گوشی موبایل

اپل پیشتاز فروش جهانی گوشی های هوشمند در سال 2023

صنعت موبایل در چند سال گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، اما با واضح‌تر و قوی‌تر شدن نشانه‌های بهبودی، سگ برتر جدیدی ظهور می‌کند تا تاج فروشنده سامسونگ را ربوده است.

بدیهی است که نام آن برای کسی تعجب آور نیست، اما چیزی که ممکن است برای برخی از خوانندگان ما شوکه کننده باشد این است که اپل امروز اولین جایزه جهانی سالانه خود را کسب می کند .

iphone15

چیزی که شاید حتی شگفت‌انگیزتر باشد این است که غول فناوری مستقر در کوپرتینو در حال شکستن دوره برتری است که از سال 2011 ادامه داشت.

درست است، آخرین باری که شخصی غیر از سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان حکومت می‌کرد، در سال 2010 بود، زمانی که مدال های طلا و نقره به ترتیب به شرکت نوکیا و سازنده بلک بری Research in Motion رسید.

بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل صنعت International Data Corporation، نبرد برای عنوان کلی سنگین وزن سال 2023 به وضوح در طول سه ماه پایانی سال پایان یافت، زمانی که اپل به طور مطلق 80.5 میلیون دستگاه سامسونگ را به 53 میلیون و 24.7 درصد به 16.3 از سهم بازار نابود کرد .

البته، مطمئناً غیرعادی نیست که آیفون‌ها در هر فصل تعطیلات سال معینی محبوب‌تر از گوشی‌های هر سازنده دیگری باشند، اما حتی با این استانداردها، سه ماهه چهارم سال 2023 اپل از سامسونگ و همچنین شیائومی، ترنسشن و ویوو برتری دارد. ، بسیار بزرگ بود.

iphone15

به عنوان مثال، در سه ماهه چهارم سال 2022، اپل تنها 12.6 میلیون دستگاه از بزرگترین رقیب خود پیشی گرفت و از سهم بازار کمی بیش از 4 درصد برخوردار بود که برای سقوط سامسونگ کافی نبود. .

در سال 2023 همه چیز به وضوح متفاوت بود، اما به همان اندازه که اپل برای به پایان رساندن یک سال چالش برانگیز برای کل بازار گوشی های هوشمند با 3.7 درصد امتیاز فروش بالاتر نسبت به سال 2022 از خود پیشی گرفت، در درجه اول عملکرد ضعیف سامسونگ بود که این بازار را بزرگ کرد. تغییر در سلسله مراتب ممکن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا