شبکه های اجتماعی

نرخ بیت پیشرفته YouTube چیست؟

Apple HomePod تنها تعداد معدودی از خدمات موسیقی را پشتیبانی می کند. خوشبختانه YouTube Music در حال پیوستن به مهمانی است. اکنون می‌توانید پخش YouTube Music را از HomePod خود با استفاده از دستورات صوتی Siri کنترل کنید. قبلاً، YouTube Music باید از طریق AirPlay به HomePod ارسال می شد.

این عملکرد به اشتراک YouTube Premium یا Music Premium نیاز دارد ، درست مانند بلندگوهای دستیار Google. برای تنظیم موارد، با نصب آخرین به‌روزرسانی YouTube Music در iOS شروع کنید. سپس، برنامه YouTube Music را باز کنید، وارد تنظیمات شوید، به «Connected Apps» بروید و «Connect with HomePod» را انتخاب کنید. فرمان‌هایی مانند «Hey Siri, YouTube Music پخش کن» همانطور که انتظار می‌رود کار خواهند کرد.

همچنین می‌توانید YouTube Music را به عنوان ارائه‌دهنده موسیقی پیش‌فرض خود در HomePod تنظیم کنید. با انجام این کار، هر بار که می‌خواهید YouTube Music را پخش کنید، از گفتن «… در YouTube Music» جلوگیری می‌کنید. به سادگی برنامه Home را در دستگاه iOS خود باز کنید، وارد تنظیمات شوید، روی نام کاربری خود ضربه بزنید، «سرویس پیش‌فرض» را انتخاب کنید و YouTube Music را انتخاب کنید.

به طور عجیبی، پشتیبانی بومی YouTube Music در HomePod در یک رشته Reddit اعلام شد . براندون بیلینسکی، مدیر محصول YouTube Music این اطلاعیه را نوشت که با تحسین کاربران YouTube Music مواجه شد (اگرچه برخی از کاربران در پخش لیست های پخش خود با مشکل مواجه هستند).

What Is YouTube Enhanced Bitrate?

تعداد بسیار کمی از خدمات موسیقی به صورت بومی در HomePod پشتیبانی می شوند. فهرست نهایی شامل Deezer، Tidal، Pandora، iHeart Radio، TuneIn Radio و YouTube Music است. برخی از سرویس‌های اصلی، از جمله Spotify، باید از طریق AirPlay در HomePod پخش شوند – که گفته می‌شود، زندگی برای کاربران Spotify خیلی بد نیست، زیرا به‌روزرسانی iOS 17 کنترل فرمان صوتی Siri را برای استریم‌های AirPlay اضافه می‌کند.

این به‌روزرسانی بخشی از گسترش گسترده سرویس YouTube Music است. Fitbit Charge 6 جدید همچنین پشتیبانی بومی YouTube Music را ارائه می‌کند و YouTube Music در ماه‌های آینده روی ساعت‌های هوشمند Garmin راه‌اندازی خواهد شد. YouTube Music نیز در اوایل سال جاری قابلیت پادکست را به دست آورد.

برای تکرار، پخش جریانی YouTube Music در HomePod به اشتراک YouTube Premium یا Music Premium نیاز دارد . اگر یکی از این اشتراک‌ها را ندارید، فقط می‌توانید YouTube Music را از طریق AirPlay در HomePod پخش کنید. پیشنهاد می‌کنم برای YouTube Premium پرداخت کنید، زیرا هزینه آن فقط چند دلار بیشتر از اشتراک پایه موسیقی است و شامل YouTube بدون آگهی است.

یوتیوب بزرگترین منبع پخش ویدئو در وب است، اما با این مقدار، کیفیت تصویر کاهش می یابد. ویدیوهای یوتیوب اغلب به دلیل تصاویر ضعیف و فشرده سازی بد مورد انتقاد قرار می گیرند، اما با افزایش نرخ بیت YouTube همه چیز روشن می شود.

 

Bitrate پیشرفته چیست؟

 

YouTube Enhanced Bitrate یک سطح کیفیت ویژه برای ویدیوهای 1080p (تا لحظه نگارش این مقاله) است که به عنوان یک ویژگی پولی ممتاز ارائه می شود. نرخ بیت یک ویدیو (همانطور که از نام آن پیداست) تعداد بیت هایی است که در هر ثانیه برای ذخیره فریم هایی که یک تصویر متحرک را تشکیل می دهند در دسترس است. تمام فیلم‌های دیجیتالی که تماشا می‌کنید، چه پخش شده یا از یک دیسک نوری، به نوعی فشرده می‌شوند. درست مانند یک تصویر JPEG در مقایسه با یک تصویر Bitmap، برای یک فایل بسیار کوچکتر که بیشتر جزئیات اصلی را حفظ می کند، فشرده می شود.

اگر با استفاده از الگوریتم فشرده سازی یکسان، دو نسخه از یک ویدیو با وضوح یکسان داشته باشید، نسخه ای با نرخ بیت پایین تر کیفیت تصویر بدتری خواهد داشت. این به این دلیل است که باید سطح تهاجمی‌تری از فشرده‌سازی اعمال کند و جزئیات بیشتری از تصویر را در این فرآیند از بین ببرد. مصنوعات رایج نرخ بیت پایین عبارتند از:

مسدود کردن ماکرو: تصویر بلوک‌های جامد قابل مشاهده را نشان می‌دهد، به‌ویژه در مناطق تاریک تصویر یا جاهایی که جزئیات کوچک زیادی وجود دارد.

نواربندی رنگی: ممکن است نوارهای رنگی قابل مشاهده ای را در صحنه هایی با آسمان، اقیانوس ها یا رنگ های دیگر که دارای گرادیان ظریف هستند، مشاهده کنید. ویدیو نرخ بیت کافی برای نشان دادن تغییر رنگ ظریف ندارد، بنابراین در نهایت تصویر را با نوارهای رنگی خام بازتولید می کند.

Smeary motion: در ویدیویی با اکشن زیاد و حرکت بالا، که در آن یک فریم با فریم بعدی تفاوت زیادی دارد، فقدان بیت ریت می تواند هر حرکتی را به یک درهم ریختگی لکه دار تبدیل کند.

رنگ‌های بد: جدای از نوارهای رنگی، کیفیت کلی رنگ‌ها در تصویر ممکن است کاملاً تمیز به نظر برسد و اصلاً آن چیزی نباشد که سازندگان اصلی قصد داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا