مسکن

شهر بوشهر در نهضت ملی مسکن، رتبه نخست را در ساخت واحد‌های مسکونی به خود اختصاص داد!

حسین مذنب در دیدار با روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر اظهار داشت: ساخت و ساز مسکن در استان بوشهر در حال حاضر به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم با رعایت زمان‌بندی تعیین شده، این فرآیند تسریع یابد.

حسین مذنب در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بوشهر بیان کرد: ساخت مسکن در استان بوشهر روند مطلوبی دارد و امید می‌رود بر اساس زمان تعیین شده این روند تسریع یابد.

نوشته های مشابه

وی افزود: استان بوشهر در لیست رتبه برتر ساخت واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن در کشور قرار دارد و هر هفته ۶ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن به متقاضیان در شهرها و روستاهای این استان اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: زمین‌های مورد نیاز برای ساخت مسکن در استان بوشهر تأمین شده است و تلاش می‌شود طبق برنامه زمان‌بندی، واحدهای مسکونی ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: همه مشکلات طرح مسکن ملی در استان بوشهر در جلسات شورای مسکن استان بررسی و برای رفع آن‌ها تصمیم‌گیری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به ساخت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در مدت ۲ سال در طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: تا به حال بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان بوشهر به ساخت و اجرا درآمده است.

سید محمود دستغیبی با بیان اینکه ۱۳۴ هکتار زمین ملی به شهرهای استان الحاق شده و برای ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است، افزود: همچنین ۴۰۰ هکتار زمین ملی دیگر نیز برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای استان بوشهر در حال استعلام و پیگیری است.

وی تعداد واحدهای مسکونی تعیین شده برای ساخت در طی ۲ سال را ۱۳ هزار و ۴۱۸ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: این واحدها در ۱۸۵ طرح مختلف در دست اجرا قرار دارند که تاکنون برای ساخت ۵ هزار و ۲۷۰ واحد مسکونی قرارداد انعقاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر همچنین اعلام کرد که ۳ هزار و ۵۵۴ هکتار زمین به شهرهای استان افزوده شده است که این موضوع با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر انجام شده است و افزود: پیشرفت فیزیکی ساخت ۱۳ هزار و ۴۱۸ واحد مسکونی برای مدت ۲ سال در شهرهای استان بوشهر به ۳۱ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: تا به حال بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر به ساخت و اجرا درآمده است.

دستغیبی نیز به افتتاح ۲ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر اشاره کرد و گفت: تا به حال ۴۷۶ واحد مسکونی در شهرها و یک هزار و ۷۴۵ واحد مسکونی در روستاهای استان به پایان رسیده و افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در این استان را تحسین کرد و اظهار داشت: در حال حاضر یک‌هزار و ۴۳۳ واحد مسکونی به‌صورت ویلایی در حال اجراست و اراضی مورد نیاز برای این واحد‌ها به متقاضیان واگذار شده است.

وی ادامه داد: دو شهرستان از استان بافت فرسوده دارند و ساخت ۳ هزار و ۸۴۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده این استان در مدت ۲ سال تعیین شده است. تا کنون ۴۸۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۳ مورد به انعقاد قرارداد برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده منجر شده است.

دستغیبی عملکرد ساخت مسکونی در طرح “خود مالک” را نیز بیان کرد و اضافه کرد: برای ساخت ۵ هزار و ۱۸۸ واحد در مدت ۲ سال در این طرح برنامه‌ریزی شده است و تا به حال ۲ هزار و ۴۱۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد یک هزار و ۲۳۳ واحد مسکونی قرارداد انجام شده است.

او اشاره کرد که ۳ هزار و ۳۹۱ نفر نیز برای دریافت زمین در طرح “جوانی جمعیت” ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون ۲ هزار و ۶۸۹ قطعه زمین در این طرح تأمین و یک‌هزار قطعه آن به مشمولان و خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا واگذار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا