گوشی موبایل

iOS 18: از طراحی جدید تا پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS

اپل به زودی از آیفون‌ های سری 16 خود رونمایی خواهد کرد که همراه با iOS 18، جدیدترین نسخه سیستم‌عامل محبوب این شرکت، عرضه می‌شود. این سیستم‌عامل جدید در رویداد WWDC 2024 معرفی شد و با مجموعه‌ای از قابلیت‌های نوآورانه و پیشرفت‌های قابل توجه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اگرچه نسخه بتای iOS 18 مدتی است برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان عمومی در دسترس است، اما برخی از کاربران به دلیل نگرانی از وجود باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌های احتمالی، از نصب آن خودداری کرده‌اند.

قابلیت‌های جدید iOS 18:

iOS 18 مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و بهبودهای جدید را به ارمغان می‌آورد که هوش مصنوعی اپل یکی از مهم‌ترین آنهاست. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به نسخه به‌روز شده سیری، پاسخ‌های هوشمند، و امکان خلاصه کردن ایمیل‌ها در برنامه Mail اشاره کرد. همچنین جستجوی پیشرفته با استفاده از زبان طبیعی در Photos از دیگر ویژگی‌های این به‌روزرسانی است.

علاوه بر این، iOS 18 طراحی جدیدی برای آیکون‌ها و ویجت‌ها، امکان شخصی‌سازی صفحه اصلی، طراحی مجدد کنترل سنتر، حالت بازی، و به‌روزرسانی‌های انیمیشن‌ها در iMessages را به همراه دارد. همچنین اپل پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS، بازنگری برنامه Photos، و نسخه اصلاح‌شده برنامه‌های Mail و Safari را نیز به این نسخه اضافه کرده است. از دیگر ویژگی‌های جالب iOS 18، برنامه مدیریت رمز عبور است که تمام اطلاعات کاربران را در یک مکان به‌طور ایمن ذخیره می‌کند.

زمان‌بندی انتشار iOS 18:

انتشار iOS 18 طبق روال معمول اپل، انتظار می‌رود که در تاریخ 16 سپتامبر منتشر شود. این نسخه یک هفته پس از معرفی مدل‌های جدید آیفون، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کاربران آیفون در هند احتمالاً می‌توانند از ساعت 22:30 روز 16 سپتامبر، نسخه نهایی iOS 18 را دانلود و نصب کنند.

این به‌روزرسانی برای طیف وسیعی از مدل‌های آیفون از جمله سری آیفون 15 و مدل‌های قدیمی‌تر مانند iPhone SE (نسل دوم به بعد) در دسترس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا