شبکه های اجتماعی

دیگر نمی‌توان از تصویر پروفایل در واتساپ عکس گرفت

واتساپ در سال‌های اخیر چندین گام برای تقویت امنیت پلتفرم خود و ارائه تجربه چت ایمن‌تر برداشته است. با استفاده از رسانه‌های یک بار مشاهده، می‌توانید از واتس‌اپ برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی با دوستان یا خانواده‌تان استفاده کنید، بدون اینکه نگران ارسال محتوا برای دیگران باشید.

آن‌ها حتی نمی‌توانند از رسانه یکبار مشاهده عکس بگیرند. متا برای تقویت بیشتر حریم خصوصی کاربران در پلتفرم خود، اکنون مسدود کردن اسکرین شات را برای تصاویر پروفایل در واتساپ راه‌اندازی کرده است.

واتس‌اپ در فوریه 2024 روی مسدود کردن اسکرین شات برای تصاویر پروفایل کار می‌کرد. در حالی که متا هنوز عرضه این ویژگی را به طور رسمی اعلام نکرده، به نظر می‌رسد در حال آزمایش گسترده آن با فشار سمت سرور است. یکی از اعضای خانواده همکار AP گزارش می‌دهد که قادر به گرفتن اسکرین شات از تصویر نمایشگر مخاطبین WhatsApp خود در آخرین نسخه پایدار برنامه نیست. واتساپ خطایی نشان می‌دهد که به دلیل محدودیت‌های برنامه نمی‌تواند اسکرین شات بگیرد.

دیگر نمی‌توان از تصویر پروفایل در واتساپ عکس گرفت

در پیکسل 8 پرو که واتساپ نسخه بتای اندروید نسخه 2.24.6.15 را اجرا می‌کند، می‌توانیم اسکرین شات بگیریم، اما تصویر نمایشگر کاربر خالی به نظر می‌رسد. مانوئل و دالاس ویراستاران Android Police نیز شاهد همین رفتار بودند. این ربطی به اینکه کاربر دیگر در آخرین نسخه واتساپ است یا اینکه از آیفون یا اندروید استفاده می‌کند، ندارد.

به نظر می‌رسد مسدود کردن اسکرین شات برای تصاویر نمایش داده شده به طور پیش فرض فعال باشد. تا کنون هیچ گزینه‌ای برای خاموش کردن آن پیدا نشد. احتمالاً زمانی که واتساپ این ویژگی را به صورت عمومی عرضه می‌کند، این ممکن است تغییر کند. توجه داشته باشید که می‌توانید از پنجره کوچک بازشو که با ضربه زدن روی عکس پروفایل مخاطب از لیست چت ظاهر می‌شود، یک اسکرین شات بگیرید.

واضح است که می‌توانید روی عکس پروفایل از دوربین گوشی دیگری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از واتساپ وب یا برنامه دسکتاپ برای گرفتن اسکرین شات از تصویر نمایش داده شده شخص از رایانه شخصی خود استفاده کنید. با این حال، این ویژگی حریم خصوصی واتساپ باید زندگی کلاهبرداران و استالکرها را دشوار کند. برای حفظ حریم خصوصی، می‌توانید با رفتن به Settings > Privacy > Profile Photo، عکس پروفایل خود را در واتساپ از همه پنهان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا