بازار

معرفی بهترین شامپو ضد ریزش مو

مو یکی از عناصر مهم در زیبایی بوده و همه افراد به خصوص بانوان، به نوع شامپو مو و نرمی و لطافت مو اهمیت زیادی می‌دهند. از طرفی با وجود محرک‌هایی مانند استرس و اضطراب، خواب ناکافی، تغذیه ناسالم، مشکلات اقتصادی، معضلات ارثی و هورمونی، آلودگی هوا و… ممکن است افراد دچار ریزش مو شوند و در مورد این موضوع نگران شده و برای حل آن هر کاری انجام دهند. امروزه شرکت‌های مختلف لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی جهت حفظ سلامت مو، محصولات خودشان را ارائه می‌دهند که هر کدام خواص متفاوتی دارند. ممکن است شما نیز با دیدن تنوع این محصولات دچار سردرگمی شوید؛ به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد بهترین شامپو برای ریزش مو و معرفی بهترین شامپوهای ایرانی و خارجی صحبت کنیم. پس لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

ویژگی‌های شامپو ضد ریزش مو

ابتدا قبل از اینکه به معرفی شامپو ضد ریزش مناسب خارجی و ایرانی بپردازیم؛ لازم است این نکته را ذکر کنیم که یک شامپوی ضد ریزش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند از ریزش موها جلوگیری مناسبی به عمل آورد و اثرات نامطلوب روی موها باقی نگذارند.

یک شامپوی ضد ریزش مناسب باید فرمولاسیون صحیحی داشته باشد. در واقع فرمولاسیون میزان اثرگذاری محصول را تعیین کرده و در صورتی که کارخانه‌ها از فرمولاسیون استانداردی استفاده کنند، میزان تاثیرگذاری شامپو نیز بالا می‌رود. یکی دیگر از ویژگی این شامپوها این است که باید بدون سولفات باشند؛ همانطور که می‌دانید پس از ریزش مو کف سر بیشتر دچار حساسیت شده و سولفات می‌تواند موجب آسیب رساندن آن منطقه شود.

از دیگر ویژگی‌های لازم برای شامپوی ضد ریزش مو این است که با انواع مو سازگاری داشته باشد و بتواند تا حدودی نیازهای مختلف انواع مو از جمله تقویت سلول‌ها و ریشه مو و تنظیم چربی مو را به درستی برطرف سازد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که ابتدا علت ریزش موی خود را پیدا کرده، نوع موهای خود را تعیین کنید و سپس متناسب با آن، شامپوی مورد نظر خود را خریداری نمایید.

بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی

برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند برای بهبود موهای خود و جلوگیری از ریزش آنها، از شامپوهای خارجی که از فناوری‌های نوین استفاده کرده و توسط آنها فرموله می‌شوند، بهره بگیرند. از آنجایی که شامپوهای خارجی نیز طرفداران خاص خود دارند؛ در این قسمت می‌خواهیم به معرفی برخی از بهترین آنها بپردازیم و شما را با ویژگی‌هایشان آشنا سازیم:

شامپو ضد ریزش اچ ال HL :

شامپو ضد ریزش HL  با ترکیبات ویژه خودو دارا بودن اسید سیتریک شوره سر را از بین برده و با افزایش دادن جریان خون رشد موها را تسریع می بخشد. عصاره آلوئه ورا نیز در کنار اسید سیتریک موجب بهبود گردش خون در پوست سر می‌گردد.

ریزش مو به دلیل ضعیف شدن فولیکول های مو اتفاق می افتد که این شامپو با تقویت فولیکول ها، مقاومت تارهای مو را افزایش داده و به ریزش پایان می دهد. جو دوسر موجود در این شامپو حاوی ویتامین های B6 وB12 بوده و ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مو را تامین میکند.

در کنار این ترکیبات منحصر به فرد وجود کافئین باعث تحریک فولیکول های مو شده و با تاثیرگذاری عمقی خود به حالت دهی بهتر موها نیز کمک می کند. شامپو ضد ریزش، حاوی پروتئین هیدرولیز شده گندم بوده که کمک کننده در جهت بازسازی کراتین است و ساقه مو را نیز ترمیم می‌کند.

استفاده از این شامپو موهای درخشان و سلامت را به شما هدیه کرده و فاقد پارابن و فلزات سنگین می‌باشد. در نتیجه آسیب به موهای شما وارد نمی‌کند.

شامپو ضد ریزش HL - نشاط نو

شامپو ضد ریزش ساینوکر

این شامپو حاوی مواد اثربخش در کاهش ریزش و تحریک هر چه بهتر موها برای رشد است. این محصول با توانایی بسیار بالا از ریزش مو جلوگیری میکند و فولیکولهای مو را تقویت میکند و تارهای آسیب دیده مو را ترمیم میکند. این شامپو باعث براق شدن و نرم شدن موها میشود.

بهترین شامپو ضد ریزش مو ایرانی

با افتخار باید بگوییم که این روزها شرکت‌های ایرانی اقدام به تولید انواع و اقسام شامپوهای باکیفیت جهت جلوگیری از ریزش مو کرده‌اند که در این قسمت می‌خواهیم به معرفی برخی از آنها بپردازیم:

  • شامپو ضد ریزش گزنه ایروکس: وجود ویتامین E و B5 در این شامپو سبب می‌شود که موها درخشان و شاداب شده و ساقه مو سلامت خود را بازیابد. این نوع شامپو از طریق افزایش گردش خون تاثیر خود را می‌گذارد و دارای پلیمرهای گیاهی مرطوب کننده است. شما می‌توانید از این محصول برای موهای نرمال، خشک و چرب بهره بگیرید.
  • شامپو فولیکا: پرفروش‌ترین و بهترین برند شامپوهای ایرانی محصول ضد ریزش موی فولیکا بوده که برای بانوان و آقایانی که موهای کم حجم و آسیب دیده دارند، پیشنهاد می‌شود. این شامپو از عصاره گیاه آرنیکا تولید شده، سولفات ندارد، انواع ویتامین‌های لازم و مواد مغذی را به موها تزریق کرده و قیمت مناسبی نیز برای مصرف کنندگان دارد. این محصول می‌تواند تا حد زیادی ریزش موی سر را کنترل نماید.
  • شامپوی استم سل قرمز ضد ریزش: این شامپو آنزیم‌هایی را که در ریزش موی غیر طبیعی اثر منفی می‌گذارند، کنترل کرده و از این طریق روی ترمیم مو تاثیر مثبت می‌گذارد. طبق نظر استفاده کنندگان، این شامپو عطر دلپذیری داشته و موها را شاداب و درخشان می‌کند.
  • شامپو تقویت کننده لامینین: می‌توانید جهت استفاده روزانه خود از این محصول بهره بگیرید؛ چون برای انواع مناسب بوده و به استحکام ساقه مو و پیشگیری از ریزش مو کمک شایانی می‌کند. این شامپو شامل عصاره گیاهانی مانند گزنه، بابونه و رزماری است و سبب بیشتر شدن خونرسانی به ریشه مو و رویش مجدد موها می‌شود.
  • شامپو ضد ریزش نئودرم: این محصول بر پایه روغن آرگان ساخته شده و برای انواع مختلف مو به کار می‌رود. معمولاً استفاده از این محصول به کسانی که موهایشان در اثر رنگ و دکلره بیش از حد شکننده و خشک شده است و به شدت می‌ریزد، توصیه می‌شود؛ زیرا این شامپو بازسازی و تجدید موهای آسیب دیده را انجام داده و وضعیت آن را بهبود می‌بخشد.
  • شامپو لافارر: لافارر یکی از برندهای محبوب و با کیفیت بالای ایرانی است که انواع و اقسام لوازم مراقبت مو را تولید می‌کند. این شامپو برای موهای کدر مناسب بوده؛ زیرا حاوی ماینوکسیدیل، کافئین، چای سبز و ویتامین B است که می‌تواند باعث شود مجدداً تارهای مو رشد کرده و از ریزش موی ارثی جلوگیری می‌آورد. از سایر مزایای این محصول می‌توان به تثبیت کننده رنگ مو، محافظ حرارتی مو، باز کردن گره‌های مو، نرم کننده و حالت دهنده مو اشاره کرد.
  • شامپو سیوند: این محصول به عنوان بهترین شامپو ضد ریزش مو برای آقایان است که باعث ترمیم ساقه‌های آسیب دیده و قطع ریزش مو خواهد شد. این شامپو یک تقویت کننده مناسب شناخته شده و سبب جلوگیری از ایجاد شوره و برگشت زیبایی موها می‌شود.

شامپو ضد ریزش - نشاط نو

بهترین شامپو برای ریزش موهای چرب

معمولاً کسانی که موهای چربی دارند، با کم پشتی آن نیز مواجه خواهند شد؛ بنابراین بهترین شامپو برای موهای چرب آن است که علاوه بر کنترل میزان ترشح چربی پوست سر، سایر مشکلات را نیز مانند ریزش، شوره و کم حجمی حل کند.

شامپو اچ ال  ضد ریزش یک محصول استثنایی برای کنترل چربی پوست سر بوده و با افزایش خونرسانی به سر، سبب بیشتر شدن حجم موها نیز خواهد شد. این محصول فاقد سیلیکون و پارابن بوده و باعث رفع خارش کف سر و بوی بد آن نیز می‌شود. از دیگر ویژگی های شامپوی ضد ریزش اچ ال می توان به گزینه های زیر اشاره کرد :

 

  • ضد ریزش
  • حجم دهنده موهای نازک و کم پشت
  • جلوگیری از کهولت فولیکول و ریشه مو
  • افزایش درخشش مو
  •  فاقد SLS، پارابن و فلزات سنگین
  • بازسازی کننده کراتین
  • مناسب آقایان و بانوان

خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو

جهت خرید انواع شامپو و لوازم بهداشتی می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی نشاط نو به آدرس neshateno.com و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصین گالری نشاط نو، محصولات مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید.

 

کلام پایانی

این روزها ریزش مو تبدیل به یک معضل رایج شده و تمامی افراد را در سنین مختلف، درگیر خود کرده است؛ به همین دلیل همگان سعی می‌کنند با انجام روش‌هایی، این مشکل را حل کرده و موهایی پر و سالم داشته باشد. برای انجام این کار ابتدا باید علل ریزش مو را پیدا کرده و پس از ریشه را یابی و به کمک متخصصان، بهترین راهکار را به کار بگیرید. سعی خود را بکنید از مواد مغذی و ویتامین ‌دار استفاده کرده؛ قرص آهن و زینک را مصرف نمایید. ورزش را در روتین روزانه خود قرار دهید. در صورت داشتن مشکلات هورمونی، به پزشک مراجعه نمایید. موهایتان را به آرامی برس بکشید و شامپوی متناسب با موهای خودتان را استعمال کنید تا ضمن کاهش ریزش مو، در تقویت آنها نیز نقش داشته باشید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. از صبر و توجه شما کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_ریزش مو چگونه اتفاق می‌افتد؟

ریشه مو یا فولیکول مو جایی است که تارهای مو از آن رشد می‌کند. هر تار مو عمر مشخصی داشته و پس از اتمام چرخه زندگی‌اش، ضعیف شده و می‌ریزد. پس از این اتفاق تارهای موی جدید جایگزین خواهد شد. روزانه ریزش ۱۰۰ مو طبیعی است؛ اما اگر به دلایل مختلف این ریزش از حد خود فراتر رود، تبدیل به معضل شده و باید برای حل آن اقدامات لازم را به عمل آورد.

۲_بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو کدام است؟

شما می‌توانید ضمن مشورت با پزشک متخصص، از برندهای معتبری چون اچ ال (HL) استفاده نمایید که این شامپو جهت رشد مجدد مو و اجتناب از ریزش مو نقش بسزای را ایفا می‌کنند.

۳_علت ریزش مو در بانوان چیست؟

این اتفاق می‌تواند به دلیل عدم رسیدگی کافی، کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها و یا ژنتیک اتفاق بیفتد. اما مهم‌ترین عامل ریزش مو در بانوان مشکلات هورمونی در دوره‌های بارداری، پریودی و یائسگی است که باید نسبت به آن توجهات لازم را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا