گوشی موبایل

رندرهای گوگل پیکسل 9 لو رفت: آیا گوگل دوباره از اپل دزدی می کند؟

ما هنوز بیش از هشت ماه فرصت داریم تا بتوانیم سری پیکسل 9 را ببینیم . با این حال، به لطف افشاگر قابل اعتماد Steve Hemmerstoffer (معروف به OnLeaks )، ما قبلاً رندرهایی برای تلفن ها داریم.

مشاهده این نشت ها در اوایل چرخه مطمئناً جالب است. مهمتر از همه، آنها داستان کاملاً جدیدی را برای خط پیکسل به طور کلی بیان می کنند. من می خواهم این داستان را در اینجا (و در ویدیوی بالا) شرح دهم تا ببینم اهداف گوگل در سال 2024 ممکن است چه باشد.

رندرهای گوگل پیکسل 9 لو رفت

قبل از اینکه خیلی به موضوعات عمیق بپردازم، می‌خواهم کمی به خود رندرها بپردازم. می‌توانید Google Pixel 9 Pro ادعایی را در بالا و Pixel 9 معمولی را در زیر مشاهده کنید.

اولین چیزی که با نشت Pixel 9 Pro متوجه خواهید شد، اضلاع صاف اطراف گوشی است. این چیزی است که ممکن است بگویید از آیفون “قرض گرفته شده” است ، اما ما در آینده به آن بیشتر خواهیم پرداخت. همچنین متوجه خواهید شد که نوار دوربین به روز شده است. گوشه های منحنی نوار دوربین مرا به یاد زبان طراحی متریال می اندازد که در سراسر خود سیستم عامل اندروید مشاهده می کنید. این بدون شک عمدی است، زیرا گوگل سخت‌افزار پیکسل و اندروید را کنترل می‌کند، بنابراین تلاش می‌کند تا آن‌ها را منسجم‌تر نشان دهد.

در مرحله بعد، ما رندرهایی را برای پیکسل 9 فاش کرده ایم. اینها غافلگیرکننده ترین رندرهای این دسته بودند زیرا تقریباً شبیه به پیکسل 9 پرو هستند. مهم ترین تفاوت بین آنها اندازه است: پیکسل 9 باید تقریباً به اندازه پیکسل 8 باشد ، در حالی که رندرهای پیکسل 9 پرو تقریباً به اندازه پیکسل 8 پرو هستند. بنابراین این یک پرچمدار جمع و جور با همان دوربین سه لنزی است که در پیکسل 9 پرو به بیرون درز کرده بود. اگر این رندرها صحت داشته باشند، این اولین باری است که یک پیکسل حرفه ای و همتای غیرپرو به این اندازه مشابه هستند.

Examining the Pixel 9 leaks: Is Google stealing from Apple again?

چرا طرف های صاف، گوگل؟

زمانی که این رندرها برای اولین بار منتشر شدند، مردم خیلی سریع به این موضوع اشاره کردند که طرفین صاف یک چیز آیفون است. در سال 2020، اپل سری آیفون 12 را عرضه کرد و این گوشی‌ها را صاف کرد. از آن زمان تا کنون شاهد بوده ایم که شرکت های زیادی از این روند پیروی می کنند. به عنوان مثال، سری گلکسی اس 24 در همه مدل ها دارای اضلاع صاف است. ASUS Zenfone 10 همچنین دارای اضلاع صاف است. و هر تلفنی که Nothing تاکنون راه اندازی کرده است – Nothing Phone 1 و Nothing Phone 2 – دارای اضلاع صاف نیز هستند.

خیلی راحت می توان گفت که گوگل فقط اپل را کپی می کند و سامسونگ، ایسوس و هیچ چیز همگی همین کار را می کنند. با این حال، من می خواهم چیزی را مطرح کنم که کارل پی (مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Nothing) چندی پیش گفته بود. هنگامی که شرکت او اولین گوشی فهرست خود را با نام Nothing Phone 1 عرضه کرد، مردم از آن انتقاد کردند زیرا بیش از حد شبیه آیفون به نظر می رسید، به خصوص به دلیل صاف بودن کناره های آن.

Pei از این تصمیم با این استدلال دفاع کرد که طرفین صاف به سادگی کارآمدترین راه برای طراحی یک گوشی هوشمند هستند. می توانید منظور او را در تصاویر بالا ببینید. اگر جعبه دارید، می‌تواند مقدار مشخصی از وسایل را درون آن قرار دهد. اما اگر کناره‌های جعبه را به دور تا دور خم کنید، اکنون می‌توانید چیزهای کمتری در آن قرار دهید. گوشی های هوشمند به همین صورت عمل می کنند. اگر شروع به اضافه کردن منحنی‌ها در اطراف گوشی کنید، نمی‌توانید به اندازه گوشی‌های مربعی‌تر، اجزای زیادی را در آن قرار دهید.

Examining the Pixel 9 leaks: Is Google stealing from Apple again?

کناره های تخت شبیه آیفون هستند، اما امکان استفاده کارآمدتر از فضا را در گوشی هوشمند نیز فراهم می کنند.

البته، معامله در اینجا این است که ارگونومی گوشی در دست شما کمی کمتر است. اما این یک مبادله ارزشمند است زیرا می‌توانید باتری‌های بزرگ‌تر، تعداد دوربین‌های بزرگ‌تر یا بیشتر، خنک‌کننده بیشتر و انواع اجزای دیگری را که امروزه می‌خواهید در گوشی‌های هوشمند خود قرار دهید، قرار دهید.

در پایان، باید تصمیم بگیرید که فکر می‌کنید گوگل واقعاً در اینجا چه می‌کند. آیا گوگل همانطور که کارل پی پیشنهاد می کند، این گوشی های پیکسل 9 را با در نظر گرفتن کارایی طراحی می کند؟ یا اینکه گوگل فقط اپل را کپی می کند زیرا این همان کاری است که OEM های اندروید انجام می دهند؟ من فکر می کنم که کمی از ستون A و کمی از ستون B است. فکر می کنم گوگل به اپل نگاه می کند و می گوید: “هی، آن طراحی واقعاً می فروشد” و همچنین می گوید: “هی، با این طراحی، ما می‌توانیم اجزای بیشتری را نسبت به طراحی‌های قبلی‌مان در گوشی قرار دهیم.» این یک برد-برد است.

در نهایت، اگر برای ارگونومی بهتر ارزش قائل هستید و نمی‌خواهید گوشی شما خیلی شبیه به یک دستگاه اپل باشد، می‌توانید پیکسل 9 بخرید یا گوشی دیگری بخرید. اما من فکر نمی کنم این به این سادگی باشد که گوگل فقط اپل را کپی می کند.

پیکسل 9 پرو و ​​پیکسل 9 پرو مکس؟

طرف های صاف رندرهای فاش شده داستان جدیدی را بیان می کنند، اما این ایده که Pixel 9 و Pixel 9 Pro اساساً یک گوشی هستند و یکی کوچکتر از دیگری است، نیز وجود دارد. این یکی دیگر از کارهایی است که اپل برای چندین سال انجام داده است. به عنوان مثال، آیفون 15 پرو فقط یک نسخه کوچکتر از آیفون 15 پرو مکس است. بدیهی است که Pro Max برخی از ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌کند، به ویژه لنزهای تله فوتو سطح بالاتر. همچنین از نظر فیزیکی بزرگتر است، بنابراین نمایشگر بزرگتر و باتری بزرگتری دارد. اما برای همه مقاصد، Pro و Pro Max یکسان هستند.

اگر Pixel 9 واقعاً Pixel 9 Pro باشد و Pixel 9 Pro واقعاً Pixel 9 Pro Max باشد، این یک تغییر بزرگ برای اندروید خواهد بود.

اگرچه این استراتژی سال‌هاست اپل بوده است، اندروید واقعاً از آن پیروی نکرده است. بیایید دوباره سری گلکسی اس 24 را به عنوان نمونه ببینیم. گلکسی اس 24 پایه یک گوشی حرفه ای نیست و گلکسی اس 24 پلاس فقط یک نسخه بزرگتر و کمی قدرتمندتر از آن است. شما باید به Galaxy S24 Ultra بروید تا تمام ویژگی‌هایی را که ما از یک تلفن حرفه‌ای در نظر می‌گیریم، از جمله لنز تله فوتو 5 برابری قوی‌تر، انتظار دارید، دریافت کنید. نه گلکسی اس 24 و نه اس 24 پلاس نسخه فشرده تری از گلکسی اس 24 اولترا نیستند. این امر به ویژه در خارج از ایالات متحده صادق است، جایی که گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس دارای پردازنده اگزینوس به جای اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرتمند هستند .

همین موضوع در مورد خط پیکسل نیز صادق است. Pixel 8 فقط یک نسخه کوچکتر از Pixel 8 Pro نیست. بسیاری از ویژگی های Pro را از دست داده است.

بنابراین، در دنیای اندروید، شما باید تصمیم بگیرید: آیا من یک گوشی حرفه ای می خواهم که بزرگ باشد یا یک گوشی نه چندان حرفه ای که جمع و جورتر باشد؟ کاربران آیفون مجبور نبودند این تصمیم را بگیرند. آنها می توانند یک آیفون 15 پرو داشته باشند و تقریباً تمام ویژگی های Pro Max را دریافت کنند، اما در یک شاسی کوچکتر (و ارزان تر). بنابراین، اگر گوگل این استراتژی را با سری پیکسل 9 تقلید کند، این یک رویکرد جدید برای اکوسیستم اندروید خواهد بود – حداقل زمانی که به بازار در پنج سال گذشته نگاه می کنیم.

تلفن های سطح حرفه ای قیمت های سطح حرفه ای دریافت می کنند

این دو تغییر احتمالی قابل توجه برای سری پیکسل 9 شروع به ترسیم ایده جدیدی از خانواده پیکسل آینده و ارزش آن می کند که من را به قیمت گذاری می رساند.

اگر پیکسل 9 دارای دوربین سه لنزی مشابه پیکسل 9 پرو و ​​اکثر، اگر نگوییم همه، ویژگی های Pro باشد که انتظار داریم در پیکسل 9 پرو نیز مشاهده شود، پس آن گوشی یک پرچمدار 700 دلاری نخواهد بود. تلفنی مانند پیکسل 9 که در این افشاگری ها دیده ایم، به طور قابل توجهی گران تر خواهد بود – احتمالاً به اندازه پیکسل 8 پرو امروزی که حدود 1000 دلار است.

البته، این بدان معناست که پیکسل 9 پرو حتی گران‌تر از آن خواهد بود. اگر درست باشد، شکاف بزرگی در سبد گوگل باقی خواهد ماند. در پایین ترین سطح، شما Pixel 7a (یا Pixel 8a که انتظار داریم امسال عرضه شود) خواهید داشت که قیمت آن 500 دلار است. اگر پیکسل 9 از 1000 دلار شروع می شود، این یک شکاف بزرگ در محدوده 600 تا 900 دلار است که در آن هیچ تلفنی در خانواده پیکسل وجود نخواهد داشت.

ممکن است گوگل سری پیکسل 8 را فعال بگذارد، قیمت را کاهش دهد و از آنها برای پر کردن این شکاف استفاده کند. با این حال، می‌خواهم اشاره کنم که در دسامبر 2022، ما یک نشت گسترده از نقشه راه پیکسل گوگل برای چند سال آینده منتشر کردیم . در آن فاش شدن، از یک منبع قابل اعتماد فهمیدیم که گوگل قصد دارد سه گوشی را در سال 2024 در سری اصلی پیکسل عرضه کند. و همچنین پیکسل 9 در سطح پایه واقعی ، که دستگاهی کوچکتر با دو لنز در پشت خواهد بود، یعنی بیشتر شبیه آنچه در پیکسل 8، پیکسل 7 و پیکسل 6 دیده ایم.

این به گوگل این امکان را می دهد که تقریباً استراتژی آیفون را به طور کامل تقلید کند، با پیکسل 9 به عنوان آیفون 15، پیکسل 9 پرو به عنوان آیفون 15 پرو، و پیکسل 9 پرو XL (هه) به عنوان آیفون 15 پرو مکس عمل می کند. . تنها چیزی که از دست می رود، تکرار آیفون 15 پلاس است، که، صادقانه بگوییم، گوگل به آن نیازی ندارد (و نه اپل).

اگر منبع ما دقیق بود، باید انتظار داشت که گوشی دیگری در سری پیکسل 9 به بیرون درز کند، که این شکافی را که من در مورد آن صحبت کردم پر می کند. البته ما هنوز آن را ندیده ایم، بنابراین ممکن است وجود نداشته باشد. شاید گوگل نظر خود را تغییر داده یا منبع ما اشتباه کرده است. شاید Steve Hemmerstoffer به سادگی به آن دسترسی نداشته باشد. در اینجا همه نوع احتمال وجود دارد زیرا در اوایل بازی است. با این حال، ما همچنان منتظر فاش شدن دیگری از پیکسل 9 هستیم و اگر یکی از آنها به بیرون بیاید، بسیار هیجان زده خواهیم شد زیرا به این معنی است که منبع ما درست بوده است. و اگر منبع ما در این مورد درست گفته باشد، احتمالاً در مورد هر چیز دیگری که در نقشه راه Pixel به بیرون درز کرده است، حق دارند.

ما دوست داریم نظرات شما را در این مورد بشنویم. آیا یکی از این گوشی های پیکسل 9 را می خرید؟ اگر چنین است، کدام یک؟ آیا با کپی برداری گوگل از اپل برای بهینه سازی خط پیکسل موافق هستید؟ در نظرسنجی بالا و در نظرات زیر صدای خود را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا