گوشی موبایل

ریلمی 12 پرو پلاس گوشی با زوم پریسکوپی 3 برابری

ریلمی، برند خواهر اوپو و وان پلاس، امسال با رونمایی از یک گوشی میان رده جدید با پیچ و تاب عکاسی، در نمایشگاه CES لاس وگاس حضور پیدا کرد. Realme 12 Pro+ که قرار است اواخر این ماه عرضه شود، ظاهراً اولین لنز در بخش قیمتی خود است که نه تنها لنز تله فوتو پریسکوپ 3 برابری با تثبیت‌کننده اپتیکال را ارائه می‌کند، بلکه یک لنز با سنسور نسبتا بزرگ‌تر برای بهبود عملکرد در نور کم ارائه می‌کند.

طراح کار طراح ساعت‌های لوکس سوئیسی، اولیویر ساوئو است، با یک قاب فلوت طلایی که صفحه‌ای براق و خیره‌کننده را احاطه کرده، که با یک بند سه‌بعدی بر روی چرم گیاهی به رنگ آبی یا سفید، تزئین شده است.

دوربین زوم پریسکوپ در اینجا از یک دوربین 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B بهره می‌برد که سایز آن نیم اینچ است. Realme می‌گوید در مقایسه با دوربین زوم 3 برابر در iPhone 15 Pro (12 مگاپیکسل) و سامسونگ Galaxy S23 Ultra (10 مگاپیکسل)، سنسور Realme 12 Pro+ حداقل بیش از 2.6 برابر بزرگ‌تر است، بنابراین بیش از 1.8 برابر این امکان را فراهم می‌کند.

به عبارت دیگر، دوربین‌های تله‌فوتو در گوشی‌های پرچم‌دار رایج چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. عکس‌های مقایسه‌ای که در رویداد راه‌اندازی دیدیم، بسیار قانع‌کننده بودند، با حفظ جزئیات چشمگیر Realme حتی در برش کامل، اما بدیهی است که بعداً منتظر دست‌های خود خواهیم بود.

ریلمی 12 پرو پلاس گوشی با زوم پریسکوپی 3 برابری

با چنین پیشرفت‌هایی، این تلفن میان‌رده می‌تواند حتی در محیط‌های تاریک‌تر به دوربین پریسکوپ خود بچسبد، در حالی که سایر گوشی‌ها دارای دوربین تله‌فوتو 3 برابری معمولی به‌طور خودکار به دوربین اصلی خود سوئیچ می‌کنند و در مقابل به زوم دیجیتال تکیه می‌کنند. اما البته، هنوز محدودیتی در مورد میزان تاریکی این دوربین وجود دارد. شما می‌خواهید یک دوربین زوم پریسکوپ 3 برابری در سطح پرچمدار با یک سنسور حتی بزرگ‌تر برای چیزهای چشمگیرتر، یعنی سنسور 1/1.56 اینچی در گوشی‌هایی مانند GT5 Pro Realme، Find X7 Ultra اوپو و ظاهرا OnePlus 12 نیز بخواهید.

Realme 12 Pro+ همچنین دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که از سنسور 1/1.56 اینچی IMX890 سونی، دیافراگم f/1.8 و تثبیت‌کننده نوری بهره می‌برد. این گوشی دارای یک دوربین فوق عریض 0.6x بوده، اگرچه Realme در به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر کوتاهی کرده است. به همین ترتیب، برند چینی نمی‌گوید کدام پردازنده میان‌رده کوالکام این دستگاه را قدرت می‌بخشد، اما سفارشی است تا قابلیت‌های عکاسی محاسباتی Realme “MasterShot Algorithm” را در اینجا فعال کند. این همان چیزی بوده که پردازش RAW را قادر می‌سازد که تاکنون عمدتاً مختص گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بوده است، به این معنی که حتی دستگاه‌های میان‌رده نیز در آینده نزدیک می‌توانند از گزینه‌های ویرایش بیشتری بهره ببرند.

متاسفانه ریلمی اطلاعات تکمیلی ارائه نکرده و باید تا نیمه نخست سال 2024 منتظر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا