شبکه های اجتماعی

کاهش تبلیغات پلتفرم ایکس به دلیل واکنش نابه‌جا ماسک

این روزها ایلان ماسک به عنوان کارآفرین بزرگ بسیار پرحاشیه بوده و حواشی متعددی را به دنبال داشته است. او که سال‌های گذشته توییتر را تصاحب کرد، اکنون این شبکه اجتماعی به ایکس تغییر نام داد. وی اخیرا با مسائل متعددی رو به رو شده و یکی از این موارد موضوع تبعیض نژادی یهودیان بود.

طبق گزارش‌های اکسیوس و نیویورک تایمز، اپل، دیزنی و لاینزگیت، چند روز پس از اینکه مالک X، ایلان ماسک گویی  از یک نظریه توطئه یهودی‌ستیزانه حمایت کرد، تبلیغات را تعلیق کردند. طبق Deadline، شرکت وارنر برادرز نیز تبلیغات خود را متوقف کرد، همانطور که Paramount Global در CNBC انجام داد.

این شرکت‌ها به آی‌بی‌ام پیوستند، که پنجشنبه تأیید کرد تبلیغاتش را تعلیق می‌کند، در حالی که گزارشی را بررسی می‌کرد که نشان می‌داد تبلیغات بخش Watson در کنار محتوای طرفدار نازی‌ها ظاهر می‌شد. در این گزارش که توسط گروه ناظر Media Matters منتشر شد، تبلیغات اپل، اوراکل و سایر شرکت‌های فناوری در کنار محتوای مشابه مشاهده شد.

یکی از مدیران X پیشتر به Engadget گفته بود که پست‌های شناسایی شده توسط Media Matters دیگر قابل کسب درآمد نیستند و بیان داشت:

“سیستم X عمداً یک نام تجاری را به طور فعال در کنار این نوع محتوا قرار نمی‌دهد و همچنین یک برند فعالانه در تلاش برای حمایت از این محتوا با قرار دادن نیست. “

کاهش تبلیغات پلتفرم ایکس به دلیل واکنش نابه‌جا ماسک

لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس نیز گفت :

“X نیز در مورد تلاش‌های ما برای مبارزه با یهودستیزی و تبعیض بسیار واضح بوده است.”

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان X مدت‌هاست که نگران وضعیت سخنان مشوق تنفر در این پلتفرم هستند، اما خروج اپل، دیزنی، لاینزگیت و آی‌بی‌ام ضربه جدیدی به تجارت تبلیغاتی این شرکت بوده که در حال حاضر با مشکل مواجه شد. به نظر می‌رسد که توییت اخیر ماسک، که در آن موافقت خود را با حسابی که یک تئوری توطئه ضد یهود را ترویج می‌کرد، موجب شد که تعداد بیشتری از تبلیغ‌کنندگان حداقل به طور موقت از این پلتفرم عقب‌نشینی کنند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا