گوشی موبایل

تاریخ عرضه آیفون 16 پرو مکس + پیش بینی قیمت و تمام اطلاعات فاش شده

آیفون 16 پرو مکس احتمالاً تا پاییز 2024 وارد بازار نخواهد شد، این بدان معناست که ما قبل از رسیدن به آن، انتظار زیادی داریم. با وجود این، ما در حال حاضر شروع به شنیدن شایعاتی در مورد آنچه که پرچمدار بعدی آیفون ممکن است ارائه دهد، شروع کرده ایم.

در اینجا همه چیزهایی است که تاکنون در مورد آیفون 16 پرو مکس شنیده ایم.

قیمت آیفون 16

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیفون 16 پرو مکس چقدر ممکن است با قطعیت قیمت داشته باشد. اما با توجه به اینکه آیفون 15 پرو مکس به تازگی 100 دلار افزایش قیمت داشته است، امیدواریم که اپل حداقل یک سال دیگر این قیمت را رها کند.

اگر اینطور باشد، می توانیم ببینیم که قیمت آیفون 16 پرو مکس از 1199 دلار / 1199 پوند / 2199 دلار استرالیا برای مدل 256 گیگابایتی شروع می شود.

اپل معمولاً آیفون‌های جدید خود را در اوایل اواسط سپتامبر معرفی می‌کند و تنها زمانی که در چند سال گذشته اتفاق نیفتاده بود، در زمان همه‌گیری بود.

iPhone 16

تاریخ عرضه ایفون 16

اگر اپل به الگوی مشابهی ادامه دهد، رویداد سپتامبر 2024 اپل ممکن است 10 سپتامبر باشد (20 شهریور 1403). پیش‌سفارش‌های آیفون 16 پرو مکس از جمعه، 13 سپتامبر (23 شهریور) آغاز می‌شود و تاریخ عرضه آیفون 16 پرو مکس ممکن است 20 سپتامبر (30 شهریور) باشد. اما این فقط حدس و گمان است.

طبق شایعات اولیه، آیفون 16 پرو مکس ممکن است در سال آینده افزایش سایز داشته باشد – از 6.7 اینچ به 6.9 اینچ خواهد رسید. این 16 پرو مکس را به بزرگترین آیفون تاریخ تبدیل می کند و کمی بزرگتر از گلکسی اس 23 اولترا 6.8 اینچی سامسونگ.

iPhone 16

مشخصات آیفون 16

طبق رندرهای اولیه CAD، این باعث می شود که گوشی 0.19 اینچ بلندتر از iPhone 15 Pro Max باشد، اما تنها 0.019 اینچ عریض تر باشد. این به این معنی است که با وجود افزایش اندازه، 16 Pro Max هنوز راحت و آشنا است. اگرچه برای کسانی که با گوشی های بزرگ مشکل دارند ایده آل نیست.

همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها را شنیده‌ایم که اپل می‌تواند حسگرهای Face ID باقی‌مانده را زیر نمایشگر آیفون 16 پرو و پرو مکس پنهان کند.

این امر به جای بریدگی قرص شکل جزیره پویا، بریدگی لازم را به یک دایره برای دوربین سلفی کاهش می دهد. با این حال، ممکن است مجبور باشیم تا سال 2025 و عرضه آیفون 17 پرو منتظر بمانیم تا ببینیم واقعاً این اتفاق می افتد.

iPhone 16

شایعه شده است که آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس ممکن است علاوه بر دکمه اکشن تازه راه اندازی شده، یک دکمه خازنی اضافی نیز دریافت کنند. ظاهراً دکمه ضبط نامیده می شود که احتمالاً به شما کمک می کند تا عکس ها و فیلم ها را سریع بگیرید.

با توجه به اینکه اپل در ارائه چیپست بهتر به آیفون های پرو نسبت به مدل های استاندارد و پلاس دو برابر شده است، به احتمال زیاد اپل همین کار را با سری آیفون 16 انجام خواهد داد.

این بدان معناست که ما احتمالاً یک تراشه A18 را در مدل‌های iPhone 16 Pro و Pro Max خواهیم دید – احتمالاً A18 Pro.

در حالی که ما نمی دانیم این تراشه ممکن است شامل چه مواردی باشد، گزارش ها قبلاً ادعا می کنند که این تراشه کمی متفاوت از A17 Pro خواهد بود.

ظاهرا اپل از تراشه های ساخته شده با فرآیند N3E TSMC استفاده خواهد کرد، به جای N3B که برای ساخت A17 Pro استفاده می شود. طبق گزارش ها، این فرآیند مقرون به صرفه تر است و بازدهی بالاتری دارد، در کنار افزایش کارایی و کاهش تأسف بار کارایی.

iPhone 16

همچنین ادعا شده است که هر دو مدل آیفون 16 پرو ممکن است سال آینده با 8 گیگابایت رم و پشتیبانی از Wi-Fi 7 عرضه شوند.

در چند سال گذشته نیز شایعات بی‌شماری در مورد اجرای مودم 5G خانگی اپل منتشر شده است.

متأسفانه، آخرین حرف این است که این مودم تا سال 2025 معرفی نخواهد شد، و کوالکام ظاهراً موقعیت خود را به عنوان تامین کننده مودم حداقل برای یک سال دیگر حفظ خواهد کرد.

در اینجا فقط چند مورد از شایعات آیفون 16 پرو مکس تا کنون وجود دارد.

لنز تله فوتو آیفون 16 پرو مکس می تواند فاصله کانونی 300 میلی متری داشته باشد که بیش از دو برابر لنز 120 میلی متری آیفون 15 پرو مکس است.

همچنین ادعا شده است که 16 پرو مکس دارای سنسور 1/1.4 اینچی است که کمی بزرگتر از سنسور 1/1.28 در آیفون 15 پرو مکس است.

این به دوربین اجازه می دهد تا نور بیشتری را جذب کند، که باید عملکرد کلی را بهبود بخشد.

همچنین گزارش شده است که هر دو مدل آیفون 16 پرو می توانند با دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی عرضه شوند که نسبت به لنزهای 12 مگاپیکسلی کنونی یک پیشرفت بزرگ است.

iphone-16

 

بزرگترین سوال ما در مورد آیفون 16 پرو مکس این است که آیا حتی در سال 2024 یک آیفون پرو مکس وجود خواهد داشت یا اینکه آیفون اولترا جایگزین آن خواهد شد.

شایعات زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه آیفون اولترا می تواند در کنار آیفون 15 عرضه شود.

همچنین پیشنهاد شد که Ultra ممکن است “آیفون پنجم” نباشد، بلکه نسخه تغییر نام تجاری Pro Max باشد. و انصافاً، آیفون 16 اولترا کمی بهتر از آیفون 15 پرو مکس از زبان خارج می شود.

به گفته مارک گورمن، که منبع شناخته شده اطلاعات داخلی اپل است، ما می‌توانیم شاهد عرضه آیفون اولترا در سال 2024 باشیم. مشخص نیست که آیا این یک نوع کاملاً جدید از آیفون 16 خواهد بود یا اینکه اپل سرانجام نام Pro Max را کنار خواهد گذاشت.

توجه به تعداد زیاد شایعاتی که پیش از عرضه آیفون 15 ادعای دومی را مطرح می‌کنند، ما انتظار داریم که همینطور باشد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام وقت همه تون بخیر، امیدوارم لباس عافیت به تن داشته باشید دوستان گلم🫶بنابر شایعات که به نشر رسیده است، ما میخواهیم منتظر آیفون 20 primed بمانیم، چون هر پنج، شش ماه بعد یک مادل جدید در راه است😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا