بهترین هاتکنولوژی
موضوعات داغ

بهترین مانیتور های منحنی خمیده 2024

مانیتورهای منحنی فقط شیک نیستند! آنها مزایای قابل توجهی را ارائه می دهند، از تجربه رسانه ای همهجانبه تر تا وضوح صفحه نمایش گسترده تر برای بهره وری. ما بهترین مانیتورهای منحنی را که می توانید بخرید، به صورت دستی انتخاب کرده ایم.

در سال 2024 به دنبال چه مانیتور منحنی باشیم

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است مانیتور خمیده بخواهید. آن‌ها یک تجربه تماشای فراگیر را ارائه می‌کنند، به کاهش فشار چشم کمک می‌کنند و نسبت به مانیتورهای تخت، بازتاب و درخشندگی کمتری دارند. اما خوب است که قبل از انتخاب یک چیز چند چیز را درک کنید.

یکی از روش های کلیدی که در آن مانیتورهای منحنی از مانیتورهای تخت متفاوت هستند، منحنی است. اما سطح انحنا در مانیتورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. بنابراین، برای مثال، برخی از مانیتورها منحنی ملایم تری دارند، در حالی که برخی دیگر تهاجمی تر هستند.

The best curved monitors of 2024

سطح منحنی با شعاع انحنا، مانند 1000R یا 1500R مشخص می شود. “R” در این برچسب مخفف شعاع است و عدد قبل شعاع دایره ای است که اگر مانیتور تا انتها کشیده شود تا یک دایره کامل تشکیل شود، تشکیل می شود.

هرچه شعاع انحنا کمتر باشد، مانیتور خمیدگی تهاجمی بیشتری دارد. بنابراین، مانیتورهای شعاع انحنای کمتر، تجربه غوطه‌وری بیشتری را در فاصله نشستن معمولی حدود یک متر ارائه می‌کنند. هنگام انتخاب یک نمایشگر منحنی، مهم است که شعاع انحنای آن را در نظر بگیرید.

جدا از شعاع منحنی، ویژگی های معمولی که برای هر مانیتور مهم است نیز برای یک مانیتور منحنی ضروری است. بنابراین اگر در اصل یک مانیتور برای بازی می‌خرید، می‌خواهید پشتیبانی از نرخ تجدید متغیر ، تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی سریع‌تر را داشته باشید . از طرف دیگر، اگر حرفه ای خلاق هستید، بسته به آنچه ایجاد می کنید، پوشش کامل فضاهای رنگی مختلف مانند sRGB، AdobeRGB یا DCI-P3 را ترجیح می دهید.

در نهایت، بودجه و فضای موجود شما برای قرار دادن مانیتور نیز بسیار مهم است. اگر نتوانید آن را روی میز خود قرار دهید، حتی بهترین مانیتور منحنی نیز برای شما مفید نخواهد بود!

اکنون که اصول اولیه را مرور کردیم، زمان آن رسیده است که به توصیه های خود بپردازیم.

LG 40WP95C-W

The best curved monitors of 2024

LG 40WP95C-W یک صفحه نمایش منحنی چشمگیر است. صفحه نمایش 40 اینچی Nano IPS تصویری زنده و واقعی ارائه می دهد و رزولوشن 5K2K (5120×2160) برای انجام چند کار عالی است. مهمتر از آن، مانیتور دارای دقت رنگ فوق‌العاده‌ای است که در کارخانه کالیبره شده است. شما پوشش کامل sRGB و پوشش عالی فضاهای رنگی AdobeRGB و DCI-P3 را دریافت می کنید.

این مانیتور کیفیت ساخت خوبی دارد و از نظر ارگونومی دارای مجموعه ای مناسب از گزینه های تنظیم است. علاوه بر این، شعاع منحنی 2500R ملایم است و حتی اگر از یک مانیتور صفحه تخت می‌آیید، تنظیم بزرگی نخواهد بود.

ال‌جی گزینه‌های ارتباطی زیادی از جمله دو پورت Thunderbolt 4، دو پورت HDMI 2.0 و یک DisplayPort 1.4 را در اختیار دارد. یک پورت Thunderbolt همچنین می‌تواند 96 وات برق ارائه دهد که برای شارژ بیشتر لپ‌تاپ‌های سازگار با USB-PD کافی است . دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A نیز روی آن وجود دارد .

اگرچه 40WP95C-W عمدتاً تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار می‌دهد، اما به دلیل تاخیر ورودی کم، گزینه مناسبی برای بازی‌های معمولی است. علاوه بر این، مانیتور به طور بومی از AMD FreeSync پشتیبانی می کند و دارای نرخ تازه سازی 72 هرتز است، بنابراین هیچ پارگی صفحه نمایش وجود ندارد . اما اگر می‌خواهید نرخ تازه‌سازی سریعی داشته باشید، بهترین توصیه مانیتور بازی ما بهتر در خدمت شما خواهد بود.

 

LG Ultragear 34GP950G-B

The best curved monitors of 2024

متأسفانه، نسبت کنتراست مانیتور ال‌جی به دلیل پنل IPS آن پایین است و این شرکت کاهش نور محلی را در نظر نگرفته است. همچنین، با رایانه‌های Windows و Mac عالی کار می‌کند، اما نمی‌توانید از ویژگی نرخ تجدید متغیر در مک استفاده کنید.

اگر LG 40WP95C-W را نسبت به بودجه شما بسیار گران می‌دانید، LG Ultragear 34GP950G-B این شرکت یک جایگزین عالی است. وضوح QHD دارد اما نرخ تازه‌سازی 180 هرتز سریع‌تری را ارائه می‌دهد.

 

Alienware AW3423DW QD-OLED

Alienware AW3423DW QD-OLED

 

اولین QD-OLED ultrawide که وارد بازار شد همچنان یک مانیتور قابل توجه است. زمانی که برای اولین بار آن را بررسی کردیم، گفتیم که “یکی از شگفت انگیزترین نمایشگرهایی است که تا به حال دیده ایم” و این هنوز پابرجاست. این پنل به لطف نسبت کنتراست بی‌نهایت، رنگ‌های مشکی بی حد و حصر و عملکرد HDR قوی، اکثریت قریب به اتفاق ویژگی‌های عالی را به عنوان پسر عموی نزدیک خود، Alienware 34DW23DWF، به اشتراک می‌گذارد.

تنها تفاوت واقعی بین هر دو صفحه نمایش فوق عریض زرق و برق دار؟ AW3423DW از Nvidia G-Sync پشتیبانی می کند، در حالی که AW3423DWF مسیر AMD را طی می کند و در عوض FreeSync را پشتیبانی می کند. یکی از مزیت های دومی نسبت به اولی پشتیبانی از HMDI 2.1 است، در حالی که این مدل کمی قدیمی تر به سوکت HDMI 2.0 محدود شده است. مگر اینکه قصد داشته باشید این کودک را به PS5 یا Xbox Series X متصل کنید، احتمالاً از اتصال DisplaySport آن استفاده خواهید کرد، بنابراین این حذف به هیچ وجه مانعی ندارد. این یک مانیتور گیج کننده است که فقط التماس می کند که به دکلی متصل شود که یکی از بهترین GPU های Nvidia GeForce را در خود جای داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا