بازار

سفری به سواحل جنوبی در نوروز 1403

تعطیلات نوروزی و اوایل بهار از بهترین زمان‌ها برای سفر و گردشگری است. در واقع اکثر خانواده‌های ایرانی برای این ایام برنامه یک سفر را ترتیب داده و تعطیلات خود را به بازدید از شهرهای مختلف و جاذبه‌های گردشگری متفاوت اختصاص می‌دهند.

چه بهتر است که برای سفر نوروزی خود یک مقصد خوش آب‌وهوا، پر از آرامش، غنی از جاذبه‌های گردشگری و بکر انتخاب کنید؛ حس خوب تمام موارد ذکر شده و حتی بیشتر در جزایر و شهرهای جنوبی ایران وجود دارد. در ادامه همراه ما باشید تا با سواحل جنوبی ایران بیشتر آشنا شوید.

بهترین مقاصد برای بازدید از سواحل خلیج فارس

کشور عزیز ما ایران دریا و سواحل بسیار زیبایی در شمال و جنوب دارد که هر کدام زیبایی و جذابیت منحصربه‌فردی دارند. سفر به هر کدام از این سواحل تجربه و خاطره فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد. همان طور که می‌دانید در ایام عید و تعطیلات نوروزی هوا هنوز خیلی گرم نیست؛ به‌همین خاطر اگر می‌خواهید از تفریحات آبی متنوع بهره‌مند شوید و از آب‌وهوای متعادل و گرم لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم برای سفر نوروزی خود جزایر و سواحل جنوبی کشور را به عنوان مقصد انتخاب کنید. از جمله سواحل بکر و زیبای جنوبی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ساحل نقره‌ای هنگام: ساحل نقره‌ای در جزیره هنگام قرار دارد. این جزیره یکی از خاص‌ترین جزایر ایران است که خاک آن به هنگام تابش نور خورشید درخشان می‌شود. در واقع این درخشش به مانند این است که روی زمین اکلیل وجود دارد.
  • ساحل طلایی قشم: جزیره قشم سراسر زیبایی و جذابیت است و سواحل مختلفی نیز دارد؛ یکی از ساحل‌های زیبای این جزیره، ساحل طلایی است که برای گذراندن لحظات ناب و خاطره‌انگیز بسیار مناسب به نظر می‌رسد. وجود آلاچیق در نزدیک ساحل، تفریحات آبی متنوع، قایق‌های تفریحی و… سفر به این ساحل را جذاب‌تر می‌کند. برای سفر به قشم می‌توانید با خرید بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس و حتی با خودرو شخصی اقدام به سفر کنید.
  • مارو یا شیدور در لاوان: جزیره لاوان یکی از زیباترین جزایر جنوبی است و سواحل بسیار جذابی دارد. مارو یا شیدور یکی از سواحل این جزیره زیباست. این ساحل به‌صورت شنی، ماسه‌ای و صخره‌ای هر مسافری را مجذوب خود می‌کند.
  • ساحل مرجان کیش: ساحل مرجان یکی از سواحل صخره‌ای، مرجانی و ماسه‌ای کیش است که محبوبیت بسیار بالایی دارد. این ساحل با نام ساحل حافظیه نیز شناخته می‌شود و آب بسیار زلال و شفاف دریا در تلاقی با ماسه‌ها و مرجان‌های این ساحل لحظات نابی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ساحل مرجان

  • ساحل میرمهنا: ساحل میرمهنا که در نزدیکی پارک ساحلی میرمهنا قرار دارد، ساحلی ماسه‌ای و سنگی است. حرکت آزادانه لاک‌پشت‌ها در ساحل به زیبایی‌های این ساحل می‌افزاید و گردشگران را به وجد می‌آورد. برای سفر به جزیره کیش و بهره‌گرفتن از سواحل زیبای آن می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس پایانه ‌ها، بلیط قطار یا هواپیما اقدام نمایید.
  • ساحل سیمرغ کیش: ساحل سیمرغ یکی از معروف‌ترین سواحل ماسه‌ای و مرجانی جزیره کیش است که تفریحات آبی مختلفی دارد و می‌توانید در این ساحل پینگ‌پنگ، پرواز با پاراگلایدر، اسکیت و… را تجربه کنید. امکان کمپینگ نیز در این ساحل وجود دارد. برای اینکه بتوانید در نوروز به جزیره کیش سفر کنید و در سواحل زیبای آن قدم بزنید، بهتر است از چند هفته یا یک ماه قبل قیمت بلیط هواپیما را چک کنید و بلیط خود را در اسرع وقت بخرید.

تعداد سواحل جنوبی بسیار زیاد است و علاوه‌بر موارد ذکر شده می‌توانید از سواحل دیگری مثل ساحل نارگیل‌ در کیش، ساحل کلبه هور در کیش، ساحل هندورابی در جزیره هندورابی، ساحل سرخ هرمز، در جزیره هرمز، ساحل جزیره هنگام، ساحل جزایر ناز، ساحل لارک، ساحل درک و… نیز بازدید کنید.

چگونه رهسپار سواحل خلیج فارس شویم؟

برای سفر به سواحل خلیج فارس ابتدا باید به یکی از شهرها یا جزایر جنوبی سفر و سپس به سمت ساحل مدنظر خود حرکت کنید. برای سفر به شهرها و جزایر جنوبی می‌توانید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید یا اینکه با خودرو شخصی خود راهی سفر شوید. درصورتی که مقصد شما جزیره کیش یا قشم است، اگر به‌صورت هوایی سفر کنید، مستقیم در جزیره فرود خواهید آمد، اما اگر به‌صورت زمینی سفر کنید، باید بعد از رسیدن به بندرعباس مابقی مسیر تا جزیره کیش یا قشم را به‌صورت آبی طی نمایید.

ساحل بریس

برای سفر به سواحل جنوبی بهتر است، فصول سرد سال یا بهار را برای سفر انتخاب کنید؛ چراکه در این مواقع شرایط آب‌وهوایی بسیار عالی و متعادل است. اگر می‌خواهید به‌صورت کمپ در ساحل اقامت داشته باشید، باید لوازم مورد نیاز همراه داشته باشید، البته برای کمپ کردن بهتر است با یک تور مناسب سفر کنید!

در صورتی که قصد اقامت در هتل یا اقامتگاه داشته باشید، باید برای رزرو هتل در اسرع وقت اقدام نمایید تا ظرفیت هتل مدنظرتان پر نشود؛ به‌خصوص در ایام عید و تعطیلات نوروز که میزان مسافر در جزایر جنوبی به‌ویژه کیش و قشم زیاد است.

در این مطلب به معرفی برخی از سواحل زیبای جنوب ایران پرداختیم، امیدواریم مطالعه این مطلب بتواند به شما کمک کند تا مقصد مناسبی برای سفر نوروزی خود انتخاب و برای سفر هیجان‌انگیز خود برنامه‌ریزی کنید. برای تهیه بلیط می‎توانید به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت‌های معتبر اقدام نمایید تا در وقت و هزینه خود نیز صرفه‎‌جویی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا