بازار

آمریکا و کانادا: بهترین مقصدهای توریستی جهان!

آیا تابه‌حال به قارۀ آمریکا سفر کرده‌اید؟ این قاره، به‌دلیل جاذبه‌های طبیعی و انسانی فراوانی که دارد یکی از محبوب‌ترین مناطق جهان برای سفر و گردشگری است. کوهستان‌ها، جنگل‌ها، رودها و دریاچه‌ها در کنار ساختمان‌ها و بناهای مدرن و …، همگی آن را به پهنه‌ای بسیار تماشایی تبدیل کرده است. از میان کشورهای مختلف این قاره، ایالت متحده و کانادا بین مسافران و مهاجران، محبوبیت بیشتری دارند که برای رفتن به این دو کشور ابتدا باید برای دریافت ویزا و مجوز ورود، اقدام کرد. در ادامه قصد داریم به شرایط و نحوۀ دریافت ویزای توریستی آمریکا و ویزای توریستی کانادا بپردازیم.

چگونه به آمریکا سفر کنیم؟

کشور آمریکا یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین نقاط دنیا برای سفر است که تجربۀ حضور در آن می‌تواند بسیار خاطره‌ساز و به‌یادماندنی شود. به‌همین‌دلیل همواره و هرساله، افراد زیادی از سراسر جهان خواهان سفر به این کشور هستند. اولین و مهم‌ترین اقدام برای سفر به آمریکا، دریافت ویزا جهت اقامت موقت است که این ویزا در 2 نوع B-1 (برای تجارت و سفرهای کاری) و B-2 (برای سفر و گردشگری) صادر می‌شود.

برای دریافت ویزای توریستی آمریکا، فرد باید مراحلی را طی کند تا صدور ویزا با موفقیت انجام شود. در این فرایند، ابتدا لازم است که شخصاً یا به کمک موسسات مهاجرتی، فرم درخواست آنلاین ویزا را که در وب‌سایت کنسولگری آمریکا قابل دسترس است، پُر کند و هزینه‌های مربوط به اخذ آن را بپردازد و کشور و شهر مورد نظر برای مراجعه به سفارت را مشخص کند. ازآنجاکه سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد، ایرانیان باید برای گرفتن وقت سفارت آمریکا، از طریق کشورهای همسایه مثل ترکیه و … اقدام کنند.

بعد از گرفتن وقت سفارت، نوبت به تایید زمان مصاحبه است. افراد بالای 14 سال باید برای دریافت ویزا مصاحبه‌ای انجام بدهند که تاریخ آن در فرم درخواست ویزا قابل پیشنهاد است. پس‌از تایید وقت مصاحبه که ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد، فرد باید همۀ مدارک لازم برای صدور ویزا را جهت بررسی و تایید، ارائه بدهد و پس از آن زمان مصاحبه فرامی‌رسد. درصورتی‌که همۀ این مراحل با موفقیت انجام شود، ویزای توریستی آمریکا برای فرد صادر می‌شود و می‌تواند با خیال راحت به خاک این کشور، قدم بگذارد. برای آسان طی‌شدن روند دریافت ویزا و جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی می‌توانید از مشاوره کارشناسان ویزافوری بهره‌مند شوید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا

در دریافت ویزای توریستی آمریکا اثبات دو نکته از طریق مدارک بسیار ضروری است؛ اول آنکه فرد به کشور خود وابستگی دارد و دوم آنکه حتماً قصد دارد به کشور خود بازگردد و این کار را در زمان مقرر انجام می‌دهد. به‌همین‌دلیل، علاوه‌بر ارائۀ مدارک هویتی، تحویل مدارک زیر نیز جهت اخد ویزا ضروری است:

  1. ترجمۀ رسمی مدارکی که نشان می‌دهد فرد در کشور خود شاغل است.
  2. ارائۀ مدارکی مثل اسناد ملکی و گردش حساب که ثابت می‌کند فرد دارای تمکن مالی است.
  3. درصورت لازم، داشتن دعوتنامۀ دوستان و آشنایان ساکن در آمریکا.

آمریکا و کانادا بهترین مقصدهای توریستی جهان

چگونه به کانادا سفر کنیم؟

کانادا از دیگر کشورهای تماشایی قارۀ آمریکاست که نه‌تنها جهت سفر که حتی برای مهاجرت و اقامت دائم نیز مقصد بسیاری از مردمان جهان است. مسافران و گردشگران، برای سفر به این کشور نیز مثل آمریکا به ویزا نیاز دارند که دریافت آن مراحل و ضوابطی دارد. افرادی که قصد گرفتن ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای ویزیتور کانادا را دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • سلامت جسمی و روحی؛
  • ارائۀ مدرک معتبری مثل پاسپورت؛
  • اثبات داشتن وابستگی به کشور خود و قصد بازگشت به آنجا در زمان تعیین‌شده؛
  • عدم سوء پیشینه و محکومیت‌های کیفری؛
  • اثبات تمکن مالی جهت حضور و اقامت موقت در کانادا؛
  • داشتن دعوتنامه از دوستان و آشنایان ساکن در کانادا درصورت نیاز؛
  • تایید پیروی از قوانین کانادا تا زمانی که فرد در این کشور حضور دارد.

درصورتی‌که فرد شرایط فوق را داشته باشد، می‌تواند ویزای توریستی کانادا را پس از طی مراحل لازم، دریافت کند. این مراحل عبارت‌اند از:

  • آماده‌سازی مدارک و اسناد لازم؛
  • ارائۀ درخواست ویزای توریستی کانادا به‌شکل آنلاین یا کاغذی؛
  • بازکردن یک حساب کاربری در وب‌سایت سفارت کانادا و آپلود مدارک در آن؛
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا و بررسی مدارک و سایر اقدامات لازم مثل انگشت‌نگاری؛
  • مراجعۀ حضوری به یکی از دفاتر انگشت‌نگاری کانادا؛
  • و در نهایت رفتن به یکی از دفاتر وک در کشورهای همسایه برای تحویل‌دادن پاسپورت.

وقتی همۀ این مراحل طی شد، پس‌از تحویل پاسپورت به دفتر وک، در بازۀ زمانی 3 تا 5 روز، ویزا به پاسپورت ضمیمیه می‌شود و فرد می‌تواند از طریق آن برای سفر به کانادا اقدام کند. نکتۀ قابل‌توجه این است که ویزای توریستی کانادا محدودیت سنی خاصی ندارد و با آن می‌توان حداکثر تا 6 ماه در این کشور حضور داشت. تغییر این زمان به کمتر یا بیشتر از 6 ماه وابسته به برخی شرایط است که افسر خدمات مرزی آن را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که فرد می‌تواند کمتر یا بیشتر از این زمان در خاک کانادا بماند یا خیر.

آمریکا و کانادا بهترین مقصدهای توریستی جهان

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

ارائۀ مدارک را می‌توان مهم‌ترین بخش دریافت هر ویزایی دانست که شامل انواع اطلاعات هویتی، شغلی و … متقاضیان است. برای دریافت ویزای توریستی کانادا به مدارک زیر نیاز است:

  • ارائۀ اصل پاسپورت؛
  • یک قطعه عکس 4.5× 3.5؛
  • ترجمۀ رسمی شناسنامه و کارت ملی؛
  • ترجمۀ رسمی سند ازدواج و سند ملکی؛
  • گواهی سلامت و عدم سوء‌پیشینه؛
  • نامۀ تمکن مالی و گردش حساب؛
  • ترجمۀ رسمی مدارک شغلی؛
  • ارائۀ اطلاعات مربوط به اقامت؛ مثل رزرو هتل یا اقامت در منزل دوستان و آشنایان ساکن در کانادا.

سخن پایانی

قارۀ آمریکا با داشتن انواع جاذبه‌ها و مناطق دیدنی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای سفر برای گردشگران و توریست‌های سراسر جهان است. دو کشور آمریکا و کانادا از پرطرفدارترین گزینه‌ها بین کشورهای این قاره هستند که برای سفر به این مناطق تماشایی ابتدا باید ویزای اقامت موقت یا ویزای توریستی کانادا یا ویزای توریستی آمریکا را دریافت کرد. دریافت این ویزاها وابسته به شرایط و ارائۀ مدارکی است که در صورت تایید آن‌ها و طی‌کردن مراحل لازم، ویزا صادر می‌شود و فرد می‌تواند تا مدت‌زمان تاییدشده در این کشورها اقامت داشته باشد و به سفر و کسب تجربه بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا