لپ تاپهوش مصنوعی

سامسونگ از Galaxy Book 4 trio با هوش مصنوعی و پردازنده های Intel Core Ultra رونمایی کرد

سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود که سری گلکسی اس 24 “هوشمندترین گوشی های هوش مصنوعی تا کنون” خواهد بود و این فقط آنها نیستند – بلکه به تازگی از لپ‌تاپ‌های سری Galaxy Book4 که تمرکز مشابهی روی هوش مصنوعی دارند. همه چیز در مورد هوش مصنوعی نیست، با این حال، سری جدید با نمایشگرهای بهتر، شارژ سریع‌تر و قدرت پردازشی پایین‌تر ارائه می‌شود.

سری Galaxy Book4 دارای Core Ultra 9 جدید اینتل است که یک CPU سریع، یک GPU و یک NPU جدید را در یک بسته قرار می دهد. همچنین یک Nvidia RTX 4070 (8 گیگابایت) وجود دارد که می تواند وظایف هوش مصنوعی را نیز بر عهده بگیرد – از تولید تصویر با پخش پایدار تا DLSS معمولی برای بازی. همچنین، می‌توانید به جای آن یک Core Ultra 7 و یک RTX 4050 (6GB) انتخاب کنید.

طراحی جدید از ویژگی های خنک کننده بهبود یافته با یک محفظه بخار 11 درصد گسترده تر و فن های دوگانه با فاصله پره ها ناهموار است. گزینه های رم از 16 گیگابایت تا 64 گیگابایت (LPDDR5X) متغیر است و می توانید SSD های 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی یا 2 ترابایتی را با یک اسلات توسعه در دسترس داشته باشید.

سری Book3 بین مدل های صفحه لمسی با مدل های بدون لمس تقسیم شد. هیچ تفاوتی با سری Book4 وجود ندارد – هر سه مدل دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با قابلیت لمسی با تقویت کننده دید جدید و فناوری ضد انعکاس هستند که خوانایی در خارج از نور خورشید را بهبود می بخشد.

Galaxy Book4 trio

Samsung Galaxy Book4 Ultra بهترین مدل است و در یک سایز 16 اینچی با صفحه نمایش 2880 x 1800 پیکسل (16:10) با نرخ نوسازی متغیر 48-120 هرتز و پوشش 120 درصدی DCI-P3 ارائه می شود. فضای رنگی.

سامسونگ از بهبود راندمان برق و شارژ سریعتر خبر می دهد – با استفاده از آداپتور 140 وات، می تواند باتری 76 وات ساعتی را تنها در 30 دقیقه به 55 درصد برساند که 40 درصد سریعتر از مدل قبلی است.

لپ‌تاپ‌ها به بلندگوهای چهارگانه AKG با پشتیبانی از Dolby Atmos (2 ووفر 5 وات و 2 توییتر 2 وات) مجهز شده‌اند. هوش مصنوعی یک بار دیگر وارد عمل می شود و حذف نویز را برای آرایه میکروفون دوگانه ارائه می دهد که سامسونگ آن را به عنوان “کیفیت استودیویی” توصیف می کند. همچنین، اگر یک جفت گلکسی بادز 2 پرو دارید، می‌توانید از استاندارد جدید بلوتوث LE Audio برای صدای با کیفیت بالاتر و تاخیر کمتر استفاده کنید. گزینه های اتصال بی سیم اضافی شامل Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 است.

Galaxy Book4 trio

هر سه لپ تاپ Book4 دارای یک پورت HDMI 2.1 هستند (پشتیبانی از 8K @ 60fps، 5K @ 120fps)، اما راه دیگری برای به دست آوردن صفحه نمایش بیشتر وجود دارد – ویژگی Second Screen به شما امکان می دهد تبلت را به یک مانیتور با استفاده از Duplicate و معمولی تبدیل کنید. حالت ها را گسترش دهید و اکنون حتی می توانید تصویر را بچرخانید. همچنین یک جفت پورت Thunderbolt 4 و یک پورت USB Type A برای آن دسته از شما که هنوز چنین تجهیزات جانبی دارند، وجود دارد.

Samsung Galaxy Book4 Pro در نسخه های 14 و 16 اینچی عرضه می شود که به ترتیب 1.23 کیلوگرم و 1.56 کیلوگرم وزن دارند. هر دو دارای صفحه نمایش 2880 x 1800 پیکسل با فرکانس 48-120 هرتز با 120٪ DCI-P3 هستند، درست مانند Ultra.

این یکی را می توان با یک پردازنده Intel Core Ultra 7 یا Ultra 5 با گرافیک Intel Arc و 16/32 گیگابایت رم، به علاوه 256 گیگابایت-1 ترابایت SSD (و یک اسلات توسعه) پیکربندی کرد. توجه داشته باشید که مدل کوچک دارای باتری 63 وات ساعتی است، مدل بزرگتر 76 وات ساعت، هر دو با شارژ 65 واتی USB-C.

هنوز هوش مصنوعی بیشتری در اینجا وجود دارد – ویژگی جدید Photo Remaster در برنامه Samsung Gallery برای رایانه شخصی امکان لمس سریع و آسان را فراهم می کند و می تواند سایه ها و بازتاب های ناخواسته را حذف کند. برنامه Samsung Studio یک ویرایشگر ویدیویی است که در همه دستگاه‌های Galaxy در دسترس خواهد بود (و پروژه‌ها به‌طور خودکار همگام‌سازی می‌شوند تا بتوانید به کارهایی که روی رایانه لوحی خود شروع کرده‌اید در لپ‌تاپ یا بالعکس) ادامه دهید.

Galaxy Book4 trio

در نهایت، Samsung Galaxy Book4 Pro 360 تنها در فرم 16 اینچی و وزن 1.66 کیلوگرم عرضه می شود. این صفحه نمایش همانند دو صفحه دیگر است، به جز اینکه لولاها 360 درجه می چرخند تا به تبلت ویندوزی تبدیل شود. یک قلم S در جعبه موجود است.

گزینه های پیکربندی اساساً با Intel Core Ultra 7 و Ultra 5 یکسان است، 16/32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت/1 ترابایت SSD (البته در این مورد هیچ شکاف توسعه ای وجود ندارد). گزینه های اتصال مشابه Pro را دارد، از جمله آداپتور USB-C 65 واتی برای باتری 76 وات ساعت.

Galaxy Book4 trio

آخرین موردی که باید ذکر شود این است که لپ‌تاپ‌های Book4 از طیف وسیع‌تری از مواد بازیافتی نسبت به نسل‌های قبلی استفاده می‌کنند که شامل آلومینیوم، شیشه و پلاستیک می‌شود.

سری جدید Samsung Galaxy Book4 ابتدا در ژانویه 2024 در کره جنوبی عرضه خواهد شد و پس از آن به بازارهای دیگر گسترش خواهد یافت، بنابراین منتظر قیمت باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا