تکنولوژی

سامسونگ نسل پنجم از گوشی‌های تاشو خود را به نمایش می‌گذارد.

سامسونگ با اضافه کردن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید، تمرکز خود را بر روی گوشی‌های قاب‌پذیرش دو برابر می‌کند، اما قابلیتی که احتمالاً بزرگترین عامل مانع برای مشتریان بوده است را به‌روز نمی‌کند: قیمت بالا.

در رویداد سالیانه Unpacked خود که این بار برای اولین بار در کشور مادری سامسونگ، کره‌جنوبی برگزار شد، شرکت به به‌روزرسانی‌هایی در تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های قاب‌پذیر خود پرداخت. اما تمامی این دستگاه‌ها، به‌طور نسبی به‌روزرسانی‌های محدودی داشتند که شامل بهبودهای معمولی در فناوری‌های پردازشگر و صفحه‌نمایش و چند امکانات جدید بودند.

این رویداد تمرکز خود را بر روی معرفی گوشی‌های قاب‌پذیر نسل پنجم سامسونگ گذاشت: گوشی Z Flip5 با صفحه‌نمایش 6.7 اینچی که به یک دستگاه 3.4 اینچی تاشو می‌شود؛ و گوشی Galaxy Z Fold با صفحه‌نمایش 6.2 اینچی که مانند یک کتاب به یک دستگاه 7.6 اینچی باز می‌شود. هر دو گوشی بهبودهای طراحی، دوربین‌های بهتر و عمر باتری بیشتری دارند.

اما چیزی که بهبود نیافته است، قیمت است. گوشی Z Flip5 با قیمتی از 999.99 دلار و گوشی Z Fold5 با قیمتی از 1,799 دلار عرضه می‌شوند که همان قیمت سال گذشته و هماهنگ با سایر گوشی‌های قاب‌پذیر موجود در بازار است.

سامسونگ نسل پنجم از گوشی‌های تاشو خود را به نمایش می‌گذارد.

سامسونگ بی‌نظیرترین رهبر بازار برای تلفن‌های قاب‌پذیر است و همچنان از این فرم‌فاکتور حمایت می‌کند. اما در حالی که تأثیرگذاران و مشاهیر علاقه جدیدی به تلفن‌های قدیمی و جمع و جور دارند، صفحه‌نمایش‌های قاب‌پذیر و انعطاف‌پذیر هنوز به صورت عمومی پذیرفته نشده‌اند.

به گزارش شرکت Counterpoint Research، حمل و نقل تلفن‌های قاب‌پذیر در سراسر جهان بین سال‌های 2019 تا 2022 به بیش از 2000٪ رشد یافته است؛ از حدود 600,000 واحد به 13 میلیون واحد. این شرکت تخمین می‌زند که حمل و نقل این تلفن‌ها تا سال 2027 بیش از 100 میلیون واحد خواهد شد، که حدود 38٪ از بازار پریمیوم را تشکیل خواهد داد. با این حال، این مقایسه به 1.2 میلیارد تلفن هوشمندی که در سال گذشته به صورت جهانی حمل و نقل شده‌اند، اعلام شده است، شرکت تحقیقات بازاریابی iDC گزارش داده است.

بسیاری از علل کمترین جذابیت برای این دستگاه‌ها احتمالاً به قیمت‌های غیرمعمول برمی‌گردد. کاهش قیمت تلفن‌های قاب‌پذیر می‌تواند به افزایش جاذبه در صنعت کمک کند، اما تولیدکنندگان ممکن است به‌سختی بتوانند به زودی این کار را انجام دهند؛ به دلیل هزینه‌های گران‌قیمت برخی از مؤلفه‌ها مانند صفحه‌های انعطاف‌پذیر و محورهای ساخت سفارشی.

درو بلکارد، معاون مدیر محصولات موبایل در سامسونگ، گفت که او باور دارد قیمت‌ها کاهش خواهند یافت و یک روز دستگاه‌های قاب‌پذیر به عنوان دستگاه‌های پرچمدار شناخته می‌شوند.

سامسونگ نسل پنجم از گوشی‌های تاشو خود را به نمایش می‌گذارد.

گلکسی Z فلیپ، که سامسونگ اعلام کرده که تقریباً دو سوم از حمل و نقل کل تلفن‌های قاب‌پذیر خود را شامل می‌شود، اکنون دارای یک نمایشگر کاور است که تقریباً چهار برابر بزرگ‌تر از نسخه قبلی آن است. این فضا اضافی به کاربران امکان بیشتری برای سفارشی‌سازی ظاهر نمایشگر اصلی ارائه می‌دهد؛ مانند ساعت‌های جدید، دسترسی بیشتر به ویجت‌ها، صفحه کلید کامل و توانایی گرفتن سلفی‌ها.

همچنین گلکسی Z فلیپ5 به سیستم دوربین خود بهبودهای هوش مصنوعی اضافه کرده است که تصاویر روشن‌تری با زوم 10X و توانایی اصلاح نویز بصری را فراهم می‌کند، همچنین از قابلیت‌های نایتوگرافی به‌روز شده سامسونگ برای ترمیم تصاویر و فیلم‌ها در شرایط نوری کم استفاده می‌کند. همچنین این گوشی دارای محوربندی بهبود یافته است.

این دستگاه در رنگ‌های مختلف از جمله نعناعی، گرافیت، کرم، بنفش، خاکستری، آبی و سبز در دسترس است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا