شبکه های اجتماعی

پروژه “گوگل پادکست” در سال 2024 کنسل خواهد شد!

برنامه Google Podcasts در اوایل سال 2024 متوقف خواهد شد. YouTube Music جایگزین آن شد، که در اوایل سال جاری شروع به ارائه پادکست به کاربران آمریکایی کرد. برای آماده شدن برای این انتقال، Google یک ابزار انتقال ارائه می دهد که حساب Google Podcasts شما را در YouTube Music کپی می کند. همچنین می‌توانید یک فایل OPML از اشتراک‌های پادکست Google خود را دانلود کنید که می‌تواند در هر برنامه پادکست با قابلیت وارد کردن OPML آپلود شود.

برخی از افراد از این تغییر ناامید خواهند شد. از این گذشته، Google Podcasts دارای یک رابط کاربری خوب و بسیاری از ویژگی های مفید است. اما به طرز دیوانه کننده ای محبوبیت ندارد. در نظرسنجی ادیسون که توسط گوگل استناد شده است، پلتفرم پادکست گوگل تنها توسط 4 درصد از شنوندگان پادکست استفاده می شود. آن را با Spotify مقایسه کنید، که تنها در سال 2018 راه اندازی شد و در حال حاضر دومین برنامه بزرگ پادکست است. من می توانم بگویم که استدلال گوگل بسیار ساده است.

Google Podcasts Is Shutting Down in 2024

و به اندازه کافی عجیب، YouTube Music ممکن است ثابت کند که یک پلتفرم پادکست فوق العاده است. یکی از ویژگی های سرفصل آن امکان جابجایی بین نسخه های صوتی و تصویری یک پادکست است. این توسط کاتالوگ چند دهه پادکست ویدیویی YouTube امکان پذیر شده است – کاتالوگی که Spotify و سایر رقبا به شدت در تلاش برای ساختن آن از ابتدا هستند. اگرچه ممکن است طرفدار زیادی از پادکست های ویدیویی نباشید، نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که شما در اقلیت هستید. ویدیو اکنون به عنوان مرز بعدی برای پادکست دیده می شود. یک بار دیگر، گوگل به نظرسنجی ادیسون اشاره می کند که بیان می کند 23 درصد از شنوندگان پادکست هفتگی اصلاحات خود را از YouTube دریافت می کنند.

 

این واقعیت که Google Podcasts در سال 2023 تعطیل می شود، به نوعی شگفت انگیز است. به نظر می رسد که گوگل توانایی های بالقوه یوتیوب را که تا زمانی که من به یاد دارم مقصد برتر پادکست ویدیویی بوده است، شناسایی نکرده است. اکنون، گوگل در حال اصلاح دوره است.

عملکرد پادکست YouTube Music تا پایان سال جهانی خواهد شد. پلتفرم YouTube Music برای همه کاربران رایگان است، اگرچه سطح پولی اختیاری با 11 دلار در ماه در دسترس است. با این اوصاف، پیشنهاد می‌کنم به جای آن YouTube Premium را خریداری کنید ، زیرا ماهانه 14 دلار هزینه دارد و شامل عضویت YouTube Music در کنار YouTube بدون آگهی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا