شبکه های اجتماعی

TikTok در چه کشورهایی ممنوع است؟

با وجود موفقیت بی چون و چرای TikTok، در بسیاری از نقاط جهان نیز بحث برانگیز است. برخی از کشورها ممنوعیت TikTok را اجرا کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر یا تلاش کرده‌اند آن را مسدود کنند یا محدودیت‌های موقتی ایجاد کرده‌اند. بنابراین، TikTok کجا ممنوع است؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

TikTok در حال حاضر کجا ممنوع است؟

اگرچه در روسیه کاملاً ممنوع نیست، اما وضعیت آن ضعیف است. همانطور که گاردین در مارس 2022 گزارش داد، TikTok فقط به محتوای روسی اجازه نمایش در داخل کشور را داد.

با این حال، در کشورهای دیگر، برنامه بحث برانگیز کاملاً ممنوع است. در اینجا برخی از آن ها آورده شده است.

1. هند

هند

مقامات هندی در سال 2020 برنامه های چینی را به شدت تحت فشار قرار دادند و در تابستان همان سال، TikTok را در میان بیش از 50 برنامه دیگر ممنوع کردند.

هند تصمیم گرفت برنامه های چینی را به دلیل نگرانی های مربوط به TikTok و امنیت ملی ممنوع کند . TikTok قبل از مسدود شدن در کشور بسیار محبوب بود و بیش از 200 میلیون کاربر داشت.

ممنوعیت TikTok در هند دائمی است و این شرکت از بازار خارج شده است.

2. ایران

ایران

TikTok در ایران به طور کامل ممنوع است، همانطور که در مورد بسیاری دیگر از رسانه های اجتماعی و برنامه های سرگرمی وجود دارد. دولت ایران استدلال کرده است که TikTok با قوانین این کشور سازگار نیست و کاربران نمی توانند این برنامه را در دستگاه های خود دانلود کنند.

3. افغانستان

 افغانستان

طالبان در تابستان 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفتند و در اوایل سال 2022 دستور ممنوعیت TikTok را صادر کردند.

همانطور که در مقاله منتشر شده توسط بی بی سی ذکر شد ، طالبان گفته اند که هدف آنها “جلوگیری از گمراه شدن نسل جوان” است. از ژانویه 2023، این ممنوعیت هنوز اعمال نشده بود – و هیچ کس نمی داند که آیا دائمی خواهد بود یا خیر.

4. مونتانا

در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تلاش کرد تا یک ممنوعیت TikTok را در سراسر ایالات متحده اعمال کند ، اما در تلاش های خود ناکام ماند. اما از آن زمان، مونتانا اولین ایالت در کشور است که این اپلیکیشن را ممنوع کرده است.

همانطور که توسط NPR گزارش شده است، فرماندار Greg Gianforte استدلال کرد که اجازه دادن به TikTok داده های حساس ساکنان را در خطر افتادن به دست حزب کمونیست چین قرار می دهد. اگرچه چالشی علیه این لایحه به احتمال زیاد رخ خواهد داد، اما ممنوعیت – که شامل حذف TikTok از اپ استور و گوگل پلی است – در ژانویه 2024 در صورت ناموفق بودن شروع می شود.

5. سومالی

سومالی TikTok را در سال 2023 ممنوع کرد و مقامات این کشور استدلال کردند که «تروریست‌ها و گروه‌های غیراخلاقی» از این برنامه برای «انتشار محتوای وحشتناک و اطلاعات نادرست به مردم» استفاده می‌کنند.

این حرکت با مخالفت قابل توجهی مواجه شد. بسیاری از سومالیایی ها استدلال کردند که برای کسب درآمد به TikTok متکی هستند. علاوه بر TikTok، دولت سومالی نیز تلگرام را ممنوع کرده است.

6. قرقیزستان

همچنین در فهرست کشورهای ممنوعه TikTok، قرقیزستان قرار دارد که این برنامه را در سال 2023 ممنوع کرد. دلیل اصلی محافظت از سلامت روانی جوانان، همراه با این استدلال بود که برخی از چالش‌های TikTok می‌توانند زندگی را به خطر بیندازند.

7. اردن

اردن TikTok را در دسامبر 2022 به دنبال کشته شدن یک افسر پلیس در جریان اعتراضات علیه افزایش قیمت نفت ممنوع کرد. انتظار می‌رود این ممنوعیت موقتی باشد، اما از اکتبر 2023، همچنان پابرجاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا