تکنولوژی

فروش ساعت های سری 9 و اولترا 2 اپل با حسگر اکسیژن خون غیرفعال

اگر در ایالات متحده هستید، هر مدل Watch Series 9 یا Ultra 2 که از اپل می‌خرید، دیگر قابلیت نظارت بر اکسیژن خون را ندارد. اپل نتوانست دادگاه را متقاعد کند که به فروش مدل‌های فوق الذکر ادامه دهد، در حالی که در حال اعتراض به حکم کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده (ITC) است. اگر به خاطر داشته باشید، کمیسیون متوجه شد که اپل پتنت‌های متعلق به شرکت فناوری پزشکی Masimo را نقض کرده که سازنده آیفون را به نقض ویژگی‌های معنوی آن مربوط به نظارت بر اکسیژن خون مبتنی بر نور متهم کرده است.

ITC به این شرکت دستور داد تا فروش ساعت‌های مورد بحث را متوقف کند. اپل در ماه دسامبر مدل‌های ساعت را از وب‌سایت و فروشگاه‌های خود خارج کرد، قبل از اینکه این ممنوعیت به عنوان یک اقدام پیشگیرانه اعمال شود. با این حال، چند روز بعد، پس از اینکه دادگاه تجدیدنظر فدرال در واشنگتن دی سی، ممنوعیت واردات و فروش را به طور موقت متوقف کرد، شرکت آنها را دوباره برای فروش قرار داد. اکنون، دادگاه استیناف این تعلیق را لغو کرده و به اپل دستور داده است تا فروش هر دو مدل را تا ساعت 5 عصر به وقت شرقی در 18 ژانویه متوقف کند.

 فروش ساعت‌های سری 9 و اولترا 2 اپل با حسگر اکسیژن خون غیرفعال

با این حال، این شرکت می‌تواند این ممنوعیت را کنار بگذارد، زیرا گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) اخیراً تصمیم گرفته است که ساعت‌های بازطراحی شده بدون عملکرد پالس اکسیمتری خارج از محدوده حکم ITC هستند. در بیانیه‌ای که به 9to5Mac ارسال شد، اپل گفت که معتقد است “دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار فدرال باید تصمیم USITC را لغو کند” و به شدت با آن و دستورات ناشی از آن مخالف است. این سخنگوی می افزاید: «در انتظار درخواست تجدیدنظر، اپل اقداماتی را برای تبعیت از این حکم انجام می‌دهد و در عین حال اطمینان می‌دهد مشتریان با اختلالات محدود به اپل واچ دسترسی دارند.» این مراحل شامل معرفی نسخه ای از Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 در ایالات متحده بدون ویژگی اکسیژن خون است. این شرکت همچنین تصریح کرد که “هیچ تاثیری بر واحدهای اپل واچ که قبلا خریداری شده و شامل ویژگی اکسیژن خون است” وجود ندارد.

اپل به این نشریه گفت که ساعت های اصلاح شده همچنان دارای برنامه نظارت بر خون هستند، اما با ضربه زدن روی آن پیامی دریافت خواهید کرد که می‌گوید دیگر در دسترس نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا