بهترین هاتکنولوژی

بهترین کنترلر های بازی برای کامپیوتر

بازی رایانه شخصی فقط استفاده از ماوس و صفحه کلید نیست: بلکه در مورد انتخاب است. برخی از بازی‌ها با داشتن یک کنترلر در دست شما بهتر هستند، به خصوص با تعداد زیادی بازی کنسولی که روی رایانه شخصی راه اندازی می‌شوند. اما همه کنترل کننده ها برابر نیستند.

در سال 2024 چه نکاتی را در کنترلر بازی کامپیوتر باید بدانیم؟

استفاده از یک کنترلر به سبک کنسول با رایانه شخصی قبلاً یک آزمایش پیچیده بود. برای طولانی ترین زمان، کنترلر رایانه شخصی نوعی مصنوع بیگانه بود که در فروشگاه بازی محلی خود خریداری می کردید. ممکن است شبیه یک کنترلر پلی استیشن یا ایکس باکس باشد، اما ظاهر یا احساس درستی نداشت.

خوشبختانه، این روزها بازی های رایانه شخصی بسیار سازگارتر با کنترلر هستند. اکنون می توانید هر کنترلر مدرنی را از طریق USB به رایانه خود وصل کنید و احتمالاً فوراً کار می کند. با وجود گزینه های بسیار زیاد، کدام کنترل کننده برای شما مناسب است؟

هنگام فکر کردن به خرید یک کنترلر رایانه شخصی باید چند فاکتور را در نظر گرفت. اول از همه، چه برنامه ای برای بازی دارید؟ برخی از بازی ها برای ماوس و کیبورد مناسب نیستند . در حالی که آنها برای بازی های تیراندازی اول شخص یا بازی های استراتژی زمان واقعی مناسب هستند، اما برای بازی های اکشن ماجراجویی یا مبارزه ای ایده آل نیستند. گاهی اوقات کلیدها نمی توانند چیزی را که یک چوب آنالوگ می تواند به شما ارائه دهند، و اینجاست که کنترلرها به کار می آیند.

گفته می شود، گزینه های زیادی برای انتخاب در هنگام خرید یک کنترلر وجود دارد. انواع امتیازات قیمت و طیف وسیعی از ویژگی ها و همچنین کنترلرهای مخصوص بازی مانند استیک های آرکید برای بازی های مبارزه یا HOTAS برای شبیه سازهای پرواز وجود دارد. هر ژانری که بازی می کنید، یک کنترلر عالی برای شما وجود دارد.

بنابراین، اگر یک بازیکن رایانه شخصی هستید که هنوز روی یک کنترلر سرمایه گذاری نکرده اید، در زیر چند گزینه برای بازی ها، سبک ها و قیمت های مختلف آورده شده است!

به طور کلی بهترین کنترلر رایانه شخصی: کنترلر بی سیم Xbox

xbox wireless controller

Xbox سالهاست که استاندارد طلایی طراحی کنترلرها بوده است. کنترلر Xbox 360 تنها انتخاب برای بازی های رایانه شخصی در زمان خود محسوب می شد و این میراث از طریق دو نسل کنسول به نسخه فعلی خود منتقل شده است. هسته اصلی طراحی Xbox 360 هنوز وجود دارد، اما اصلاح شده و به بهترین کنترلر موجود در بازار امروز تبدیل شده است.

کنترلر بی‌سیم مدرن Xbox سبک، بادوام و خوش‌ساخت است، ارگونومیک است و دارای دستگیره‌های تعبیه‌شده در طراحی است. کنترلر را می توان به صورت بی سیم از طریق بلوتوث یا با یک آداپتور بی سیم USB متصل کرد ، اگرچه این مورد نیاز نیست – همچنین می توانید به سادگی آن را با کابل USB-C وصل کنید و به بازی بپردازید.

متأسفانه، کنترلرهای شخص اول ارزان ترین نیستند. کنترلر بی سیم Xbox 60 دلار است—ارزانتر از Sony DualSense ، اما هنوز هم گرانتر از اکثر گزینه های شخص ثالث در بازار است. گفته می‌شود، آنها کنترل‌کننده‌های باکیفیتی هستند و نسبت به هزینه‌شان ارزش خوبی دارند.

بهترین کنترلر کامپیوتر مقرون به صرفه: کنترلر بی سیم 8Bitdo Ultimate C 2.4g

8Bitdo Ultimate C 2.4g Wireless Controller

به عنوان فردی که تقریباً یک سال است از کنترلر 8Bitdo Ultimate 2.4g استفاده می کند ، می توانم بگویم که این یک کنترلر فوق العاده است، تقریباً همتراز با کنترلر بی سیم Xbox. با توجه به اینکه کنترلر 8Bitdo Ultimate C 2.4g کمابیش همان کنترلر است، البته بدون پایه شارژ و پدل های پایینی، من می توانم آن را به تمام افرادی که به دنبال یک کنترلر رایانه شخصی با کیفیت هستند توصیه کنم.

این بهترین کنترلر بی سیمی است که می توانید با 30 دلار یا کمتر تهیه کنید. اتصال 2.4 گیگاهرتز پایدار و بدون تاخیر محسوس است، و در حالی که میله های آنالوگ استفاده شده Hall Effect نیستند ، دقیق هستند و تنش مناسبی دارند تا هنگام انجام هر بازی، از جمله شوترهای اول و سوم شخص، احساس خوبی داشته باشید. وقتی صحبت از اندازه به میان می‌آید، اگر دست‌های متوسط ​​یا کوچک‌تری دارید، کنترل‌کننده باید احساس خوبی داشته باشد و با پلاستیک چسبنده در قسمت پایین دسته‌ها عرضه می‌شود. با این حال، کسانی از شما که دست های بزرگتری دارند ممکن است آن را خیلی تنگ بیابند.

این کنترلر به خوبی ساخته شده است، و در حالی که به دلیل بسته بندی موتورهای کوچکتر رامبل، سبک تر از پد ایکس باکس به نظر می رسد، طراحی سبک وزن آن کوچکترین آسیبی به استحکام نمی زند، و شدت صدا به اندازه کافی قوی است. بهترین چیز در مورد کنترلر 8Bitdo Ultimate C، D-pad است که از پدهای لاستیکی رسانا استفاده می کند و بسیار بهتر از D-pad کلیکی موجود در کنترلر ایکس باکس است، بدون اینکه دقت یا واکنش کمتری داشته باشد. همین امر در مورد دکمه‌های L1 و R1 نیز صدق می‌کند، که وقتی آنها را فشار می‌دهید، دارای ظاهری نرم و قدیمی هستند.

در مورد باتری، این باتری داخلی است و می تواند با یک بار شارژ حدود 20 ساعت زمان بازی را برای شما به ارمغان بیاورد که نتیجه ای بسیار قابل احترام برای یک کنترلر بودجه است. و پس از تخلیه، می توانید آن را با هر کابل USB-C که در اطراف خود دارید شارژ کنید.

هیچ کنترلری کامل نیست و بی سیم 8Bitdo Ultimate C نیز از این قاعده مستثنی نیست. گیرنده بی سیم به مقدار زیادی آب نیاز دارد، بنابراین ممکن است هنگام اتصال آن به رایانه شخصی خود از طریق هاب USB، با مشکلات اتصال مواجه شوید . همچنین، در حالی که گزینه‌های رنگی یاسی و سبز عالی به نظر می‌رسند، اگر 8Bitdo یک گزینه رنگی تیره‌تر و ترجیحاً مشکی ارائه می‌کرد، حتی بهتر بود.

بهترین کنترلر کامپیوتر پریمیوم: Xbox Elite Series 2

Xbox Elite Series 2

Xbox Elite Series 2 استاندارد طلایی کنترلرها است. اما مانند طلا ارزان نیست.

کیفیت ساخت فوق‌العاده است، دارای پدال‌های پشتی براق و رضایت‌بخش است، میله‌های آنالوگ و پد جهت قابل تعویض هستند، و دکمه‌ها به راحتی هم در ایکس‌باکس و هم در رایانه شخصی قابل تغییر هستند. همه اینها برای کمتر از چیزی است که بسیاری از جایگزین های شخص ثالث برای چیزی مشابه می خواهند.

اما وقتی می گوییم حق بیمه، منظور ما حق بیمه است. قیمت این کنترلرها نزدیک به 200 دلار است که نسبت به 60 دلاری که برای کنترلر معمولی ایکس باکس می پردازید، یک گام بزرگتر است . Elite S2 یک تعهد مالی بزرگ است و توجیه آن سخت است.

کنترلر اصلی Elite نیز عالی بود، جدای از مشکلی که در آن دستگیره ها پس از استفاده طولانی مدت شروع به کنده شدن کردند. خوشبختانه، این نسخه اصلاح شده دارای دستگیره های یکپارچه در بدنه است تا دیگر مشکلی برای لایه برداری ایجاد نشود.

Elite Series 2 این کنترلر، اصلاح فرمول عالی است، به همان اندازه که امروزه در دسترس است. اگر به دنبال پول درآوردن هستید و بهترین کنترلر را برای پول خود می خواهید، این بهترین انتخاب برای شما است.

بهترین کنترلر کامپیوتر سیمی: SCUF ENVISION

SCUF ENVISION

SCUF ENVISION برای گیمرهایی ساخته شده است که به کابل سوگند می خورند و آماده پرداخت هزینه اضافی برای کنترلر رایانه شخصی با سیم بالا هستند. ENVISION بسیاری از ویژگی‌های موجود در نسخه بی‌سیم ENVISION PRO را دارد در حالی که در عین عدم پشتیبانی بی‌سیم مقرون به صرفه‌تر است.

این به این معنی است که شما همان سوئیچ‌های مکانیکی و کلیک‌کننده OMRON ، چهار پدل پایینی قابل جابجایی مجدد، دو دکمه عملکرد جانبی، و پنج دکمه G را درست در زیر چوب‌های شست، که در ENVISION PRO نیز وجود دارد، دریافت می‌کنید. با نرم افزار Corsair iCUE می توانید هر عملکرد ویندوز و همچنین ماکروها را به پنج دکمه G اختصاص دهید. با این اوصاف، می‌توانید از ENVISION بدون iCUE استفاده کنید، اما بیشتر ویژگی‌های شخصی‌سازی را که یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش کنترلر است، از دست می‌دهید.

بسته فروش شامل دو صفحه پلاستیکی است که می توانید دکمه های کناری را با آن ها تعویض کنید، همچنین دو صفحه برای جایگزینی پدل های داخلی، به شما این امکان را می دهد که کنترلر را تنها با دو پدل پایین به یک طرح تبدیل کنید. در مورد میله‌های شست، آنها طراحی مقعر دارند و بسیار محکم و دقیق هستند. گفتنی است، میله های مکانیکی مستعد انحراف چوب هستند که مشکل اصلی ما با ENVISION است. با توجه به قیمت، ناامید کننده است که به چوب های مغناطیسی بدون رانش مجهز نشده است.

اندازه و وزن درست است. این کنترلر در اکثر دست ها به خوبی جا می گیرد، اگرچه کاربرانی که دست های کوچکتری دارند ممکن است آن را بیش از حد پهن بیابند. کابل USB-C قابل جدا شدن بافته شده و 6 فوت/2 متر طول دارد. در حال حاضر، این باید برای اکثر گیمرها به اندازه کافی طولانی باشد، اما ما کابل بلندتر و نه فوتی را ترجیح می دهیم، زیرا در مورد کنترلرهای سیمی، فضای اضافی برای سر همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. در مورد طراحی، ما ظاهر کنترلر را دوست داریم، و در حالی که دارای دستگیره های ضد لغزش نیست، در هنگام نگه داشتن آن لغزنده نیست.

اگر به دنبال یک کنترلر کامپیوتر سیمی مقرون به صرفه تر با تعداد زیادی دکمه قابل جابجایی هستید، Razer Wolverine Ultimate را بررسی کنید . اگر نمی‌خواهید هزینه کنترلر سیمی را بپردازید و با حجم زیادی از RGB مشکلی ندارید، PowerA Spectra یک جایگزین بودجه با کیفیت است.

بهترین کنترلر رایانه شخصی برای بازی های قدیمی: کنترلر بلوتوث 8Bitdo Pro 2

8Bitdo Pro 2 Bluetooth Controller

اگرچه 8Bitdo Pro 2 دارای طراحی یکپارچهسازی با سیستمعامل است، از امکانات مدرن کم نمی‌کند. علاوه بر اتصال بی‌سیم بلوتوث، از پروفایل‌های قابل تنظیم، عمر باتری طولانی و توانایی جفت کردن آن با تلفن هوشمند یا نینتندو سوییچ بهره خواهید برد.

در جلوی کنترلر Pro 2، مجموعه معمولی از دکمه‌های فیس و میله‌های آنالوگ را خواهید دید، در حالی که در پشت دارای دو دکمه قابل برنامه‌ریزی است. این یک لمس خوب برای یک کنترلر یکپارچهسازی با سیستمعامل است، اگرچه فاقد میله های آنالوگ قابل تعویض و سایر ویژگی هایی است که بسیاری از کنترلرهای حرفه ای تمایل دارند ارائه دهند. این یک شکایت جزئی است، زیرا همچنان می‌توانید دکمه‌ها را مجدداً نقشه‌برداری کنید، حساسیت استیک آنالوگ را تنظیم کنید و فاصله فعال‌سازی را برای تریگرهای چپ و راست کوتاه کنید.

این قابلیت‌های زیادی برای یک کنترلر یکپارچهسازی با سیستمعامل است و آن را برای همه انواع بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل مناسب می‌سازد. چه از چیدمان اصلی دکمه خوشتان نیامد یا به کلیدهای اضافی برای ماکروها نیاز داشته باشید، باید بتوانید تقریباً هر بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل را با این کنترلر همه کاره مدیریت کنید.

8Bitdo Pro 2 برای جلسات بازی طولانی ساخته شده است، با یک بسته باتری قابل شارژ که باید حدود 20 ساعت قبل از اتصال به برق دوام بیاورد. وقتی باتری تمام شد، می توانید از طریق اتصال USB سیمی به بازی ادامه دهید. تکمیل بسته یک برچسب قیمت مناسب است، زیرا می توانید گیم پد را با کمتر از 60 دلار خریداری کنید.

بهترین کنترلر رایانه شخصی برای شبیه سازهای پرواز: Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack

Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack

Thrustmaster T16000M FCS Flight Pack یکی از بهترین پیشنهادات میان رده در دنیای تنظیمات کنترل سیم کارت پرواز است. این ترکیب HOTAS (دریچه گاز و چوب دستی) و پدال‌های سکان همه چیزهایی است که برای اکثر سیم‌های پروازی نیاز دارید، چه تازه وارد دنیای سیم‌کارت‌های پرواز با Microsoft Flight Simulator شده‌اید و چه بخواهید مسیر سختی را که توسط DCS World ارائه می‌شود دنبال کنید. و X-Plane.

با این حال، طراحی عمدتاً پلاستیکی به معنای کیفیت ساخت ضعیف نیست. کل نصب به نظر محکم می‌رسد و باید برای مدت طولانی دوام بیاورد، که با محبوبیت Thrustmaster T16000M FCS در طی سال‌ها تأیید می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که مجموعه TFRP (پدال های سکان T-Flight) از آلومینیوم ساخته شده است.

جوی استیک دارای 16 دکمه عمل است و کاملاً دوسویه است و از چهار محور پشتیبانی می‌کند، از جمله یک سکان چرخشی که با چرخاندن خود جوی استیک کنترل می‌کنید. همچنین یک سوئیچ کلاهی 8 جهته Point of View وجود دارد، با کنترل دریچه گاز مجزا دارای 14 دکمه و یک کلید کلاهی 8 جهته دیگر که منجر به 30 دکمه کل و دو PoV 8 جهته برای کنترل کامل در اکثر سیم‌های پرواز می‌شود. . اکثر دکمه‌ها دارای نشانه‌های فیزیکی هستند که هنگام پرواز در VR بسیار خوب است.

در حالی که بسته کلی یکی از بهترین تنظیمات سیم‌کارت پرواز میان‌رده در بازار است، پدال‌های سکان دقیق‌ترین نیستند و در آخرین نسخه Microsoft Flight Simulator از واکنش‌پذیری بسیار قوی رنج می‌برند. در مرحله بعد، بیشتر دکمه های جوی استیک به جای دسته در اطراف پایه قرار می گیرند. همچنین، نرم افزار کنترل پیش فرض به دلیل عملکرد ضعیف و مشکلات گاه به گاه در تشخیص چوب ها شناخته شده است. اگر Thrustmaster نرم افزار TARGET خود را به روز می کرد تا روی نسخه های جدیدتر ویندوز بهتر کار کند، عالی بود.

اگر کاملاً تازه وارد دنیای سیم‌های پروازی هستید و نمی‌خواهید 250 دلار برای کل تنظیمات یا 170 دلار برای ترکیب HOTAS خرج کنید، Thrustmaster T-Flight Hotas One را بررسی کنید ، یک گزینه بودجه با کیفیت برای خلبانان تازه‌کار. از طرف دیگر، اگر به دنبال یک گزینه ممتاز هستید، می‌توانید از وب‌سایت‌های VKB یا VIRPIL دیدن کنید تا ترکیب کنترلی نهایی سیم کارت پرواز خود را دستی انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا