تکنولوژی

MacBook Pro 2023 و آپدیت Mac Mini با چیپ های M3 ممکن است در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند!

مک‌بوک پرو ۲۰۲۳ و آپدیت مک مینی، در ماه اکتبر عرضه می‌شوند. انواع دیگری از محصولات اپل نیز ممکن است به‌روزرسانی چیپ‌های پردازشی را دریافت کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۴ با چیپ M3 عرضه خواهند شد.

خبرنگار بلومبرگ، مارک گورمن، اعلام کرده‌است که به‌روزرسانی‌ برخی از محصولات با چیپ M3 به‌تأخیر افتاده‌ است. شرکت فناوری اپل با مقرراتی محرمانه در این زمینه رفتار می‌کند. گورمن همچنین معتقد است که اپل ممکن است که تاخیر این آپدیت برای هدست AR/VR پیشرفته خود، Vision Pro، باشد.

گورمن در گزارش خود اشاره کرده‌است که مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به همراه آپدیت مک مینی به‌صورت دیرتر از چیزی که قبلاً پیش‌بینی شده برای عرضه آماده می‌شوند. پیش‌تر، خود گورمن اعلام کرده‌بود که آپدیت‌ها با چیپ M3 که به‌طول انتظار بوده‌اند، تا اکتبر امسال در بازار عرضه می‌شوند. اما در خبرنامه‌اش اخیر، اشتراک‌گذاری کرد که زمانبندی عرضه آپدیت‌ها ممکن است به اوایل سال ۲۰۲۴ نیز تعویق بیفتد.

MacBook Pro 2023 و آپدیت Mac Mini با چیپ‌های M3 ممکن است در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند!

چیپ M3 بر اساس پردازنده‌های ۳ نانومتری TSMC ایجاد خواهد شد و منتظر می‌شود که با بهبودهای سرعت و عملکرد نسبت به چیپ M2 با نانومتری ۵ که در اکثر محصولات فعلی اپل استفاده می‌شود، عرضه شود.

گورمن اضافه کرد که در میان محصولاتی که برای دریافت این چیپ جدید و بهبود یافته لیست شده‌اند، می‌توان به مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و آی‌مک ۲۴ اینچی اشاره کرد.

در همان گزارش، گورمن اظهار داشته است که احتمالاً ارتباط توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث با Apple Vision Pro به‌طور کلی کندتر خواهد بود. با این‌که موفقیت هدست AR/VR به حد زیادی به این برنامه‌های شخص ثالث وابسته است، اما محدوده قیمتی بالای آن باعث شده‌است که از بسیاری از مشتریان پتانسیلی فاصله بگیرد و آن‌ها از خرید آن منصرف شوند.

در حال حاضر، VisionOS که در هدست Vision Pro اجرا می‌شود، تعدادی از برنامه‌های iPad و iPhone را بدون تغییراتی پشتیبانی می‌کند، نیز تعدادی از برنامه‌های iPad تبدیل‌شده که به‌طور ویژه برای VisionOS بهینه‌سازی شده‌اند، و برنامه‌های کاملاً جدید VisionOS که تنها برای تجربه‌های واقعیت مجازی و افزوده شده طراحی شده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا