شبکه های اجتماعی

چگونه تاریخچه صفحاتی که در فیسبوک باز کرده ایم را ببینیم؟

آیا می خواهید مقاله یا پیوندی را که اخیراً در فیسبوک مشاهده کرده اید، اما نمی توانید آن پست را پیدا کنید، دوباره مشاهده کنید؟ فیسبوک قابلیتی به نام Link History ارائه می دهد که دقیقاً این کار را انجام می دهد، اما باید فعال شود تا پلتفرم شروع به ذخیره سابقه پیوند شما کند.

تاریخچه پیوند فیسبوک چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، Link History به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌ها (یا لینک‌هایی) را که در مرورگر موبایل فیسبوک بازدید کرده‌اید ببینید. این مرورگر جایی است که وقتی روی آنها کلیک می کنید، پیوندها در برنامه فیسبوک برای آیفون یا اندروید باز می شوند. توجه به این نکته مهم است که اگر پیوندی مستقیماً در یک برنامه یا مرورگر خارجی باز شود، فیسبوک آن را در تاریخچه ثبت نخواهد کرد.

این ویژگی انحصاری برنامه فیسبوک برای اندروید و آیفون است. در وب سایت فیسبوک در دسترس نیست. همچنین، لینک های بازدید شده از چت های فیسبوک مسنجر را ضبط نمی کند. علاوه بر این، شایان ذکر است که این ویژگی فقط لینک های بازدید شده را در 30 روز گذشته حفظ می کند و پس از آن به طور خودکار آنها را از تاریخچه حذف می کند.

How to see the history of links you've visited on Facebook

به گفته مرکز راهنمای فیسبوک ، این پلتفرم از داده های تاریخچه پیوند از مرورگر خود برای بهبود تجربه تبلیغات در سراسر فناوری های متا استفاده می کند. بنابراین، حریم خصوصی شما در اینجا ممکن است در خطر باشد.

چگونه پیوندهایی را که اخیراً بازدید کرده اید در فیسبوک پیدا کنید

سابقه پیوند فیسبوک به طور پیش فرض روشن نیست. اگر قبلاً آن را فعال نکرده‌اید، نمی‌توانید پیوندهای اخیراً بازدید شده را مشاهده کنید. اما چگونه متوجه می شوید که قبلاً فعال شده است؟ ساده است.

برنامه فیسبوک را در اندروید یا آیفون خود باز کنید، روی سه خط افقی در گوشه پایین سمت راست (در iOS) یا گوشه بالا سمت راست (در اندروید) ضربه بزنید، گزینه‌های «تنظیمات و حریم خصوصی» را گسترش دهید و «تاریخچه پیوند» را انتخاب کنید. ”

اگر این ویژگی قبلاً فعال شده باشد، باید تاریخچه پیوندهایی را که بازدید کرده‌اید ببینید.

اگر با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که درخواست مجوز برای فعال کردن سابقه پیوند می‌دهد، نشان‌دهنده این است که این ویژگی در حال حاضر غیرفعال است. برای فعال کردن این ویژگی و اجازه دادن به فیسبوک برای ضبط لینک های بازدید شده شما، روی «Allow Link History» ضربه بزنید.

چگونه تاریخچه پیوند فیسبوک را پاک کنیم

مانند هر سابقه سابقه دیگری، می توانید سابقه پیوند خود را در فیسبوک نیز پاک کنید. می توانید پیوند خاصی را از تاریخچه حذف کنید یا تاریخچه را به طور کامل پاک کنید.

برای پاک کردن آن، روی سه خط افقی در گوشه پایین سمت راست (یا بالا سمت راست) ضربه بزنید، منوی “تنظیمات و حریم خصوصی” را باز کنید و “پیوند تاریخچه” را باز کنید. اگر می‌خواهید فقط پیوندهای خاصی را از تاریخچه پاک کنید، روی علامت ضربدر کنار آنها ضربه بزنید.

برای پاک کردن کل تاریخچه پیوند، روی «Clear All» در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید، سپس با ضربه زدن روی «Clear» در پنجره بازشو تأیید، تأیید کنید.

How to see the history of links you've visited on Facebook

نحوه غیرفعال کردن تاریخچه پیوند فیسبوک

اگر دیگر نمی خواهید فیسبوک فعالیت پیوند شما را ضبط کند، می توانید ویژگی Link History را خاموش کنید. برای غیرفعال کردن آن، هر پیوندی را از فید خود (یا از خود سابقه پیوند) باز کنید، روی سه نقطه افقی در گوشه پایین سمت راست (در iOS) و گوشه بالا سمت راست (در اندروید) ضربه بزنید و «Go to» را انتخاب کنید. تنظیمات.”

در اینجا، کلید کنار «Allow Link History» را خاموش کنید. سپس روی «مجاز نشود» در پاپ آپ تأیید ضربه بزنید.

وقتی سابقه پیوند را خاموش می کنید، فیسبوک به طور خودکار سابقه قدیمی شما را پاک می کند. بنابراین، نمی‌توانید پیوندهای سایت‌هایی که قبلاً بازدید کرده‌اید را مشاهده کنید. این را در نظر داشته باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا