گوشی موبایل

سری شیائومی 15 دارای حسگر اثرانگشت پیشرفته هستند

شیائومی در نظر دارد اواخر سال جاری سری گوشی شیائومی 15 را معرفی کند. گوشی‌های هوشمند پرچمداری که با طراحی بهتر و سخت افزار قدرتمند از راه خواهند رسید.

گفته می‌شود شیائومی 15 پرو و شیائومی 15 اولترا دارای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هستند، ویژگی که در ابتدا در چندین گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی و اخیراً در اوپو Find X7 Ultra و iQOO 12 Pro تعبیه شد. در مقایسه با اسکنرهای اثر انگشت نوری سنتی، راه حل اولتراسونیک ایمن‌تر در نظر گرفته می‌شود. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه و همچنین ببینیم که آیا انتظار می رود شیائومی 15 استاندارد نیز ارتقا یابد یا خیر.

بر اساس اطلاعاتی که از اسمارت پیکاچو در Weibo منتشر شده، شیائومی 15 و شیائومی 15 اولترا تایید شدند که دارای اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک هستند. شیائومی 15 ساده هنوز مشخص نشد چنین ویژگی دارد یا خیر. شاید این یک نقطه تمایز بین مدل‌های ساده و سطح بالاتر شیائومی 15 باشد.

اولتراسونیک یک ویژگی پریمیومی است که تاکنون فقط در گوشی‌های منتخب یافت شده است. با این حال، همانطور که کارشناس اطلاعات بیان می‌کند، با استفاده از شیائومی و برندهای دیگر، این ویژگی رایج شده و در نهایت دموکراتیزه خواهد شد. به عبارت دیگر، گوشی‌های سطح پایین‌تر نیز روزی از آن بهره خواهند برد.

سری شیائومی 15 دارای حسگر اثرانگشت پیشرفته هستند

تفاوت حسگر اولتراسونیک و نوری

  • حسگر اثر انگشت اولتراسونیک از صدا برای احراز هویت اثر انگشت افراد استفاده می‌کنند. امواج صوتی با فرکانس بالا را به سمت انگشت منتقل کرده و موج صوتی با یک رندر سه بعدی دقیق از اثر انگشت به عقب بازمی‌گردد. از سوی دیگر، اسکنرهای نوری از امواج نور برای ایجاد یک نقشه دو بعدی استفاده می‌کنند.
  • با این حال، صدا یا اکوهای صوتی در ارائه نمایش بهتر اثر انگشت در مقایسه با نور یا انعکاس نوری قابل اعتمادتر هستند، به خصوص اگر انگشتان مرطوب یا خیس باشند. این به این دلیل بوده که آنها می‌توانند بر عیوب سطح یا تداخل روی انگشت شما نظارت کنند.
  • علاوه بر این، از آنجایی که حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند جریان خون و ضربان قلب را تشخیص دهند، نمی‌توان آن‌ها را به راحتی با یک تصویر یا ساختگی جعل کرد. با توجه به این قابلیت، می‌توان از آنها برای نظارت بر ضربان قلب، BMI و سطح قند خون نیز استفاده کرد. اگر سازنده تلفن تصمیم به استفاده از این ویژگی داشته باشد، می‌تواند در قطعات اضافی صرفه‌جویی کند.
  • برخلاف حسگرهای نوری، سازنده گوشی نیازی به نگرانی در مورد سوختن صفحه نمایش ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا