بازار

بالیوودی ها این فیلم ها رو از دست ندن

بالیوود  نامی غیررسمی برای صنعت فیلمسازی  به زبان‌  هندی در سینمای هند است. بالیوود را می توان گفت به نوعی همزاد آسیایی و شرقی هالیوود است که در موضوع فیلمسازی و با اهداف تجاری و فرهنگی رشد و نمو پیدا کرد. بالیوود به مجموعه سینمای شمال کشور هندوستان گفته می‌شود که مرکز اصلی آن در شهر بمبئی است.

اما به اشتباه به کل سینمای هند تعمیم داده می شود. فیلم‌های هندی با ورودشان سرتاسر آسیای جنوبی، خاورمیانه بزرگ و… را تحت سیطره خویش درآوردند. سینما در هند به عنوان یک رسانه به سرعت محبوبیتی عمومی یافت به شکلی که سالانه بیش از هزار فیلم به زبان‌های مختلف هندی در این سینما تولید می‌شود از سال 2000 به بعد، سینمای هند در کنار هالیوود و سینمای چین به جایگاهی جهانی دست پیدا کرد.

در پایان سال 2010 گزارش داده شد که از نظر تولید سالیانه، سینمای هند در رتبه اول قرار دارد. اگر سری به سایت کاران مووی بزنید لیست بلند بالایی از بهترین فیلمهای هندی را میتوانید بیابید و به تماشای آن بنشینید. از دیدگاه کارشناسان و منتقدان سینمای هند دارای ویژگی های منحصر به فرد خودش است مثل درونپردازی، دارا و ندار بودن، دوستان تا پای جان، قهر و آشتی، اندوه های نوستالژیک غلیظ. همه این ویژگی ها سریعا ما را به یاد فیلم هایی مثل شعله با بازی فوق العاده آمیتاب پاچان و امجد خان و… می اندازد. یا مادر هند.

نمی شود درباره بالیوود صحبت کرد و از فیلم داماد عاشق عروس را می برد، یاد نکرد. سیر تکاملی سینمای هند رفته رفته مخصوصا در دو دهه گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده و به تبع آن بالیوود اوج گرفت.

پس از آن فیلمهای هندی قدیمی با ژانر رمانتیک جای خود را به فیلم های هندی عاشقانه جنگی و اکشن دادند. شما برای دیدن این فیلم های جذاب بالیوودی و دانلود فیلم هندی می توانید از سایت کاران مووی کمک بگیرید.

سلوان

این فیلم داستان جنگی و تاریخی از پادشاه چولا در هندوستان است که آمیختگی عشق و جنگ و صحنه های اکشن را به تصویر کشیده است. مجموعه ای به کارگردانی مانی رتنام که این فیلم را در دو قسمت اما به صورت همزمان ساخته است چرا که قرار بود این یک فیلم باشد اما به دلیل گستردگی موضوع به دو بخش تقسیم شد و استارت آن با هم زده شد. ژانراین فیلم زیبا اکشن ، ماجراجویی-درام است و با سبکی تاریخی توانسته در هر دو قسمت خود موفق باشد و جذابیت بهترین فیلم های هندی اکشن در سال 2023 را به نمایش بگذارد.

این فیلم بسیار جذاب به خوبی هندوستان در دوران چولا را به نمایش گذاشته است و می توان گفت در این زمینه بسیار موفق بوده است و البته نحوه فیلم برداری، کارگردانی و همچنین موسیقی خاصی که دارد به جذابیت آن کمک به سزایی کرده است. این فیلم در حال حاضر پر فروش ترین فیلم در گیشه ی هندوستان در سال 2023 است و جزء شش فیلم پر فروش دنیا به حساب می آید .

از دیگر نقاط قوت این فیلم بازی بازیگران آن است. در این فیلم بازیگرانی همچون ویکرام، آیشواریا رای، جایام راوی، کارتی، تریشا، جایارام، آیشواریا لکشمی، سوبهیتا دولیپالا، آر.ساراتکومار، پراکاش راج، ویکرام پرابو، رحمان، آر. پاریتیبان بابو آنتونی، نثار و سارا آرجون ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان این فیلم از این قرار است که واندیاتیوان، برای ارسال پیامی از طرف ولیعهد آدیتا کاریکالان، قصد عبور از سرزمین چولا را دارد کوندوای تلاش دارد تا صلح سیاسی را در سرزمینی که در آن به ظاهر جنگ داخلی طراحی شده توسط رعیت ها و روسای خرده پا برپا شده برقرار کند، اما…

برادر کسی، عشق کسی

برادر کسی، عشق کسی

فیلم بالیوودی برادر کسی عشق کسی، در ژانر اکشن و کمدی در سال 2023 (یکم اردیبهشت 1402) در سینماها به اکران عمومی در آمده است، فیلمی که سلمان خان در آن علاوه بر ایفای نقش، تهیه کنندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است.

اما کارگردانی آن را فرهاد سامجی عهده دار بوده است. سلمان خان مثل همیشه با تسلط بر بازی و حضورش و با ترکیبی از دیالوگ ها و سکانس های اکشن بر روی صحنه حکم رانی می کند. در این فیلم علاوه بر سلمان خان، پوجا هگده، داگوباتی ونکاتش و جاگاپاتی ببو در نقش‌های اصلی بازی می‌کنند. برای دیدن این فیلم و فیلم دوبله فارسی می توانید با سایت کاران مووی همراه شوید.

برادر کسی، عشق کسی

خلاصه داستان این فیلم به زندگی پسری به نام بایجان می پردازد که به همراه سه برادر خود در دهلی نو زندگی می کند. بایجان مردی فداکار و شجاع است که زندگی خود را وقف برادران خود کرده و آنها را به اصطلاح به سامان رسانده اما خودش ازدواج متنفر است و حالا نوبت برادران می رسد که برای او همسری شایسته انتخاب کنند…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا