تکنولوژی

کیفیت ویدیوی YouTube TV با بهبود 1080p افزایش می یابد

ممکن است متوجه افزایش کیفیت در سراسر سرویس استریم تلویزیون YouTube شوید. برخی از کانال‌ها اکنون با کیفیت بهبودیافته 1080p در YouTube TV پخش می‌شوند، مشروط بر اینکه شما یک دستگاه استریم سازگار و اتصال اینترنت پرسرعت داشته باشید. این گزینه کیفیت برای همه کاربران YouTube TV در دسترس است و نیازی به بسته الحاقی ندارد.

فناوری 1080p Enhanced که پیشتر در YouTube عرضه شده بود، نرخ بیت برخی از کانال‌های تلویزیون YouTube با کیفیت 1080p را افزایش می‌دهد. وضوح ویدیو بهبود نیافته، اما کیفیت کلی ویدیو باید جزئیات بیشتری داشته باشد و در کانال‌های پشتیبانی‌شده لرزش کمتری داشته باشد. YouTube TV اعلام کرد که در آوریل 2023 در حال آزمایش یک بیت ریت بهبود یافته، بنابراین مدت زیادی طول کشیده است.

برای کسانی که تعجب می‌کنند، YouTube TV پخش 4K را با یک افزونه اختیاری ارائه می‎‌دهد. اما ویدیویی که از استریمرها دریافت می‌کند معمولاً 720p یا 1080i است و استریم به کمی فشرده‌سازی ویدیو نیاز دارد. متقاعد کردن استریم برای بهبود وضوح ویدیوی خود یک رویا است، اما نرخ بیت بهبودیافته نیاز به فشرده‌سازی شدید را کاهش می‌دهد. اگرچه تلویزیون YouTube با کیفیت برخی از کانال‌های ماهواره‌ای یا بی‌سیم مطابقت ندارد، استریم بهبودیافته 1080p ممکن است از کیفیت کابلی فراتر رود، اگرچه نتایج براساس کانال متفاوت است.

کیفیت ویدیوی YouTube TV با بهبود 1080p افزایش می یابد

تنظیمات 1080p Enhanced به یک دستگاه استریم 4K با پشتیبانی از کدک VP9 Google نیاز دارد. اکثر دستگاه‌های پخش 4K، از جمله Apple TV 4K، انویدیا Sheild TV Pro، Chromecast with Google TV 4K، Fire TV Stick 4K و Xbox Series X از کدک VP9 پشتیبانی می‌کنند. تا زمانی که کیفیت ویدیوی دلخواه شما روی 720p یا استاندارد 1080p تنظیم نشده باشد، در صورت موجود بودن، این تنظیم کیفیت به‌طور خودکار اعمال می‌شود.

علاوه بر گزینه 1080p Enhanced، یوتیوب TV “تغییراتی” برای بهبود کیفیت Start TV ایجاد کرده است. ما نمی‌دانیم چه تغییراتی ایجاد شده و احتمالاً YouTube TV الگوریتم فشرده سازی خود را تنظیم کرده یا یک فید با کیفیت بالاتر با اپراتورهای Start TV ایجاد کرده است. برخی از مشتریان اکنون امیدوارند که این “تغییرات” را در کانال‌های تحت مالکیت FOX اعمال کنند، که در تلویزیون YouTube کمی خشن به نظر می‌رسند.

قیمت YouTube تی وی در حال حاضر 72.99 دلار در ماه است، بنابراین هر گونه بهبود کیفیت قابل قدردانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا