ورزشی

اوزنور کوره گیردی، با شکستن رکورد جهانی و کسب طلای پارالمپیک، رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد!

در یک رقابت هیجان‌انگیز و تماشایی در پارالمپیک 2024 پاریس، اوزنور کوره گیردی، کماندار 26 ساله ترکیه‌ای، با نمایش خیره‌کننده‌ای به اولین مدال طلای پارالمپیک خود دست یافت. این ورزشکار جوان، با شکستن رکورد جهانی زنان در رشته کامپوند و کسب امتیاز بیش از 700 در دور رده‌بندی، تسلط خود را بر این ورزش به اثبات رساند.

در فینال این رقابت‌ها، اوزنور با نتیجه 144 بر 141 فاطمه همتی از ایران را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. هر دو کماندار در ابتدای مسابقه به تساوی رسیدند، اما در ادامه، اوزنور با ضربات دقیق 10 و 9 توانست برتری خود را تثبیت کرده و در نهایت با 3 امتیاز اختلاف، مدال طلای پارالمپیک را به گردن بیاویزد.

پس از کسب پیروزی، اوزنور کوره گیردی در حالی که اشک شوق می‌ریخت، گفت: “من از همان ابتدا به توانایی‌هایم ایمان داشتم و این مدال طلا نتیجه همه تلاش‌هایم است. من بسیار خوشحالم و این لحظه برای من یک رویا بود که به واقعیت پیوست.”

این کماندار ترکیه‌ای با حفظ خونسردی و تمرکز بالا در طول مسابقه، نشان داد که به خوبی می‌تواند با فشارهای رقابت‌های بزرگ کنار بیاید. او در این باره گفت: “ما با تیم بزرگی که داریم، و همراهی یک روانشناس، روی کنترل اعصاب و حفظ تمرکز در شرایط سخت تمرینات زیادی انجام دادیم. این تجربه‌ها به من کمک کرد تا در لحظات حساس مسابقه آرامش خود را حفظ کنم.”

فاطمه همتی از ایران، که در نیمه نهایی مدافع عنوان قهرمانی فیبی پاترسون پاین از بریتانیا را شکست داده بود، به مدال نقره دست یافت. پاترسون پاین نیز در یک مسابقه نزدیک، نتوانست مدال برنز را به دست آورد و با شلیک به امتیاز هشت در آخرین ضربه‌اش، به مقام چهارم رسید.

گرینهام، هم‌تیمی پاترسون پاین از بریتانیا، با عملکردی بی‌نظیر در لحظات پایانی توانست اولین مدال انفرادی خود را در پارالمپیک کسب کند. او با کشیدن دو ضربه 10 در آخرین مرحله، مدال برنز را از آن خود کرد و اعلام کرد که قصد دارد در پارالمپیک بعدی در لس‌آنجلس، آمریکا، شرکت کند.

رقابت‌های تیراندازی با کمان پارالمپیک 2024 پاریس همچنان با هیجان و جذابیت ادامه دارد و همه چشم‌ها به مسابقات حذفی و مدال‌های روز یکشنبه دوخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا