شبکه های اجتماعی

محبوبیت شبکه اجتماعی Bluesky هر روز بیشتر می شود

Bluesky تنها یک سال پس از ایجاد اولین پست این سرویس، از 2 میلیون کاربر عبور کرده است. در حالی که این به هیچ وجه به عددی نزدیک نیست که Threads قبلاً به آن رسیده، هنوز یک دستاورد بزرگ برای رقیب X بوده که تنها در ماه فوریه برنامه را برای کاربران دردسترس قرار داد و همچنان برای دسترسی به دعوت نامه نیاز دارد.

Bluesky تنها چند ماه پیش، در ماه سپتامبر، به 1 میلیون کاربر رسید، که می‌تواند به این معنی باشد این پلتفرم اخیرا دعوت‌های بیشتری ارسال کرده است. تیم بلواسکای در پست خود برای اعلام این نقطه عطف، همچنین فاش کرد که در اواخر نوامبر یک نسخه وب عمومی ارائه می‌کند.

محبوبیت شبکه اجتماعی Bluesky هر روز بیشتر می شود

این نسخه به هر کسی، حتی کسانی که حساب کاربری ندارند، اجازه می‌دهد تا پست‌ها را روی پلتفرم مشاهده کنند. راه‌اندازی آن می‌تواند کاربران بالقوه بیشتری را از وجود این سرویس آگاه کند و Bluesky معتقد بوده که دسترسی بیشتر به پست‌های آن «به ویژه برای تفسیر لحظه‌ای و اخبار فوری مفید خواهد بود». در درازمدت، می‌تواند این سرویس را به یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه مردمی برای اخبار تبدیل کند، همانطور که کاربران X برای خواندن رویدادهای جاری به وب‌سایت متکی هستند.

برای کسانی که منتظر Bluesky هستند تا به پلتفرم بازتری مانند Mastodon تبدیل شود، این تیم می‌گوید که فدراسیون “در صورتی که توسعه طبق برنامه ادامه یابد، برای اوایل سال آینده برنامه‌ریزی شده است.” برای تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی فدرال یا غیرمتمرکز و توزیع شده، تیم در حال حاضر در حال توسعه پروتکل AT است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا هویت و محتوای خود را از یک سرور داده شخصی به سرور دیگر منتقل کنند.

این یکی از ویژگی‌های اصلی بلواسکای است که آن را «ضد میلیاردر» می‌کند، شما همیشه این آزادی را خواهید داشت که انتخاب کنید به‌جای اینکه درگیر هوس‌های شرکت‌های خصوصی یا الگوریتم‌های جعبه سیاه باشید.» پست لازم را مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا