گوشی موبایل

غول بعدی هوآوی با دوربین بزرگ همراه است

افشاگری‌های اخیر از Digital Chat Station نشان می‌دهد که هواوی در حال آزمایش دو سنسور تصویر پیشرفته موسوم به سونی IMX989 و OmniVision OV50H است.

کانون توجه دوربین 1 اینچی سونی IMX989 بوده، که در حال حاضر بزرگ‌ترین حسگر مورد استفاده در یک گوشی هوشمند تلقی می‌شود، همانطور که در دستگاه‌هایی مانند اوپو Find X6 Pro دیده می‌شود. سایز بزرگ 1 اینچی این سنسور علاوه بر تولید عکس‌ها و فیلم‌های عالی، برجستگی ماژول دوربین را افزایش می‌دهد. این اولین باری است که هواوی با سنسور تصویر 1 اینچی گوشی هوشمند کار می‌کند.

سری هوآوی P70 در مجموع شامل سه مدل P70، P70 Pro و P70 Art می‌شود. آزمایش نشان می‌دهد که هواوی ممکن است از سنسور 1 اینچی IMX989 حداقل در یکی از این سه مدل استفاده کند. مینگ-چی-کو، تحلیلگر ماه گذشته گفت که P70 Art از سنسور تصویر 1 اینچی IMX989 استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، Kuo بیان می‌کند که این مدل رده بالا از یک لنز هیبریدی شیشه ای-پلاستیکی 1G6P نیز استفاده می‌کند.

غول بعدی هوآوی با دوربین بزرگ همراه است

اگر این امر محقق شود، با توجه به بهبود دوربینی که در برخی از پرچمداران اخیر دیدیم، می‌تواند جهشی قابل توجه در قابلیت‌های تصویربرداری هواوی باشد. دومین حسگر تصویری که هواوی در حال آزمایش بوده، OmniVision OV50H است. وضوح 50 مگاپیکسلی و فرمت اپتیکال آن 1/1.3 اینچ است. این سنسور دارای سایز پیکسل 1.2 میکرومتر در مقایسه با 1.6 میکرومتر سونی IMX989 1 اینچی است.

OmniVision OV50H از بازخوانی با وضوح کامل در 30 فریم در ثانیه، حالت 12.5 مگاپیکسلی با سرعت 120 فریم بر ثانیه و HDR در 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. OV50H با پشتیبانی از DCG HDR و HDR مبهم، توانایی خود را در محدوده دینامیکی نشان می‌دهد. این سنسور می‌تواند بیش از 100 دسی بل محدوده دینامیکی را در صورت فعال بودن هر دو حالت HDR به دست آورد. با توجه به مشخصات فنی، OV50H یک رقیب قدرتمند در بازار بوده حتی اگر بزرگ‌ترین سطح را نداشته باشد.

نسل بعدی پرچمدار هوآوی اوایل 2024 از راه خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا