بازار

نکات مفید در انتخاب ویدئو وال

هنگام خرید ویدئو چه نکات و مواردی حائز اهمیت هستند؟ شما هنگام خرید به چه نکاتی دقت می‌ کنید؟ امروزه استفاده کردن از ویدیو وال گسترش پیدا کرده است، به طوری که جهت تبلیغات و یا اطلاع رسانی در مکان‌ های مختلفی از جمله سالن‌ های کنفرانس، مراکز خرید، همایش‌ ها، ورزشگاه‌ ها، فرودگاه‌ ها، بانک‌ ها، دانشگاه‌ ها، سینماها، مدارس، بیمارستان‌ ها و غیره مورد استفاده وسیع قرار می‌ گیرند، اما موضوع مهم نحوه انتخاب درست یک ویدئو وال کارآمد می‌ باشد. برای همین شما هنگام خرید باید دقت لازم را داشته باشید، چون قرار است به دفعات بالا از چنین ابزار تبلیغاتی استفاده کنید. در این مقاله برخی از نکات مهم برای خرید ویدئو وال را بررسی می‌ کنیم.

نکات مفید در انتخاب ویدئو وال

اگر قصد خرید ویدئو وال را دارید، چند نکته مهم در زیر را مدنظر داشته باشید:

شناسایی اهداف و کاربرد ویدئو وال

یکی از مهم ترین نکات جهت خرید ویدئو وال مانند خرید تلویزیون شهری یا اجاره تلویزیون شهری این است که در ابتدا اهداف و کاربرد استفاده از آن را مشخص کنید، یعنی پیش از آن که خرید را انجام دهید، باید کلیه استراتژی‌ ها و اهداف ارگان، شرکت یا تجارت خودتان را در نظر داشته باشید. مثلاً اگر هدف گسترش دادن یک کار تجاری است، نصب کردن ویدیو وال در یک مکان کم تردد گزینه مناسبی برای استراتژی شما نیست، علاوه بر آن باید میزان استفاده خود از ویدئو وال را نیز مشخص کنید، یعنی مشخص شود که شما به صورت ۲۴ ساعته از آن استفاده می‌ کنید یا هدف استفاده به صورت چند ساعت در طول روز می‌ باشد، مثلاً اگر هدف نصب کردن ویدیو وال برای اهداف تجاری می‌ باشد باید از صفحه نمایشگرهای ال سی دی یا ال ای دی استفاده کنید که دوام بالایی دارند، در عوض هزینه‌ های جانبی آن ها در مقایسه با ویدئو وال کم تر است.

نکات مفید در انتخاب ویدئو وال

توجه به موقعیت مکانی

دومین نکته مهم در هنگام خرید ویدئو وال توجه به شرایط محیطی و موقعیت فیزیکی می‌ باشد، چون یک موقعیت فیزیکی مناسب جهت نصب آن می‌ تواند در جذب مخاطب یا مشتری تاثیرگذار باشد، به عنوان مثال صفحه نمایشگری که امکان رویت از دور را دارد، قطعاً مخاطبان بیش تری خواهد داشت، علاوه بر آن که مکان ویدئو وال بر روی سطح روشنایی و وضوح تصویر آن تاثیر مستقیمی دارد. از طرفی باید مطمئن شوید که مکان نصب ویدئو وال امن است، آسیب‌ های احتمالی برای آن در حداقل می‌ باشد. مثلاً نباید آن ها را بر روی سازه‌ های فرسوده نصب کنید که در صورت بروز مشکل گزینه‌ های هنگفتی به شما تحمیل شود.

نوع صفحه نمایش

توجه کردن به ابعاد و اندازه صفحه نمایش در هنگام خرید مهم می باشد. واضح است که صفحه نمایشگرهای بزرگ به راحتی از دور قابل مشاهده هستند، به همین دلیل برای فواصل دور انتخاب می‌ شود. این در حالی است که امکان دیدن صفحه نمایشگر کوچک برای فواصل نزدیک وجود دارد. از طرفی ابعاد این نمایشگرها با وضوح آن ها ارتباط مستقیم دارد، یعنی نوشته‌ ها و تصاویر اگر بر روی نمایشگرهای کوچک قرار بگیرد، از فواصل دور مبهم و ناخوانا خواهند بود.

نکات مفید در انتخاب ویدئو وال

هزینه و بودجه راه‌ اندازی

فاکتور مهم دیگری که نه تنها در صورت خرید ویدیو وال بلکه برای خرید تلویزیون شهری یا اجاره تلویزیون شهری و حتی بیلبورد تبلیغاتی اهمیت پیدا می‌ کند، میزان هزینه‌ ها و بودجه‌ های راه‌ اندازی می‌ باشد، این هزینه‌ ها به صورت کلی به اندازه پردازنده صفحه نمایشگر، کیفیت ویدیویی، نوع فناوری نمایش و برخی هزینه‌ ها مانند هزینه نصب بستگی دارد. علاوه بر آن که کاربر حتماً باید هزینه‌ های تعمیر، نگه داری و تعویض قطعات را نیز به هزینه‌ های ذکر شده در بالا اضافه کند. با یک جمع‌ بندی کلی در خصوص کلیه آن ها اقدام به خرید کند.

کیفیت و وضوح صفحه

از مهم‌ ترین موارد برای خرید یک ویدیو وال، خرید تلویزیون شهری و… کیفیت و وضوح صفحه نمایشگر آن یا به بیانی رزولوشن می‌ باشد. در این صفحات نمایش به همان مقدار که فاصله بین دو پیکسل در مرکز کم تر باشد، وضوح بالاتر خواهد بود. از طرف دیگر پیکسل با فاصله بیننده رابطه مستقیم دارد، یعنی هر چه که فاصله بین مرکز دو پیکسل بالاتر باشد، وضوح تصویر کم تر خواهد بود و تنها جهت مشاهده کردن بهتر شما به فاصله دید بیش تری نیاز خواهید داشت. مثلاً انتخاب کردن یک ویدیو وال که پیکسل‌ های بالایی دارد، برای فضاهای کوچک از جمله سالن‌ های همایش گزینه مناسبی نیست، چون وضوح تصویر به علت نزدیکی آن با بیننده کاهش پیدا می‌ کند.

توجه به شدت و روشنایی نور

هنگام خرید ویدئو وال به شدت و روشنایی نور توجه کنید، این که آیا ویدئو وال مورد نظر شما قرار است در فضای باز یا بسته استفاده شود، بسیار مهم است، چون اگر برای فضاهای باز روشنایی آن به خوبی تنظیم نشود، تابش مستقیم نور خورشید اثرات نامطلوبی بر کیفیت تصاویر خواهد داشت. از طرف دیگر شدت نور در این صفحات اگر بیش از حد معمول باشد، در محیط‌ های تاریک و فضاهای بسته موجب آزار چشم بینندگان خواهد شد.

مشورت با افراد متخصص

احتمال دارد بسیاری از افراد تخصص و مهارت کافی برای خرید تلویزیون شهری یا ویدئو وال را نداشته باشند، به همین دلیل در نحوه انتخاب خود دچار مشکل شود. برای این کار پیشنهاد می‌ کنیم از افراد متخصص و ماهری که تجربه کافی در این زمینه دارند، استفاده کنید. در بیش تر مواقع حتی می‌ توانید از فروشنده نیز کمک بگیرید، به این ترتیب در خرید خود موفق‌ تر خواهید بود.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نکات مهم در خصوص خرید ویدئو وال را بررسی کردیم. ویدیو وال ها قیمت بالایی دارند، علاوه بر آن که باید دارای ویژگی‌ های خاصی مانند کیفیت بالای صفحه نمایشگر، شدت نور کافی و مناسب، اندازه مناسب صفحه نمایشگر و غیره را نیز داشته باشند. به همین دلیل است که باید هنگام خرید دقت و توجه کافی را داشته باشید. در مجموعه ای اس آی لایت بیش تر با نکات مهم در خصوص خرید ویدئو وال، خرید تلویزیون شهری و غیره آشنا شوید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. ممنون از مقاله خوبتون خیلی کامل توضیح دادید، من اتفاقا مطلبی درباره کاربردهای سازمانی ویدیو وال توی مجله بانک اقتصاد میخوندم، واقعا برای کسب و کارها هم کاربردهای زیادی داره، بیشتر در حوزه تجربه مشتری 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا