گوشی موبایل
موضوعات داغ

جدیدترین گوشی های موبایل سامسونگ تا چند سال بروزرسانی می شوند؟

چه به تازگی یک گلکسی اس 24 جدید و براق سفارش داده باشید یا یک گوشی گلکسی قدیمی سامسونگ داشته باشید، در نهایت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دریافت نمی‌شود. بنابراین، تا چه مدت Samsung Galaxy شما با نسخه های اصلی سیستم عامل اندروید پشتیبانی می شود؟ این یک سوال پیچیده است.

همانطور که بسیاری از شما می دانید، اکثر گوشی های اندرویدی به اندازه یک آیفون آپدیت دریافت نمی کنند. با این حال، سامسونگ و گوگل سخت کار می کنند تا این روایت را تغییر دهند.

اگر نمی‌پرسید چه مدت اندروید شما به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند ، متأسفانه بسته به سازنده و مدل متفاوت است. خوشبختانه، گوشی‌های گلکسی سامسونگ شروع به دوام بسیار طولانی‌تری کرده‌اند، و در اینجا آنچه باید در مورد تلفن خود بدانید آورده شده است.

Here’s How Long Your Samsung Galaxy Will Get Updates

وعده بروزرسانی نرم افزاری سامسونگ

در سال 2021، سامسونگ اعلام کرد که تمام گوشی‌های جدیدی که پس از سال 2019 ساخته می‌شوند، حداقل سه به‌روزرسانی بزرگ و چهار سال عرضه امنیتی خواهند داشت. به همین دلیل است که گلکسی S10 قدیمی شما دیگر به‌روزرسانی نمی‌شود .

سپس، در سال 2023، این شرکت این تعهد را برای اکثر گوشی‌ها، از جمله گوشی‌های تاشو ، به پنج سال تمدید کرد . این چهار سال انتشار اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی است. این فقط برای مدل های پرچمدار نیست، بلکه برای بسیاری از گوشی های میان رده، دستگاه های مقرون به صرفه Galaxy A، تبلت ها و موارد دیگر مناسب است. خوشبختانه، سامسونگ لیست کاملی از پشتیبانی امنیتی دستگاه را به اشتراک گذاشته است که در آن می توانید مدل دقیق خود را جستجو کنید.

دستگاه های گلکسی هفت سال به روز رسانی اندروید دریافت می کنند!

Galaxy S24، Galaxy S24 PluGalaxy S24 Ultra

با راه اندازی سری جدید گلکسی اس 24 ، سامسونگ اکنون وعده هفت سال به روز رسانی های اصلی سیستم عامل اندروید را داده است که با تلاش های گوگل برای گوشی های جدید پیکسل مطابقت دارد. این یک معامله بزرگ است و به این معنی است که هر کسی که گلکسی اس 24 (دارای اندروید 14) را بخرد، به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل اندروید و نسخه‌های امنیتی تا سال 2031، احتمالاً اندروید 21 یا هر نام دیگری که در آن زمان باشد، دریافت خواهد کرد.

Here’s How Long Your Samsung Galaxy Will Get Updates

انتظار می رود دستگاه های رده بالایی مانند گلکسی زد فلیپ 6 و سایر پرچمداران آینده با رفتار مشابهی روبرو شوند.

دستگاه‌ های گلکسی که چهار سال بروزرسانی اندروید دریافت می‌کنند

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر تلفن‌ها و تبلت‌های گلکسی که در چند سال گذشته منتشر شده‌اند، از تاریخ انتشارشان واجد شرایط چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید خواهند بود، به‌علاوه یک سال یا بیشتر برای وصله‌های امنیتی پس از آن. در اینجا چند مدل قابل توجه آورده شده است.

  • Galaxy S21، Galaxy S21 Plus، Galaxy S21 Ultra، Galaxy S21 FE
  • Galaxy S22، Galaxy S22 Plus، Galaxy S22 Ultra
  • Galaxy S23، Galaxy S23 Plus، Galaxy S23 Ultra، Galaxy S23 FE
  • Galaxy A24, Galaxy A33, Galaxy A34, Galaxy A53, Galaxy A54, Galaxy A55, Galaxy A73,
  • Galaxy F54 5G، Galaxy Z Flip 3، Galaxy Z Flip 4، Galaxy Z Flip 5
  • گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فولد 5
  • Galaxy Tab S8، Galaxy Tab S8 Plus، Galaxy Tab S8 Ultra
  • Galaxy Tab S9، Galaxy Tab S9 Plus، Galaxy Tab S9 Ultra (به همراه مدل های S9 FE)
  • و …

در حالی که ما در اینجا عمدتاً بر روی تلفن‌ها و تبلت‌ها تمرکز می‌کنیم، گلکسی واچ 4، گلکسی واچ 5 و سری گلکسی واچ 6 باید همان چرخه عمر به‌روزرسانی چهار ساله را دریافت کنند.

Here’s How Long Your Samsung Galaxy Will Get Updates

دستگاه های قدیمی گلکسی که سه سال بروزرسانی اندروید دریافت می کنند

متأسفانه، بیشتر گوشی‌های قدیمی‌تر از سری گلکسی اس 21 (مانند نوت 20، گلکسی A32 و غیره) زمانی عرضه شدند که سامسونگ تنها سه سال به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید را ارائه کرد. در نتیجه، باید به فکر جایگزینی دستگاه‌های قدیمی مانند گلکسی نوت 10 باشید ، زیرا دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند.

  • Galaxy S10، Galaxy S10e، Galaxy S10 Plus، Galaxy S10 Lite
  • گلکسی نوت 10 لایت، گلکسی نوت 10 4G/5G، گلکسی نوت 10 پلاس
  • Galaxy S20، Galaxy S20 FE، Galaxy S20 Plus، Galaxy S20 Ultra
  • گلکسی نوت 20، گلکسی نوت 20 اولترا
  • Galaxy Z Fold، Galaxy Z Flip، Galaxy Z Flip 2، Galaxy Z Fold 2
  • Galaxy A51، Galaxy A52، Galaxy A71، Galaxy A72، Galaxy A90
  • Galaxy Tab S6، Galaxy Tab S6 Lite
  • Galaxy Tab S7، Galaxy Tab S7 FE، Galaxy Tab S7، Galaxy Tab S7 Plus
  • و …

شایان ذکر است که در حالی که مدل‌های جدیدتر گلکسی A مانند گلکسی A54 5G 2023 پنج سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت خواهند کرد ، اما مطمئن نیستیم که آیا تمامی نسخه‌های سری A در آینده با همین رفتار مواجه خواهند شد.

در هر صورت، سامسونگ به وضوح در تلاش برای به روز رسانی هرچه بیشتر تلفن های ممکن است تا طول عمر بیشتری داشته باشد. این برای به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید و وصله‌های امنیتی ماهانه، سه‌ماهه یا دوسالانه صدق می‌کند. در پایان، به یاد داشته باشید که این مسیرهای به روز رسانی به صلاحدید سامسونگ در معرض تغییر هستند و برخی از زمان بندی ها بسته به منطقه و مدل متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا