اجتماعی

سازمان محیط زیست ایران و ترکیه همکاری خود را توسعه خواهند داد

رئیس محیط زیست در پای میز مذاکره عنوان کرد که محیط زیست مرز نمی شناسد و کوچکترین آلودگی می تواند دو کشور را درگیر کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر ترکیه در ایران، به ضرورت توسعه همکاری‌های محیط زیستی بین ایران و ترکیه اشاره کردند. این دیدار به منظور بررسی چالش‌های محیط زیستی ناشی از تغییرات اقلیم، کاهش بارش‌ها، کمبود منابع آبی و وقوع حریق‌ها برگزار شد.

دکتر سلاجقه، با اشاره به اینکه قرآن کریم حیات تمام موجودات زنده در کره زمین را وابسته به آب بیان کرده است، ابراز خوشحالی از رشد و توسعه ترکیه کرد اما تاکید کرد که در استفاده از منابع آبی مشترک، باید حقابه کشورهای پایین دست رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه مرزهای دو کشور مرزهای صلح و دوستی هستند، خاطرنشان کرد که دیوارکشی‌های انجام شده باید شرایط تنوع زیستی و پوشش گیاهی را هم در نظر بگیرند، چراکه این اقدامات می‌توانند به انقطاع اکوسیستمی وارد کنند و به حیات وحش و پوشش گیاهی آسیب بزنند.

همچنین، برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در کشور ایران با حضور مقامات ۶۰ کشور جهان، از نشانه‌های توانمندی دیپلماسی محیط‌زیست برای فرصت‌های دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در دنیا است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز دعوت کرد که وزیر محیط‌زیست و سفیر ترکیه در ایران در این کنفرانس شرکت کنند و از آنجا که موضوع آب در منطقه و جهان بسیار مهم است، اهمیت تعامل و همکاری بیشتر بین دو کشور در زمینه حفظ گونه‌های در خطر انقراض را بیان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا