شبکه های اجتماعی

واتساپ روی ویژگی قفل چت برای کاربران وب کار می‌کند

واتساپ در ماه می 2023 یک ویژگی جدید Chat Lock را برای کاربران اندروید و iOS خود معرفی کرد. با این حال، ویژگی برای سرویس گیرنده وب خود ارائه نشد. سرانجام، پس از مدت‌ها انتظار، گزارش جدیدی نشان می‌دهد که پلتفرم پیام‌رسانی فوری نیز در تلاش است تا این ویژگی را به واتساپ وب بیاورد. پیش از این، گزارش شده بود که کاربران وب نیز یک نوار کناری بازطراحی شده دریافت خواهند کرد.

اکنون، یک تصویر لو رفته از ویژگی Chat Lock نشان می‌دهد که یک نماد اختصاصی در نوار کناری جدید قرار گرفته است. طبق گزارش WABetaInfo، واتساپ در حال کار بر روی قابلیت Chat Lock است تا به کاربران اجازه دهد تا چت‌های فردی را روی کلاینت وب قفل کنند و آن را در پشت یک لایه امنیتی اضافی قرار دهند. در صورتی که نمی‌خواهید دیگران در مورد یک مکالمه خاص بدانند یا نمی‌خواهید اطلاعات حساسی را ارسال کنید، این کار مفید است. تصویر لو رفته یک نماد قفل را در کنار نماد چت‌های آرشیو شده و پیام‌های ستاره‌دار نشان می‌دهد.

واتساپ روی ویژگی قفل چت برای کاربران وب کار می‌کند

این موضوع منجر به این گمانه‌زنی شده که پیام‌های قفل‌شده در داخل این تب وجود خواهند داشت و می‌توان یک لایه امنیتی دوم برای دسترسی به تب اضافه کرد. از آنجایی که هیچ گزارشی در مورد نحوه عملکرد این ویژگی وجود ندارد، جزئیات مربوط به آن در دسترس نیست. با این حال، همتای اندروید و iOS از رمز عبور، اثر انگشت و احراز هویت Face ID به عنوان ورودی برای باز کردن قفل چت‌ها استفاده می‌کند. در سرویس گیرنده وب، رمزهای عبور یا حتی کلیدهای عبور، یک روش احراز هویت بدون رمز عبور که به کاربران اجازه می‌دهد با بیومتریک وارد شوند، می‌توانند برای این منظور استفاده شوند.

جدا از این، انتظار می‌رود واتساپ وب نیز یک نوار کناری بازطراحی شده و یک طرح رنگ جدید برای تم تیره دریافت کند. گزارش قبلی بیان می‌کرد که تغییر رنگ برای کاهش فشار چشم در محیط های کم نور انجام شده است، در حالی که نوار کناری جدید برای ایجاد تقارن طراحی در تمام پلتفرم های شرکت اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا