گوشی موبایل

سامسونگ معتقد است عکاسی با دوربین گوشی نتیجه واقعی ندارد

این روزها افراد به سراغ گوشی هوشمند خود جهت ثبت لحظه‌ها می‌روند. برندهای مختلفی از گوشی وجود دارد و یکی از آنها بدون شک سامسونگ محبوب است. برندی نام آشنا که در صنعت گوشی توانسته شهرت فراوانی کسب کند. در این بین یکی از مدیران ارشد سامسونگ پیرامون عملکرد دوربین گوشی‌ها اظهار داشت.

پاتریک چومت، EVP سامسونگ اخیراً به TechRadar گفت:

یک ویدیوی بسیار زیبا توسط مارکز براونلی در سال گذشته در تصویر ماه وجود داشت. همه می گفتند: “جعلی است؟” آیا جعلی نیست؟» بحثی در مورد اینکه چه چیزی یک تصویر واقعی را تشکیل می‌دهد وجود داشت.  در واقع چیزی به نام تصویر واقعی وجود ندارد. به محض اینکه سنسورهایی برای گرفتن چیزی دارید،  بازتولید می‌کنید، این هیچ معنایی ندارد. هیچ تصویر واقعی وجود ندارد. می‌توانید با گفتن من آن عکس را گرفتم یک تصویر واقعی را تعریف کنید، اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی زوم، فوکوس خودکار و صحنه استفاده کرده‌اید، آیا این تصویر واقعی است؟ یا تمام فیلترست؟ هیچ تصویر واقعی وجود ندارد.

سامسونگ معتقد است عکاسی با دوربین گوشی نتیجه واقعی ندارد

در حالی که ما انتظار داریم بیش از چند عکاس از این ایده که یک عکس «هیچ معنایی ندارد» آزرده شوند، او یک نکته دارد: واقعاً عکس چیست؟ این سوالی است که ما سال‌ها در The Verge و The Vergecast در حال بررسی آن بوده‌ایم زیرا شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و سامسونگ به طور فزاینده‌ای چندین فریم را در چندین دوربین ترکیب می‌کنند تا تصاویر نهایی گوشی هوشمند خود را از جمله تکنیک‌های دیگر تولید کنند.

اکنون، البته، ظهور هوش مصنوعی مولد واقعاً بحث را به سر می‌برد و گلکسی اس 24 و اس 24 اولترا جدید سامسونگ جدیدترین تلفن‌هایی هستند که این ویژگی را به بازار عرضه کردند. با این حال، برداشت Chomet کمی بیشتر از “هیچ چیز درست نیست، همه چیز مجاز است” در خود دارد. او به TechRadar گفت که این صنعت نیاز به تنظیم دارد، دولت‌ها حق دارند نگران باشند و سامسونگ قصد کمک دارد.

در همین حال، او می‌گوید استراتژی سامسونگ این است که به مصرف‌کنندگان دو چیز بدهد: راهی برای ثبت «لحظه» و راهی برای ایجاد «واقعیت جدید». او می‌گوید که هر دو از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؛ اما دومی واترمارک‌ها و ابرداده‌ها را دریافت می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مردم تفاوت را درک می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا