شبکه های اجتماعی

گفته می‌شود واتساپ روی ویژگی اشتراک‌گذاری «People nearby» کار می‌کند

بر اساس گزارشی از WABetaInfo، واتساپ در حال کار بر روی ویژگی جدیدی برای به اشتراک‌گذاری فایل با کاربران اطراف است. آزمایش کنندگان بتا به‌زودی این گزینه را خواهند داشت که به راحتی فایل‌ها را با استفاده از واتساپ بتا برای اندروید نسخه 2.24.2.20 یا بالاتر به اشتراک بگذارند.

برای شروع به اشتراک گذاری فایل، هر دو کاربر باید یک بخش خاص را باز کنند و تکان دادن دستگاه، درخواست اشتراک گذاری برای تبادل کنترل شده ایجاد می‌کند. این گزارش تاکید می‌کند که فرآیند اشتراک گذاری رمزگذاری شده بوده و امنیت را تضمین می‌کند. شماره‌های تلفن برای حفظ حریم خصوصی بیشتر پنهان می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی فایل‌ها را با افرادی که در لیست مخاطبین آنها نیستند به اشتراک بگذارند.

این اقدام امنیتی حفاظت از تبادل فایل را فراتر از چت‌های WhatsApp و به محیط‌های شبکه ناآشنا گسترش می‌دهد. با توجه به در دسترس بودن، ویژگی به اشتراک‌گذاری فایل در حال حاضر در در دست توسعه است و ممکن بوده در به‌روزرسانی برنامه آینده گنجانده شود. با این حال، جزئیات مربوط به محدودیت‌های احتمالی در حجم، نوع یا کمیت فایل نامشخص است. همچنین مشخص نیست که چه زمانی این ویژگی به نسخه پایدار برنامه معرفی می‌شود. پس از عرضه رسمی این ویژگی، باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم.

گفته می‌شود واتساپ روی ویژگی اشتراک‌گذاری «People nearby» کار می‌کند

این گزارش به دنبال اعلام گوگل در CES 2024 مبنی بر تغییر نام Nearby Share به Quick Share صورت گرفت. گوگل با سامسونگ همکاری کرده تا هر دو راه‌حل را در یک راه‌حل یکپارچه بین اندرویدی تحت Quick Share ترکیب کند.

واتساپ یک برنامه پیام‌رسانی فوری رایگان برای تلفن‌های هوشمند است. این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اپ ساخته شده و مؤسس شرکت و سازندهٔ این برنامه یان کوم است و درحال حاضر شرکت متا پلتفرمز (فیس‌بوک سابق) مالک آن است. واتساپ از ارتباط اینترنت همراه یا وای-فای برای فرستادن پیام استفاده می‌کند. افزون بر توانایی فرستادن متن ساده می‌توان پرونده‌هایی مانند پی‌دی‌اف، نگاره، آوا و ویدئو را با واتس‌اپ فرستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا