بازار

دستگاه استابلایزر چه فرقی با ترانس دارد؟

برای تثبیت ولتاژ جریان برق می‌توان از تجهیزات متفاوتی استفاده کرد. دو مورد از پراستفاده‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیا برای تحقق این هدف، دستگاه استابلایزر و دستگاه ترانس هستند. هر دو دستگاه عملکرد مشابهی با یکدیگر دارند، اما در عین حال دارای تفاوت‌هایی نیز هستند.

سوالی که اکنون پیش می‌آید آن است که استابلایزر چه فرقی با ترانس دارد؟ کاربرد هر یک چیست و ما برای رفع نیاز خود باید کدام یک از این دو دستگاه را خریداری کنیم؟

تفاوت استابلایزر و ترانس در چیست؟

دستگاه استابلایزر چه فرقی با ترانس دارد

حال که با کارکرد و ویژگی‌های هر یک از این دو دستگاه آشنا هستیم، می‌توانیم به سراغ بررسی تفاوت‌های میان آن‌ها برویم. از جمله مهم‌ترین و بارزترین تفاوت های بین ترانس و استابلایزر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • طراحی و ساختار استابلایزر جدیدتر و پیشرفته‌تر از سیستم ترانس است.
  • ترانس اتوماتیک یک دستگاه استاتیک به شمار می‌رود، اما استابلایزر از سیستم رله‌ای یا موتور سروو برای اصلاح ولتاژ استفاده می‌کند.
  • نوع و ماهیت اصلاح ولتاژ بین استابلایزر و ترانس بسیار متفاوت است؛ ترانس تنها ولتاژ را افزایش یا کاهش می‌دهد.
  • دقت اصلاح ولتاژ و تثبیت جریان در استابلایزر بسیار بیشتر است، حال آنکه ترانس این‌قدر دقیق نیست.
  • برای دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی حساس، استفاده از استابلایزر گزینه بهتری خواهد بود، ترانس نمی‌تواند آن‌قدرها محافظت الکتریکی داشته باشد.
  • هزینه خرید و تعمیر استابلایزر بیشتر از ترانس خواهد شد، در عوض محافظت الکتریکی آن بیشتر است.
  • از ترانس برای کاربری‌های صنعتی و سنگین استفاده می‌شود، استابلایزر بیشتر برای کاربری‌های خانگی و سبک مناسب است.

استابلایزر چیست؟

برای اینکه تفاوت این دو دستگاه را به خوبی درک کنیم، ابتدا باید با ویژگی‌ها و ماهیت هر یک از این دو دستگاه آشنا شویم. دستگاه استابلایزر  از جمله تجهیزات محافظت الکتریکی است که از آن برای تجهیزات مهم و حساس برقی استفاده می‌شود. وظیفه اصلی این دستگاه، تثبیت ولتاژ برق شهری است.

دستگاه استابلایزر می‌توان ولتاژ بالا و خطرناک را کاهش داده و همچنین ولتاژ کم و ناکافی را نیز افزایش دهد. به عبارت دیگر، یو پی اس می‌تواند میزان ولتاژ برق شهری را در یک بازه امن، ثابت نگه دارد تا آسیبی به دستگاه‌ها و تجهیزات ما وارد نشود. برخی از انواع پیشرفته‌تر استابلایزر می‌توانند ولتاژ را به طور دائمی بر روی یک عدد خاص نگه دارند.

استابلایزر دارای دو نوع اصلی است:

  • استابلایزر رله ای: که ساختار ساده‌تری دارد و می‌تواند ولتاژ را روی یک بازه، ثابت نگه دارد.
  • استابلایزر سروو: که ساختار پیچیده‌تری داشته و می‌تواند ولتاژ را روی یک عدد، ثابت نگه دارد.

پیشنهاد می کنم به بخش خرید استابلایزر هم نگاهی بیندازید و در صورتی که قصد خرید این دستگاه پرکاربرد را دارید از کارشناسان تجهیزآرمان کمک بگیرید.

دستگاه استابلایزر چه فرقی با ترانس دارد

ترانس چیست؟

ترانس، ترانسفورمر (در زبان انگلیسی) یا همان ترانسفورماتور (در زبان فرانسوی) نیز از دیگر دستگاه‌هایی است که برای محافظت الکتریکی از آن استفاده می‌شود. کاربرد اصلی ترانس نیز برای کنترل ولتاژ است، اما ساختار این دستگاه به طور کلی با استابلایزر متفاوت است. در ترانس، دو عدد سیم پیچ وجود دارد که جریان برق در ابتدا وارد یکی از آن‌ها شده و سپس به صورت  القایی، وارد سیم پیچ بعدی می‌شود.

ترانس می‌تواند جریان برق را چند برابر کرده (ترانس افزاینده) یا اینکه آن را کاهش دهد (ترانس کاهنده)؛ برای مثال ترانس 1 به 2 یا ترانس 1 به 3، از جمله متداول‌ترین انواع ترانس هستند. 1 به 2 بودن به آن معناست که جریان برق خروجی، دو برابر میزان اولیه جریان ورودی خواهد بود. ترانس خود دارای انواع مختلفی است؛ ترانس ایزوله و ترانس مبدل اشاره کرد.

خرید دستگاه استابلایزر از تجهیز آرمان

اکنون به خوبی با ویژگی‌های و ماهیت دستگاه استابلایزر و همچنین دستگاه ترانس آشنا هستیم. حال تفاوت بین این دو دستگاه را نیز می‌دانیم و آگاه هستیم که استفاده از استابلایزر می‌تواند برای کاربری‌های خانگی گزینه بهتری باشد. اگر قصد خرید دستگاه استابلایزر دارید، مجموعه تجهیز آرمان در خدمت شما عزیزان است.

تجهیز آرمان پویان هونام، یک مرکز فروش و تعمیر دستگاه استابلایزر در شهر شیراز است؛ اما لازم است بدانید که این مجموعه خدمات خود را به سرتاسر ایران نیز ارائه می‌کند. شما در هر نقطه از ایران که باشید، می‌توانید استابلایزر مورد نیاز خود را از وب‌سایت تجهیز آرمان خریداری کرده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید. برای تماس و کسب اطلاعات بیشتر، تنها کافی است که با کارشناسان و مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید:

شماره تماس: 09937657206 (واحد فروش) – 09179968684 (واحد فنی)

آدرس دفتر مرکزی: شیراز، خیابان باغشاه، حدفاصل حکیمی و هدایت، پلاک ۵۰، طبقه سوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا