گوشی موبایل

یک گوشی میان رده جدید بخریم یا یک پرچمدار قدیمی؟

اگر حدود 15 تا 20 میلیون تومان برای خرید یک گوشی اندرویدی جدید دارید، دو راه دارید: یا یک گوشی میان رده کاملاً جدید بخرید یا یک دستگاه پرچمدار قدیمی که چند سال پیش عرضه شده است بخرید. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین در اینجا نحوه تصمیم گیری بین آنها آورده شده است.

ابتدا، بیایید نگاهی به دلایل کلیدی برای انتخاب یک گوشی میان رده جدید نسبت به یک مدل پرچمدار قدیمی بیندازیم.

Choosing between a new mid-range phone or an old flagship model?

1.عمر باتری بهتر خواهد شد

اگر از آن دسته افرادی هستید که از شارژ کردن تلفن خود متنفر هستید و می خواهید تا حد ممکن دوام بیاورد، یک گوشی میان رده کاملاً جدید بسیار مفیدتر از یک گوشی پرچمدار قدیمی تر پیدا خواهید کرد. ظرفیت.

چرا؟ زیرا باتری‌های لیتیوم یونی که در گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های هوشمند استفاده می‌شوند، ماندگاری محدودی دارند و در عرض سه سال یا بیشتر به حدی از بین می‌روند که باعث ایجاد ناراحتی می‌شوند. مهم نیست که چقدر از دستگاه خود مراقبت می کنید، باتری گوشی های هوشمند به طور اجتناب ناپذیری تحلیل می روند .

این بدان معناست که حتی اگر یک گوشی پرچمدار فقط دو ساله بخرید، باتری موجود در آن قبلاً کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است و به اندازه یک تلفن میان رده با باتری جدید توان نگهداری نخواهد داشت.

Choosing between a new mid-range phone or an old flagship model?

2.برای مدت طولانی تری به روز رسانی نرم افزار دریافت می کند

در حالی که این درست است که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی نسبت به جایگزین‌های ارزان‌تر از نرم‌افزارهای طولانی‌تری پشتیبانی می‌کنند، یک گوشی میان‌رده جدید همچنان برای مدت طولانی‌تری پشتیبانی می‌شود، زیرا با آخرین نسخه اندروید عرضه می‌شود و برای چندین سال به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند.

از سوی دیگر، یک گوشی پرچمدار قدیمی احتمالاً اکثر به روز رسانی هایی را که قرار بود دریافت کند، دریافت کرده است و از این رو برای مدت طولانی پشتیبانی نخواهد شد. این بدان معناست که جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری و وصله‌های امنیتی را که گوشی میان‌رده جدید دریافت خواهد کرد، دریافت نخواهد کرد.

3.همراه با گارانتی است

خرید یک گوشی جدید به شما اطمینان می دهد که تحت ضمانت سازنده محافظت می شود، و برای اکثر مردم، این مهم تر از داشتن بهترین ویژگی ها یا طراحی جالب است.

همچنین، اگر به گوشی خود آسیبی وارد شود، تعمیر مدل جدیدتر ممکن است آسان‌تر باشد، زیرا احتمال بیشتری دارد که قطعات یدکی آن در دسترس باشد تا یک گوشی پرچمدار قدیمی که در پایان چرخه عمر خود قرار دارد. و فراموش نکنید که تعمیر گوشی پرچمدار به دلیل استفاده از مواد درجه یک و قطعات غیر استاندارد هزینه بیشتری دارد.

 

دلایل خرید یک گوشی پرچمدار قدیمی

خرید یک گوشی میان رده جدید واقعاً قانع کننده است، اما دستگاه های پرچمدار قدیمی تر هنوز هم ترفندهایی در آستین خود دارند. در اینجا دلایلی برای گرفتن یکی از آنها وجود دارد.

1.باتر عکس و فیلم می گیرد

اگر شما یک پروانه اجتماعی هستید و دوست دارید عکس‌ها و ویدیوهای زیادی بگیرید تا در شبکه‌های اجتماعی پست کنید یا با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید، احتمالاً یک گوشی پرچمدار قدیمی بسیار مفیدتر از یک گوشی میان‌رده یا ارزان قیمت است. . این به این دلیل است که دوربین یک پرچمدار احتمالا دارای سنسور تصویر بزرگتر، تثبیت کننده اپتیکال تصویر و قابلیت فوکوس خودکار بهتر است.

مسلماً گوشی های میان رده در واقع هر سال در عکاسی محاسباتی بهتر می شوند و در نتیجه نیاز به خرید پرچمداران برای گرفتن عکس های خوب را از بین می برند. با این حال، تعالی نرم افزار فقط می تواند کمبود سخت افزار را تا یک نقطه خاص جبران کند. در شرایط نوری چالش برانگیز، یک سیستم دوربین پرچمدار تقریباً همیشه جلوتر است.

2.برنامه ها و بازی های سنگین پردازنده بهتر اجرا می شوند

تا زمانی که کارهای اساسی مانند تماس، پیامک، مرور وب یا پیمایش رسانه های اجتماعی را انجام می دهید، احتمالاً تجربه شما از یک تلفن میان رده مدرن از تجربه شما در یک تلفن پرچمدار قابل تشخیص نیست. درست مانند پرچمداران، تلفن های میان رده هر سال قدرتمندتر می شوند زیرا شرکت ها برای ارائه ارزش بیشتر رقابت می کنند.

با این حال، اگر تصمیم بگیرید که با انجام کارهای سخت مانند ویرایش ویدیو یا انجام بازی‌های موبایلی با گرافیک سنگین، گوشی خود را به محدودیت‌های خود برسانید، احتمال داغ شدن بیش از حد، تاخیر، لکنت و تخلیه سریع‌تر باتری گوشی میان‌رده بیشتر است. .

از سوی دیگر، یک گوشی پرچمدار احتمالا دارای تراشه قدرتمندتر و کارآمدتر، رم بیشتر، ذخیره سازی سریعتر و نرم افزار بهینه تر خواهد بود. همه اینها ترکیبی به ارائه عملکرد پایدار حتی در شرایط استرس کمک می کند. به عبارت ساده، تلفن شما می‌تواند هر چیزی را که به سمت آن پرتاب کنید، بگیرد.

3.دارای سخت افزار ممتاز و ویژگی های Gimmicky است

افرادی که گوشی های میان رده می خرند، به قیمت بسیار حساس هستند و بیش از هر چیز به دنبال ارزش هستند. به همین دلیل، سازندگان معمولاً هنگام طراحی چنین تلفن‌هایی با بودجه بسیار کمی کار می‌کنند و مجبورند از تمام ویژگی‌های جالبی که در گوشی‌های پرچم‌دار مشاهده می‌کنیم، صرف نظر کنند. به عبارت دیگر، شما تلفنی دریافت می‌کنید که طبق انتظار عمل می‌کند و می‌تواند کارهای روزمره را انجام دهد… اما همین.

برعکس، گوشی‌های پرچمدار سعی می‌کنند در عین کاربردی بودن، تجربه‌ای استثنایی ارائه دهند. این بدان معناست که ممکن است ویژگی‌هایی مانند دوربین تله فوتو اختصاصی برای عکس‌های پرتره، موتور ارتعاشی برتر برای بازخورد لمسی بهتر، صفحه نمایش QHD روشن‌تر و با وضوح بالاتر با رنگ‌ها و زاویه دید بهتر، پشت شیشه‌ای با شارژ بی‌سیم، بدنه قوی‌تر، دریافت کنید. طراحی بهتر و لوازم جانبی بیشتر

این ویژگی ها برای اکثر افراد ضروری نیست، اما با توجه به میزان استفاده و تکیه ما از تلفن هایمان برای انجام کارهای روزمره، داشتن آن ها واقعاً خوب است. و اگر شما هم مانند من فردی فنی هستید، مطمئناً متوجه ویژگی‌های فریبنده‌ای مانند زوم فضایی 100X گلکسی اس 23 اولترا، سنسور دمای پیکسل 8 پرو یا رابط Glyph Nothing Phone 2 خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا