شبکه های اجتماعیگوشی موبایل

دانلود هوشمند یوتیوب چیست؟ چرا باید آن را غیرفعال کنیم!

YouTube Premium انواع ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌کند که به بهبود تجربه تماشای YouTube شما کمک می‌کند. اگرچه اکثر این ویژگی‌ها مفید هستند، اما بسیاری از مردم ویژگی «دانلودهای هوشمند» را دوست ندارند. ما توضیح خواهیم داد که چرا باید ویژگی دانلود هوشمند YouTube را غیرفعال کنید و چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

ویژگی دانلودهای هوشمند YouTube چیست؟

در یوتیوب، اگر می خواهید ویدیوها را به صورت آفلاین تماشا کنید، باید آنها را به صورت دستی دانلود کنید. در حالی که این امر به شما امکان می دهد تا بر آنچه دانلود می کنید کنترل داشته باشید، ممکن است خسته کننده باشد و ممکن است گاهی اوقات توصیه های عالی را از دست بدهید. اینجاست که قابلیت دانلود هوشمند YouTube Premium وارد می‌شود.

ویژگی دانلودهای هوشمند YouTube به طور خودکار ویدیوها را برای مشاهده آفلاین بر اساس ترجیحات شما دانلود می کند. تاریخچه تماشا، کانال های مشترک و ویدیوهای ذخیره شده شما را تجزیه و تحلیل می کند تا پیش بینی کند از چه چیزی لذت خواهید برد. این ویژگی تضمین می‌کند که همیشه چیزی برای تماشا کردن دارید، حتی زمانی که آفلاین هستید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که برای به روز رسانی دانلودها باید هر 30 روز یک بار به وای فای متصل شوید، در غیر این صورت همه آنها به طور خودکار حذف می شوند.

چرا باید دانلودهای هوشمند را در یوتیوب غیرفعال کنید؟

از دید چشم پرنده، ویژگی Smart Downloads ممکن است عالی به نظر برسد. اما اگر ویدیوهای دانلود شده را دوست نداشته باشید چه؟ به هر حال، این ویژگی به یک مدل یادگیری ماشینی متکی است و معمولاً ترجیحات شما را اشتباه می‌فهمد و ویدیوهایی را دانلود می‌کند که مطابق سلیقه شما نیستند. این می‌تواند منجر به اشغال ویدیوهای ناخواسته فضای ارزشمندی در دستگاه شما شود، که در صورت کمبود فضای ذخیره‌سازی، می‌تواند ناامیدکننده باشد.

مشکل دیگر این ویژگی این است که دلیل اصلی مشکل “کیفیت در دسترس” یوتیوب است . این زمانی اتفاق می‌افتد که سعی می‌کنید ویدیویی را به‌طور آنلاین با کیفیتی متفاوت از کیفیتی که به‌طور خودکار با آن دانلود شده است پخش کنید. برای مثال، اگر Smart Downloads ویدیویی را با کیفیت 360p دانلود کند، نمی‌توانید کیفیت را تغییر دهید و « هنگام تلاش برای پخش جریانی آنلاین، پیام کیفیت در دسترس نیست.

با توجه به این معایب، توصیه می‌کنیم ویژگی دانلودهای هوشمند را در YouTube Premium خاموش کنید.

You need to disable YouTube's Smart Download feature, here's how

چگونه قابلیت دانلود هوشمند یوتیوب را در اندروید و آیفون غیرفعال کنیم

برای غیرفعال کردن ویژگی YouTube Smart Downloads در آیفون و دستگاه اندرویدی خود ، منوی تنظیمات YouTube را باز کنید، روی «Background & Downloads» ضربه بزنید و سپس کلید «Smart Downloads» را خاموش کنید. در اینجا به نظر می رسد:

ابتدا برنامه YouTube را باز کنید و روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

چگونه ویژگی دانلودهای هوشمند YouTube را در رایانه خود غیرفعال کنید

برای غیرفعال کردن ویژگی YouTube Smart Downloads در رایانه خود، YouTube را در یک مرورگر باز کنید، به نمایه خود دسترسی پیدا کنید، روی “تنظیمات” و سپس “دانلودها” کلیک کنید. کلید «روشن کردن دانلودهای هوشمند» را غیرفعال کنید. برای شروع، یک مرورگر راه اندازی کنید و وب سایت YouTube را باز کنید .

نحوه غیرفعال کردن قابلیت دانلود هوشمند YouTube Music در اندروید و آیفون

مانند YouTube، YouTube Music ویژگی Smart Downloads را ارائه می‌کند که به‌طور خودکار موسیقی‌هایی را دانلود می‌کند که بر اساس سلیقه و عادات شما از آن لذت خواهید برد.

اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، می‌توانید این ویژگی را در هر لحظه از زمان غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن قابلیت دانلودهای هوشمند YouTube Music در Android و iPhone ، برنامه را باز کنید و روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. تنظیمات > دانلود و ذخیره‌سازی را انتخاب کنید، سپس کلید «بارگیری‌های هوشمند» را خاموش کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا