شبکه های اجتماعی

متا محدودیت بیشتری برای نوجوانان در شبکه اجتماعی به وجود می آورد

متا در حال برداشتن گام‌های جدیدی است تا نوجوانانی را که از اینستاگرام و فیس‌بوک استفاده می‌کنند از دریافت پیام از افرادی که ممکن است نمی‌شناسند در امان نگه دارد.

امروز، این شرکت فاش کرد که نوجوانان 16 سال و کمتر (یا 18 سال به پایین، بسته به کشور) دیگر نمی‌توانند از افرادی که فالو نمی‌کنند در اینستاگرام DM دریافت کنند. نوجوانانی که از قبل در اینستاگرام حضور دارند، یک اعلان دریافت خواهند کرد که به آنها هشدار می‌دهد این پیش فرض ایمنی جدید مشابه آنچه در بالا نشان داده شده است.

به طور مشابه، کاربران مسنجر فیس بوک که سن آنها 16 سال یا کمتر است (یا 18 سال به پایین در برخی کشورها) فقط می توانند از دوستان فیس بوک خود پیام دریافت کنند یا اطلاعات تماس شخصی که به آنها پیام می‌دهد را داشته باشند.

متا محدودیت بیشتری برای نوجوانان در شبکه اجتماعی به وجود می آورد

متا همچنین فاش کرد که به‌زودی ویژگی جدیدی را برای نوجوانان در اینستاگرام و مسنجر فیس بوک اضافه می‌کند تا از دیدن “تصاویر ناخواسته و بالقوه نامناسب” از افرادی که قبلاً دنبال می‌کنند یا به آنها متصل هستند، جلوگیری کند، حتی اگر پیام‌ها رمزگذاری شده باشند. همچنین به کاربران زیر سن اکیدا توصیه می‌شود که خودشان این نوع تصاویر را ارسال نکنند. اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی خاص در تاریخ بعدی فاش خواهد شد.

این تغییرات حتی زمانی اعمال می‌شوند که برخی از دولت‌ها به نحوه اجرای سیاست‌های شبکه‌های اجتماعی در مورد کاربران نوجوان توجه بیشتری می‌کنند. در اوایل ماه جاری، دادستان کل آیووا علیه TikTok شکایت کرد. او ادعا کرد که نسخه iOS این برنامه، که برای افراد 12 سال به بالا رتبه‌بندی می‌شود، باید به‌عنوان یک برنامه بالاتر از 17 رتبه‌بندی شود، زیرا TikTok محتوای صریح را به طور منظم به کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد.

باید منتظر ماند تا مشخص شود واکنش نوجوانان چیست و آیا تمایلی به این محدودیت‌ها متا دارند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا