تکنولوژی

اپل ویژگی نظارت بر اکسیژن خون در ساعت های خود را را حذف می کند

طبق گزارش‌ها، اپل راه حلی برای عبور از ممنوعیت واردات اعمال شده بر آخرین مدل‌های ساعت هوشمند خود، Watch Series 9 و Watch Ultra 2 ابداع کرده است. این شرکت در نظر دارد در صورت اعتراض به ممنوعیت واردات، عملکرد نظارت بر اکسیژن خون را از این ساعت‌ها حذف کند.

بر اساس گزارش مارک گورمن، از بلومبرگ، ناموفق ثابت می‌شود. این ممنوعیت در پاسخ به ادعای سازنده دستگاه‌های پزشکی Masimo مبنی بر اینکه برخی از مدل‌های اپل واچ پتنت‌های مربوط به فناوری نظارت بر اکسیژن خون را نقض می‌کنند، اعمال شد.

ماسیمو روز دوشنبه بیانیه‌ای ارائه کرد که به طور عمومی فاش نشد و نشان می‌دهد که گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده تشخیص داده است که ساعت‌های بازطراحی شده اپل خارج از محدوده ممنوعیت واردات هستند. در این پرونده همچنین اشاره شده که اپل به گمرک و حفاظت مرزی اطمینان داده که ساعت‌های بازطراحی شده «قطعاً دارای عملکرد پالس اکسیمتری نیستند». این نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در نبرد حقوقی جاری بین دو شرکت است.

اپل ویژگی نظارت بر اکسیژن خون در ساعت های خود را را حذف می کند

در پاسخ به ادعاهای Masimo، اپل معتقد است که Watch Series 9 و Ultra 2 هنوز با ابزار نظارت بر اکسیژن خون در دسترس هستند. با این حال، شرکت در حال آماده شدن برای تغییرات بالقوه است، که نشان دهنده تمایل آن برای حذف این ویژگی در صورت عدم موفقیت محسوب می‌شود. اپل انتظار دارد حکمی از دادگاه استیناف ایالات متحده در مورد درخواست خود برای توقف ممنوعیت واردات صادر شود و تجدید نظر کامل احتمالا حداقل یک سال طول می‌کشد.

ممنوعیت واردات در ابتدا در 26 دسامبر اعمال شد و فروش مدل‌های اپل واچ آسیب دیده را به طور موقت متوقف کرد. با این حال، دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه فدرال در روز بعد مداخله کرد و به اپل اجازه داد تا فروش خود را تا زمانی که روند قانونی ادامه دارد از سر بگیرد. حذف ویژگی نظارت بر اکسیژن خون می‌تواند نشان دهنده یک حرکت استراتژیک اپل برای حفظ در دسترس بودن آخرین ساعت‌های هوشمند خود در بازار ایالات متحده در بحبوحه اختلافات حقوقی مداوم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا