بازی و سرگرمی

نسل بعدی کنسول ایکس باکس سال 2026 از راه می رسد

سونی و مایکروسافت دو نسل اخیر کنسول‌ها را عرضه کرده‌اند، اما آخرین اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که دومی در حال بررسی پایان دادن به این الگو برای دور بعدی است.

منابع به YouTuber و افشاگر RedGamingTech اطلاع داده اند که مایکروسافت ممکن است برنامه های خود را برای عرضه نسل بعدی کنسول ایکس باکس زودتر از آنچه که بسیاری پیش بینی می‌کردند تسریع کرده باشد. جف گراب، یکی دیگر از افشاگران معروف، اطلاعات مشابهی دریافت کرده است.

اسناد داخلی نادرست مایکروسافت که در ماه سپتامبر طی نبرد دادگاهی این شرکت با FTC به بیرون درز کرد، برنامه‌هایی را برای عرضه کنسول بعدی ایکس‌باکس در سال 2028 نشان می‌داد. با این حال، آخرین جزئیات نشان می‌دهد که این کنسول می‌تواند در اوایل سال 2026 معرفی شود. به نظر می‌رسد هیچ‌کس اطلاعاتی در مورد کنسول سونی ندارد. برای پلی استیشن 6 برنامه‌ریزی می‌کند، اما عرضه احتمالی ایکس باکس جدید در سال 2026 می‌تواند سونی را از نظر زمان و قیمت به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بسیاری از محتوای ویدیوی RedGamingTech افشا ماه سپتامبر را بازبینی می‌کنند و در مورد اینکه چگونه عرضه در سال 2026 بر نقشه راه مشخصات سخت‌افزار تأثیر می‌گذارد، پیش بینی دارد. سند دادگاه، که فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در ماه سپتامبر فاش کرد قدیمی است، توضیح می‌دهد که مایکروسافت در حال تصمیم‌گیری بین یک CPU مبتنی بر Arm با ساختار x64 با استفاده از معماری Zen 6 آینده AMD است. اگرچه Zen 6 احتمالاً تا سال 2028 کاملاً بالغ می‌شود، اما تا سال 2026 آماده نخواهد شد. بنابراین، اگر Xbox در آن سال عرضه شود، از Zen 5 استفاده می‌کند.

نسل بعدی کنسول ایکس باکس سال 2026 از راه می رسد

با این حال، تاریخ تسریع شده برنامه مایکروسافت برای توسعه یک GPU مبتنی بر RDNA 5 یا مجوز IP AMD برای آن معماری را تغییر نمی‌دهد. علاوه بر این، شرکت همچنان می‌تواند از یکپارچه‌سازی ابری سنگین، ویژگی‌هایی برای کمک به سازندگان محتوا و یک NPU برای بارهای کاری مبتنی بر یادگیری ماشین استفاده کند. همچنین شایعه شده است که PlayStation 5 Pro از سخت افزار یادگیری ماشینی برای ارتقاء مقیاس استفاده می‌کند، بنابراین ویژگی می‌تواند استاندارد شود.

ممکن است مایکروسافت به‌جای پاسخگویی به PS5 Pro، بنا به دلایل متعددی در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از نسل بعدی سخت‌افزار باشد. این تاکتیک می‌تواند تلاشی برای تکرار موفقیت ایکس باکس 360 باشد که یک سال زودتر از پلی استیشن 3 عرضه شد و 200 دلار ارزان تر بود. Xbox 360 همچنین ابتکار عمل برای تعیین استانداردهای آن چرخه سخت افزاری را به عهده گرفت و سونی را مجبور کرد تا ویژگی هایی مانند دستاوردها و عملکردهای خاص در سطح سیستم عامل را تقلید کند.

به هر حال باید منتظر اخبار موثقی باقی ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا