تکنولوژی

برنامه بزرگ اپل برای آینده

اپل همچنان به گسترش خانواده محصولات خود ادامه می‌دهد. در همین راستا، این شرکت به تازگی شروع به دریافت پیش‌سفارش برای Vision Pro کرده است. البته این غول فناوری برنامه‌های بیشتری فراتر از این دارد.

به عنوان مثال، ما می‌دانیم که سری آیفون 16 در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که تا آن زمان در آینده چه خواهد شد؟ خوشبختانه، نیازی به فکر کردن زیاد نیست، زیرا مارک گورمن نشان داده است که به زودی چه انتظاراتی از شرکت می‌رود.

اپل در سال 2023 به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت. به عنوان مثال، با وجود شکست در بازارهایی مانند چین، سری آیفون 14 فروش فوق‌العاده‌ای داشت و اپل را به برترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان پشت سر گذاشت. اکنون، اپل با یک وظیفه چالش برانگیزتر روبرو است تا حتی موفق‌تر شود. بنابراین، مجموعه‌ای از محصولات و نرم افزارهای جدید که اپل روی آنها کار کرده، در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد.

اولین مورد کاری است که شرکت باید انجام دهد، نه آنچه می‌خواهد انجام دهد. اپل باید پس از تصمیمات اتحادیه اروپا، تا 7 مارس به دیگر فروشگاه‌های اپلیکیشن iOS اجازه دهد. یک تغییر احتمالی ممکن است انحصار فروشگاه App را بشکند و به نصب‌هایی مانند سیستم APK اندروید اجازه دهد. علاوه بر این، امکان دسترسی به تراشه پرداخت در دستگاه‌های اپل برای سایر ارائه دهندگان کیف پول تلفن همراه و معرفی گزینه‌های صورتحساب شخص ثالث را شامل می‌شود. با این حال، پیش بینی می‌شود که این تغییر منجر به کاهش قابل توجه درآمد توسعه دهندگان برنامه شود.

برنامه بزرگ اپل برای آینده

در ماه ژوئن، شاهد برگزاری کنفرانس سنتی توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC) خواهیم بود که در آن نسخه‌های جدید نرم افزارهایی مانند iOS 18، iPadOS 18 و جدیدترین macOS رونمایی خواهند شد. علاوه بر این، انتظارات برای ادغام ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابه Galaxy AI در سیری وجود دارد. علی‌رغم اینکه اپل در زمینه هوش مصنوعی مولد از رقبایی مانند سامسونگ، گوگل و مایکروسافت عقب‌تر است، منابع این شرکت نشان می‌دهد که قطعاً می‌توان این شکاف را برطرف کرد.

مطمئناً، اپل چیزی بیش از نوآوری‌های نرم‌افزاری را برای سال 2024 آماده کرده است. آنها در حال آماده شدن برای نمایش مدل‌های جدید آیپد، از جمله یک نوع صفحه نمایش بزرگ‌تر شبیه آیپد پرو، با امکان گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. با توجه به اهمیت مدل‌های مک‌بوک، نمی‌توان تصور کرد که سال 2024 بدون افزودن‌های جدید به پایان برسد. ممکن است شاهد معرفی MacBook Airs مجهز به M3 از سوی این شرکت باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا