گوشی موبایل

گلکسی اس 26 با چیپ کوچک تر و قوی تر عرضه می شود

سامسونگ در حال حاضر روی یک گره فرآیند 2 نانومتری برای کسب و کار ریخته گری خود کار می کند. طبق گزارش ها، این شرکت قصد دارد اولین شرکتی باشد که تراشه های 2 نانومتری را با پیشی گرفتن از TSMC عرضه می کند. همچنین گزارش شده است که اولین سفارش ساخت تراشه 2 نانومتری را از یک شرکت ژاپنی به نام Preferred Networks (PFN) دریافت کرده است.

اکنون خبرها حاکی از آن است که شرکت کره جنوبی یک پروژه توسعه 2 نانومتری AP (پردازنده برنامه) به نام «تتیس» منتشر کرده و نتیجه آن با نام تجاری Exynos منتشر خواهد شد. به نظر می رسد سامسونگ برای رقابت با کوالکام و مدیاتک جدی است. در حال حاضر، طبق گزارش‌ها، سامسونگ سری تاشو خود را منحصراً برای برآورده کردن نیازهای بهره‌وری انرژی حفظ کرده است.

انتظار می رود پروژه ساخت 2 نانومتری “تتیس” در سال 2025 برای تولید انبوه آماده شود و می تواند مربوط به Exynos 2600 باشد که پیش بینی شده در سری گلکسی S26 استفاده شود. این شرکت همچنین پیشتر اعلام کرده بود که در سال 2025 تراشه های 2 نانومتری را به تولید انبوه خواهد رساند.

گلکسی اس 26 با چیپ کوچک تر و قوی تر عرضه می شود

سری گلکسی اس 23 سال گذشته به طور انحصاری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می برد. امسال سامسونگ با تراشه‌های Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 به استراتژی دو پلتفرم خود بازگشته است که گلکسی S23 و S23 Plus را در مناطق مختلف تامین می‌کند. با این حال، سامسونگ Galaxy S24 Ultra مدل Exynos Exclusive را حفظ کرد، احتمالاً به همین دلیل که تصمیم گرفته است تا نسل ششم تاشو خود را منحصراً با آخرین پرچمدار اسنپدراگون تامین کند.

شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی تراشه اگزینوس 2500 به بهبود کارایی دست یافته و سامسونگ از آن برای تامین انرژی سری S26 استفاده خواهد کرد. با این حال، مناطقی که پرچمداران مجهز به اگزینوس را دریافت خواهند کرد هنوز مشخص نیست. با این وجود، قابل درک است که سامسونگ می خواهد تا حد امکان از تراشه های اگزینوس استفاده کند، به خصوص اگر بتواند شکاف عملکرد کلی را کاهش دهد یا حذف کند.

شایان ذکر است، TSMC روی تراشه‌های 2 نانومتری نیز کار می‌کند و انتظار می‌رود تولید انبوه آن در سال 2025 آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا