بازی و سرگرمی

مشخصات دسته بازی جدید ایکس باکس فاش شد

افشای گسترده ایکس باکس در 19 سپتامبر، سخت افزارهای منظمی را نشان داد که قرار نبود در مورد آن ها بدانیم. در حالی که نگاه کردن به ایده های مایکروسافت برای به روز رسانی کنسول میان نسلی و حتی کنسول نسل بعدی آن هیجان انگیز است، سخت افزار فاش شده ای که بیش از همه مرا مجذوب خود کرد، دسته بازی جدید Xbox با کد Sebile است.

Sebile Xbox controller

این کنترلر Sebile که در سند فاش شده نقشه راه 2030 از می 2022 به عنوان “کنترل کننده جدید ایکس باکس” نیز نامیده می شود، دارای ویژگی های منظمی است که می تواند به کنترل کننده ایکس باکس کمک کند تا از رقبا متمایز شود.

در حالی که استفاده از کنترلرهای مایکروسافت از زمان ایکس باکس 360 بسیار عالی بوده است، کنترلر اصلی مایکروسافت به اندازه رقبا در نسل های اخیر نوآوری نکرده است.

مایکروسافت با ویژگی‌هایی مانند سازگاری ابری، بازخورد لمسی و انگشت شست ماژولار، بالاخره می‌تواند کنترل‌کننده‌ای داشته باشد که احساس منحصربه‌فردی در Xbox داشته باشد.

یک دسته بازی هیجان انگیز

از زمانی که در سال 2020 یکی را انتخاب کردم، احساس می‌کردم که Xbox Series X یک کنسول بسیار توانا و قدرتمند است، اما غم‌انگیزترین بخش این بسته برای من، کنترلر Xbox بود که همراه آن بود.

در حالی که DualSense سونی با بازخورد لمسی و ماشه تطبیقی ​​نوآوری کرد، و Joy-Cons نینتندو سوییچ با حسگرهای IR و صداهای HD بازی می‌کرد، کنترل‌کننده Xbox همیشه در مقایسه با آن نسبتاً ساده احساس می‌شد.

انتظار داشتم که مایکروسافت پدهای پشتی کنترلرهای Elite را به مدل پایه اضافه کند، اما این کار را نکرد. در عوض، تنها پیشرفت‌ها یک دکمه اشتراک‌گذاری بود که کنترلر پلی‌استیشن قبلاً داشت، و یک D-pad برای تطبیق بیشتر آن با کنترل‌کننده‌های Elite.

این بدان معنا نیست که کنترلر پیش فرض Xbox Series X بد است. از نظر ارگونومی، یکی از بهترین حس هایی است که می توانید بخرید. به لطف Xbox Design Lab بادوام و حتی قابل تنظیم است.

من همیشه در حین بازی روی رایانه شخصی از آن استفاده می کنم. با این حال، فاقد ماهیت برجسته‌ای است که من در آخرین قطعه پرچم‌دار سخت‌افزار شخص اول جستجو می‌کنم، که به طور ناخواسته باعث می‌شود احساس کند ایکس‌باکس فاقد جاه‌طلبی یا خلاقیت برای تکامل تجربه بازی کردن با یک کنترلر است.

Leaked Xbox controller

دسته بازی Sebile می تواند برخی از خلاقیت های موجود در محصولاتی مانند کنترلر Xbox Adaptive را به دسته اصلی سری X بازگرداند. اضافه‌های مشخص شده Sebile ظریف به نظر می‌رسند، اما قابلیت‌های تکنولوژیکی منحصربه‌فرد کنترلر پیشنهادی، آن را بسیار متمایزتر از آنچه که در حال حاضر به عنوان کنترل‌کننده اصلی Xbox ارائه می‌شود، به نظر می‌رساند.

اگر محصول نهایی با برنامه مطابقت داشته باشد، مایکروسافت کنترلر را با برنامه های بازی ابری خود با دقت بیشتری ادغام خواهد کرد. با یادداشت برداری از کنترلرهای ساخته شده توسط گوگل و آمازون، این نشت می گوید که کنترلر جدید Xbox از پشتیبانی مستقیم به Cloud برخوردار است که به بازیکنان اجازه می دهد تا کنترلر خود را به سرورهای مایکروسافت متصل کنند تا از حداقل تأخیر در حین بازی مبتنی بر ابر اطمینان حاصل کنند.

بازی ها. از آنجایی که ایکس‌باکس از بازی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند که از فناوری ابری خود استفاده می‌کنند، این یک افزوده معقول است و همچنین چیزی که در دیگر کنترل‌کننده‌های کنسول خانگی یافت نمی‌شود.

در همین حال، کنترلر Sebile ظاهرا بازخورد لمسی مانند DualSense PS5 خواهد داشت. در طرح کلی همچنین به “Haptics VCA دوبل به عنوان بلندگو” اشاره شده است، بنابراین باید به توسعه دهندگان Xbox راه جدیدی برای خروجی صدا برای بازی های خود ارائه دهد.

دکمه‌ها و چوب‌های شست ساکت‌تر از دکمه‌های مدولار فعلی هستند که در حال حاضر خیلی بلند نیستند. بهتر است، میله‌های شست جدید مدولار هستند، که باید گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را اضافه کند.

در نهایت، سایر پیشرفت‌های کوچک‌تر مانند باتری قابل شارژ و قابل تعویض، پشتیبانی از ژیروسکوپ شتاب‌سنج، و ویژگی lift-to-wake که به نظر می‌رسد نشان می‌دهد که بازیکنان حتی نیازی به فشار دادن دکمه Xbox برای روشن کردن کنترلر ندارند و Sebile را بیشتر نشان می‌دهد. متمایز.

به نظر می رسد که این کنترلر در حوزه کنترلرهای بازی نیز مقرون به صرفه خواهد بود و مایکروسافت به جای هزینه 130 تا 180 دلاری Elite Series 2، همان قیمت 70 دلاری کنترلرهای بی سیم Xbox را که به طور خاص طراحی شده اند، در نظر گرفته است.

البته همه اینها قابل تغییر است. Sebile ممکن است برخی از ویژگی های ذکر شده در این نشت را در زمان انتشار نداشته باشد یا به طور قابل توجهی گران تر از حد انتظار باشد.

با این حال، اگر کنترلر Sebile به یک محصول قوی تبدیل شود و مایکروسافت آن را به عنوان کنترلر جدید Xbox معرفی کند، در نهایت احساس می شود که مایکروسافت به بازی نوآوری کنترلر بازگشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا