شبکه های اجتماعی

پشتیبانی از فناوری Passkey توسط ایکس در iOS

به آرامی اما مطمئناً، برخی از پلتفرم‌ها از Passkey استفاده می‌کنند تا جایگزینی برای ورود آسان و ایمن‌تر به جای رمز عبور ارائه دهند. آخرین شرکت قابل توجهی که Passkey را فعال می‌کند X (توئیتر سابق) است، البته در حال حاضر فقط برای کاربران آمریکایی ساکن iOS.

هنگامی که Passkey را برای یک حساب تنظیم می‌کنید، دستگاه شما یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی تولید می‌کند. کلید خصوصی در دستگاه شما باقی می‌ماند، در حالی که کلید عمومی مشترک در پلتفرمی که می‌خواهید وارد آن شوید (در این مورد X) ذخیره می‌شود. پس از راه‌اندازی، می‌توانید به جای رمز عبور، یک گزینه رمز عبور را برای ورود به حساب X انتخاب کنید. دستگاه شما با استفاده از کلید عمومی هویت شما را احراز هویت می‌کند. کلید عبور یکسان در همه دستگاه‌هایی که به یک حساب iCloud وارد شده‌اند کار می‌کند.

ورود به یک حساب پشتیبانی شده شبیه به باز کردن قفل تلفن شما است، شما به سادگی از پین، اثر انگشت یا اسکن چهره برای احراز هویت استفاده خواهید کرد. شما نیازی به به خاطر سپردن کلیدهای عبور ندارید و آنها به طور گسترده‌ای امن هستند. برای یک چیز، کلیدهای عبور انجام حملات فیشینگ را بسیار دشوارتر می‌کنند.

پشتیبانی از فناوری Passkey توسط ایکس در iOS

برای تنظیم رمز عبور در X، با حسابی که می‌خواهید از آن استفاده کنید وارد برنامه iOS شوید. به حساب خود > تنظیمات و حریم خصوصی > امنیت و دسترسی به حساب > امنیت > حفاظت از رمز عبور اضافی بروید. در این منو Passkey را انتخاب کنید. سپس باید رمز عبور خود را وارد کرده و دستورات را دنبال کنید. اگر نظر خود را تغییر دادید و می‌خواهید رمز عبور خود را حذف کنید، مراحل مشابه را دنبال کنید. پس از وارد کردن رمز عبور، گزینه حذف رمز عبور را مشاهده خواهید کرد.

X می‌گوید که کاربران را ملزم به ثبت نام برای کلیدهای عبور نمی‌کند، اما اگر روش‌های احراز هویت چندعاملی دیگر را پیدا کردید ایده بدی نیست که این کار را انجام دهید. رمز عبور همچنین به طور موثر روش احراز هویت دو مرحله ای مبتنی بر پیامک X را که این شرکت پشت X Premium قرار داده است، باطل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا