گوشی موبایل

مکان پیکسل 8 خود را حتی پس از اتمام باتری آن ردیابی کنید!

شبکه Find My Device گوگل که به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های گم‌شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنند، راه‌اندازی شد. این شبکه یک ویژگی جدید را نیز معرفی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های خود را حتی زمانی که باتری آنها خالی شده است، ردیابی کنند.

شبکه Find My Device از بلوتوث کم مصرف برای شناسایی مکان دستگاه‌های گمشده یا دزدیده شده استفاده می‌کند و به طور ناشناس آن را به شبکه گزارش می‌دهد. این امر به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت و به آسانی وسایل خود را پیدا کنند.

این شبکه شبیه به شبکه Find My اپل است که با تلفن‌ها، ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ها و ردیاب‌های کوچک AirTag کار می‌کند.

یک ویژگی جدید جالب در شبکه Find My Device این است که می‌تواند دستگاه‌هایی را که باتری آنها خالی شده است، ردیابی کند. این امر برای مواقعی که دزد تلفن شما را خاموش می‌کند، بسیار مفید است.

طبق گفته گوگل، دستگاه‌هایی مانند Pixel 8 و Pixel 8 Pro پس از اتمام باتری، می‌توانند «چند ساعت» ردیابی شوند. این احتمالاً به این دلیل است که این گوشی‌ها می‌توانند پس از خاموش شدن، مقداری انرژی را برای بلوتوث ذخیره کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی به دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌تر اضافه خواهد شد یا خیر. با این حال، به احتمال زیاد در Pixel 9 و Pixel 8a آینده موجود خواهد بود.

علاوه بر این، گوگل اعلام کرد که دستگاه‌های خانه هوشمند Nest می‌توانند به شما در یافتن ردیاب‌ها یا وسایل گمشده در خانه کمک کنند.

شبکه Android Find My Device هم اکنون در دسترس است و می‌توان از طریق تلفن هوشمند یا پورتال وب Find My Device به آن دسترسی داشت. دستگاه‌های ردیابی سازگار مانند Chipolo ONE Point در ماه می 2024 عرضه خواهند شد.

توجه داشته باشید: گوگل اولین شرکتی نیست که ردیابی دستگاه مرده را ارائه می‌دهد. تمام آیفون‌های ساخته شده از سال 2019 را می‌توان برای مدت کوتاهی پس از اتمام باتری آنها ردیابی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا