بهترین هاتکنولوژی
موضوعات داغ

بهترین مانیتورهای 2024 برای ادیت عکس: راهنمای جامع

اگر اغلب عکس‌ها یا ویدیوها را ادیت می‌کنید، مانیتوری که مخصوص این کار ساخته شده است اهمیت بسیاری دارد. فقط بهترین مانیتورها برای ادیت عکس می‌توانند دقت رنگ عالی، پوشش وسیع فضاهای رنگی کلیدی و اتصال بدون درز را با ایستگاه کاری شما ارائه دهند.

در سال 2024 به دنبال چه چیزی در مانیتور باشیم؟

هنگام خرید مانیتور برای ویرایش عکس، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ویژگی‌های مربوط به رنگ در بالای لیست قرار دارند. شما به مانیتوری با عملکرد رنگی عالی نیاز دارید، به این معنی که باید دقت رنگ بالا و پوشش وسیعی از فضاهای رنگی مورد نیاز برای کارتان داشته باشد.

فناوری پنل نمایش نقش مهمی در دقت رنگ هر مانیتور دارد. در بین صفحه‌نمایش‌های LCD مختلف، پنل‌های IPS بهترین دقت را دارند. بنابراین، ایده خوبی است که به سراغ مانیتورهای IPS بروید و از پنل‌های نوع TN و VA اجتناب کنید. پنل‌های OLED نیز می‌توانند دقت رنگ بسیار خوبی را ارائه دهند، اما هنوز نسبت به تلویزیون‌ها برای نمایشگرها کمیاب هستند.

انتخاب اندازه و وضوح مانیتور

در میان عوامل دیگر، شما باید اندازه و وضوح مانیتور خود را در نظر بگیرید. در حالی که اندازه بزرگ‌تر معمولاً بهتر است، 27 اینچ یک نقطه شیرین بین فضای میز مورد نیاز و فاصله دید ایجاد می‌کند. به طور مشابه، در حالی که یک صفحه‌نمایش 4K بدون شک تصاویر را با جزئیات واضح‌تر و نزدیک به وضوح اصلی خود نشان می‌دهد، یک صفحه‌نمایش 1440p نیز برای ویرایش عکس‌ها مناسب است.

اهمیت اتصال مانیتور

در قسمت اتصال، مطمئن شوید که رایانه شما، چه دسکتاپ یا لپ‌تاپ، به راحتی به مانیتور متصل شود. صاحبان لپ‌تاپ مطمئناً از ورودی USB Type-C با حالت DP Alt و تحویل برق استقبال می‌کنند، زیرا امکان کار با یک کابل را فراهم می‌کند.

بودجه و ارزش مانیتور

بودجه شما نیز یک مورد مهم است. به یاد داشته باشید، یک مانیتور ویرایش عکس عالی برای مدت طولانی برای شما دوام خواهد داشت و ارزش سرمایه‌گذاری بیشتر را دارد.

 

بهترین مانیتور برای ادیت عکس: BenQ PhotoVue SW272U

BenQ PhotoVue SW272U

مجموعه PhotoVue BenQ به دلیل تولید برخی از بهترین مانیتورها برای کارهای خلاقانه شناخته شده است. اگر بهترین مانیتور را برای ادیت عکس می‌خواهید، با PhotoVue SW272U اشتباه نمی‌کنید. این مانیتور 27 اینچی 4K دارای صفحه‌نمایش IPS برای دقت رنگ برتر، عمق رنگ 8 بیتی با FRC (کنترل نرخ فریم) و 400 نیت حداکثر روشنایی است. مانیتور می‌تواند 99 درصد از فضاهای رنگی AdobeRGB و DCI-P3 و 100 درصد از sRGB را نمایش دهد.

 

بهترین مانیتور ارزان قیمت برای ادیت عکس: ASUS ProArt Display PA279CRV

ASUS ProArt Display PA279CRV

اگر بودجه کمی دارید، ASUS ProArt Display PA279CRV یک مانیتور 4K عالی برای ادیت عکس است. این مانیتور 27 اینچی 4K با پنل IPS، از طراحی بدون حاشیه با کیفیت ساخت خوب و پایه ارگونومیک بهره می‌برد. همچنین با پوشش کامل فضای رنگ sRGB و پوشش 99 درصدی فضاهای رنگی AdobeRGB و DCI-P3، طیف رنگی وسیعی را ارائه می‌دهد.

 

بهترین مانیتور 4K برای ویرایش عکس: BenQ SW321C

BenQ SW321C

SW321C بهترین مانیتور در مجموعه PhotoVue BenQ است و برای هر کسی که به دنبال صفحه‌نمایش 4K برای ادیت عکس است، مناسب است. دارای گواهینامه “Calman Verified” برای دقت خارج از جعبه است و پشتیبانی از کالیبراسیون سخت‌افزاری برای کمک به شما در حفظ دقت رنگ در سطح مطلوب وجود دارد.

بهترین مانیتور Ultrawide برای ادیت عکس: LG 40WP95C-W

LG 40WP95C-W

LG 40WP95C-W یک مانیتور فوق عریض عالی برای جایگزینی تنظیمات صفحه‌نمایش دوگانه شماست. وضوح تصویر 5K2K، اساساً 4K اما با 33 درصد فضای افقی بیشتر است. این بدون شک هنگام انجام چند کار مفید خواهد بود.

بهترین مانیتور مک برای ادیت عکس: Apple Studio Display

Apple Studio Display

نمایشگر استودیو اپل بی‌دردسرترین تجربه را ارائه می‌دهد. با مانیتور هیچ مشکلی با پوسته پوسته شدن، برق، خواب یا سایر مشکلات مواجه نخواهید شد. علاوه بر این، صفحه‌نمایش 27 اینچی 5K با دقت رنگ استثنایی و یکنواختی عالی از جعبه دارد.

بهترین مانیتور برای ادیت ویدئو: ASUS ProArt Display PA32DC

ASUS ProArt Display PA32DC

ASUS ProArt Display PA32DC یک مانیتور 4K درجه یک با یک پنل OLED زیبا 32 اینچی است، بنابراین می‌توانید رنگ مشکی جوهری و نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت را دریافت کنید. به علاوه، پوشش تقریباً کاملی از فضای رنگی DCI-P3 را فراهم می‌کند.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توانم مانیتور خود را برای ادیت عکس کالیبره کنم؟

برای کالیبراسیون مانیتور خود، می‌توانید از یک کیت کالیبراسیون مانند Spyder X Pro یا Calibrite Colorchecker Display Pro استفاده کنید.

چه تنظیمات مانیتور برای ادیت عکس بهترین است؟

برای اینکه مانیتور خود را برای ادیت عکس آماده کنید، می‌توانید آن را برای طیف رنگی که استفاده می‌کنید، مانند sRGB یا AdobeRGB کالیبره کنید.

چگونه مانیتور رایانه خود را تمیز کنم؟

می‌توانید مانیتور رایانه خود را با یک پارچه میکروفیبر خشک تمیز کنید. اما در صورت وجود هرگونه لکه‌های لجباز، می‌توانید مقداری آب مقطر را روی پارچه اسپری کنید.

چگونه می‌توانم دو مانیتور را به رایانه وصل کنم؟

اگر دو درگاه خروجی ویدیو در رایانه شما وجود دارد، می‌توانید از هر یک برای اتصال یک مانیتور استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک مانیتور را به پورت HDMI و دیگری را به DisplayPort متصل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا