مسکن

رتبه نخست استان تهران با صدور 220 سند مالکیت روستایی در قبضه قرچک

مجید قیصر پناه روز پنجشنبه در صحبت‌هایی که داشت اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل مورد توجه در توسعه روستاها، صدور سند مالکیت است که این امر علاوه بر تثبیت مالکیت، به کاهش اختلافات و دعاوی منجر می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: صدور سند مالکیت روستایی موجب می‌شود تا روستائیان بتوانند در اجرای طرح‌هایی مانند مقاوم سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، از تسهیلات بانکی به راحتی استفاده کنند و این امر سرعت رشد و توسعه روستاها را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

این مسئول به سخنان خود افزود و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های بخشداری مرکزی قرچک در سال گذشته، توجه به صدور اسناد مالکیت مناطق روستایی بود که این امر با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک به صدور ۲۲۰ فقره سند مالکیت مناطق مختلف روستایی قرچک منجر و این شهرستان موفق شد تا در این حوزه، رتبه اول استان تهران را به خود اختصاص دهد.

قیصرپناه سخنان خود را تصریح کرد و گفت: به منظور صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی و اراضی کشاورزی مناطق روستایی شهرستان قرچک، جلسات متعددی با حضور رؤسای ادارات ثبت اسناد شهرستان‌های قرچک و پاکدشت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان برگزار شد تا موانع تحقق این مهم، با همکاری دستگاه‌ها رفع شود.

وی افزود: یکی از مسائل پیش روی صدور اسناد مالکیت در شهرستان قرچک این است که روستای قشلاق جیتو، از نظر سرزمینی در حوزه استحفاظی این شهرستان واقع شده ولی فعالیت‌های مربوط به صدور اسناد مالکیت این روستا، در اداره ثبت اسناد شهرستان پاکدشت صورت می‌گیرد که تعامل و همکاری مسئولان دو شهرستان روند صدور اسناد مالکیت با سرعت بیشتری موجه کرد.

شهرستان قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد، هشت روستا دارای دهیار است و ۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری قرچک در مناطق روستایی سکونت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا