شبکه های اجتماعی

واتس اپ اجازه می دهد تا اسپم ها را مستقیم از صفحه قفل مسدود کرد

واتس اپ، پلتفرم پیام‌رسان محبوب متا، ویژگی جدیدی را ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا اسپم را مستقیم از صفحه قفل خود مسدود کند. هدف این به‌روزرسانی مبارزه با شیوع فزاینده پیام‌های هرزنامه و دادن کنترل بیشتر به کاربران بر تجربه پیام رسانی است.

پیام‌های هرزنامه مدت‌هاست که یکی از نگرانی‌های شبکه‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌ اپ بوده و کاربران را با پیام‌های نامطلوب از پیشنهادهای تبلیغاتی گرفته تا طرح‌های تقلبی پر می‌کند. واتس اپ با اجازه دادن به کاربران برای انجام اقدامات مستقیم از صفحه قفل خود، قصد دارد حریم خصوصی و امنیت کاربر را افزایش دهد و در عین حال تجربه پیام‌رسانی یکپارچه‌تر را تقویت کند.

این ویژگی جدید به کاربران واتس‌‌اپ امکان می‌دهد پیام‌های اسپم را بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه خود یا حرکت از طریق برنامه شناسایی و مسدود کنند. هنگامی که یک اعلان پیام هرزنامه روی صفحه قفل ظاهر می‌شود، کاربران اکنون می‌توانند برای دسترسی به چندین گزینه، از جمله گزینه مسدود کردن فوری فرستنده، روی اعلان فشار طولانی مدت فشار دهند. واتس‌اپ یک پیام ثانویه برای گزارش مخاطب نیز نمایش می‌دهد.

واتس اپ اجازه می دهد تا اسپم ها را مستقیم از صفحه قفل مسدود کرد

قابل ذکر است، واتس اپ قبلاً یک یادداشت هشدار را در زیر جزئیات تماس هر شماره ناشناسی که از آن پیام دریافت می‌کنید نشان می‌دهد. پس از آن گزینه‌هایی برای افزودن مخاطب، مسدود کردن یا گزارش و مسدود کردن آن وجود دارد. به غیر از این گزینه‌های مستقیم، می‌توانید پیشگیرانه یک مخاطب را مسدود کنید. در بخش گزینه‌های بیشتر در صفحه اصلی، به  Settings > Privacy > Blocked contacts > Add > جستجو بروید یا مخاطبی را که می‌خواهید مسدود کنید انتخاب کنید.

کاربران موظفند شماره تلفن خود را در واتس اپ ثبت کنند. هر کسی که اطلاعات تماس شما را داشته باشد می‌تواند در این برنامه برای شما پیام ارسال کند. با این حال، این همچنان یک نگرانی حفظ حریم خصوصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا