گوشی موبایل
موضوعات داغ

جستجوی دایره ای (Circle to Search) چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

در کنار مراسم راه اندازی سامسونگ امروز، گوگل روش جدیدی را برای جستجو در گوشی های اندرویدی با نام “Circle to Search” معرفی کرد . این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از حرکاتی مانند دایره کردن، برجسته کردن، خط زدن یا ضربه زدن، از هر نقطه از تلفن خود جستجو کنند.

گوگل توضیح می‌دهد که این افزونه به‌منظور طبیعی‌تر کردن تعامل با جستجوی Google در هر زمان که سؤالی پیش می‌آید طراحی شده است – مثلاً هنگام تماشای یک ویدیو، مشاهده عکس در داخل یک برنامه اجتماعی یا مکالمه با یک دوست از طریق پیام‌رسانی.

Circle to Search یکی از قابلیت های جدید اندروید است، بیشتر در مورد تعامل با متن یا تصویر روی صفحه برای شروع جستجو است. و نه همیشه از طریق یک حرکت چرخشی.

حرکت چرخشی فقط یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای شروع جستجو از آن استفاده کنید – مانند زمانی که می‌خواهید چیزی را در یک ویدیو یا عکس شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر در حال تماشای یک ویدیوی غذایی یا ذرت کره ای هستید، می توانید بپرسید “چرا اینها اینقدر محبوب هستند؟” پس از چرخاندن سوژه.

Circle to Search Circle to Search

این ویژگی را می توان از طریق حرکات دیگر نیز درگیر کرد. اگر در یک برنامه پیام‌رسانی با یکی از دوستانتان درباره رستوران چت می‌کنید، می‌توانید به سادگی روی نام رستوران ضربه بزنید تا جزئیات بیشتری در مورد آن ببینید. شرکت توضیح می‌دهد که می‌توانید روی یک سری کلمات انگشت خود را روی یک سری کلمات بکشید تا آن رشته را به یک جستجو تبدیل کنید، مانند عبارت «Trift Flip» که هنگام تماشای ویدیوی YouTube Shorts در مورد صرفه‌جویی ظاهر می‌شود، مثال دیگری نشان می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا