تکنولوژی
موضوعات داغ

تغییر لوگو و آدرس وب سایت توییتر به لوگو جدید “X” توسط ایلان ماسک !

در روز دوشنبه، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، لوگویی را برای پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی توئیتر رونمایی کردند که شامل یک حرف X سفید روی پس‌زمینه‌ی سیاه به جای نماد معمولی پرنده‌ی آبی بود.

“حرف X اینجاست! بیایید این کار را انجام دهیم”، توئیت یاکارینو در توییت خود و همچنین تصویری از لوگوی پروژه شده بر روی دفاتر شرکت در سان فرانسیسکو منتشر کرد.

تغییر لوگو و آدرس وبسایت توئیتر به لوگو جدید X توسط ایلان ماسک !

حساب‌های توییتر لیندا یاکارینو و ایلان ماسک هر دو دارای لوگوی حرف X هستند، اما همچنان پرنده‌ی آبی توییتر در سراسر پلتفرم قابل مشاهده است.

هشتگ “#خداحافظ_توییتر” به مرور زمان رونق پربازدید شد و کاربران با انتقاد از لوگوی جدید به لوگوی قدیمی علاقه بیشتری نشان دادند.

در یک پستی که روز یکشنبه منتشر شد، ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد لوگوی توییتر را تغییر دهد و از میلیون‌ها طرفدار خود درخواست نظرسنجی کرد که آیا آن‌ها تغییر طرح رنگی سایت از آبی به سیاه را تایید می‌کنند یا نه.

وی تصویری از حرف X با طرح‌بندی شده در برابر پس‌زمینه‌ای با موضوع فضا به اشتراک گذاشت. همچنین به “لوگوی X موقت” اشاره کرد و در یک توییت نوشت که “به زودی خداحافظی خواهیم کرد با نام تجاری توییتر و به تدریج با همه پرندگان ( اشاره به لوگو پرنده آبی توئیتر)”.

لوگوی اصلی توییتر در سال 2012 توسط یک تیم سه نفره طراحی شد. مارتین گراسر، یکی از طراحان، در یک توییت نوشت که “این لوگو به صورت ساده، متوازن و خوانا در اندازه‌های بسیار کوچک طراحی شده است.

چند هفته قبل از کامل‌شدن خرید توییتر در سال گذشته، ایلان ماسک اعلام کرده بود که خرید این شرکت به انجام طرح‌های او برای ایجاد یک برنامه چندمنظوره به نام “X” به مدت سه تا پنج سال کمک می‌کند.

در سال 2017، ایلان ماسک دامنه x.com را از پی‌پال بازخریداری کرده بود و گفته بود که این دامنه ارزش احساسی دارد. ایلان ماسک در سال 1999 به عنوان یک بانک آنلاین، x.com را همراه با دیگران تأسیس کرده بود که بعدها به پی‌پال تبدیل شد.

اگرچه صفحه رسمی توییتر روی این پلتفرم به “X” تغییر نام داده شده است، اما دامنه x.com همچنان فعال نیست.

در یک توییت روز یکشنبه، لیندا یاکارینو نوشت که “X حالت آیندهٔ تعامل بی‌محدود است – متمرکز بر صدا، تصویر، پیام‌رسانی، پرداخت‌ها/بانکداری – با ایجاد بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها”.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا