تکنولوژی

اگزینوس 2500 بهره‌ وری انرژی بهتری نسبت به اپل A15 دارد

سامسونگ در نظر دارد سال 2025 برای پرچمداران خود پردازنده اگزینوس 2500 را به کار گیرد. چیپی که رده بالا بوده و می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، اگزینوس 2500 دارای بهره وری انرژی بهتری نسبت به چیپ اپل A15 خواهد بود. پیشتر اشاره کردیم که پردازنده آینده سامسونگ نه تنها در گوشی های هوشمند گلکسی اس 25 بلکه از اگزینوس 2500 در سری گلکسی بوک نیز استفاده خواهد شد. اطلاعات جدید نشان داده که علاوه بر معماری پیکربندی 1+2+3+4 هسته ای، پیکربندی هسته های 2+2+2+4 و 1+4+5 نیز در دسترس است.

اگزینوس 2500 بهره‌ وری انرژی بهتری نسبت به اپل A15 دارد

تنوع در پیکربندی های اصلی به دلیل برنامه سامسونگ جهت استفاده از این تراشه در لپ تاپ ها و همچنین گوشی ها خواهد بود. لپ‌تاپ‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارند، که باعث نیاز به هسته‌های اصلی بیشتر خواهد شد. پیش از این، افشاگری دیگری نشان داد که اگزینوس 2500 ممکن است دارای ARM Cortex-X5 به عنوان هسته اصلی خود باشد، همان هسته ای که انتظار می رود در اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده شود.

اپل A15 که در آیفون 13 پرو استفاده شد، سه سال قبل رونمایی شد. اگرچه ممکن بوده برای یک تراشه مدرن پیشی گرفتن از آن چشمگیر به نظر نرسد، اما در واقع پیشرفت قابل توجهی را برای پردازنده های اگزینوس نشان داد. امسال سامسونگ تراشه 5 هسته ای Exynos W100 را در گلکسی واچ اولترا به کار گرفت. با توجه به اینکه ساعت‌های قبلی سامسونگ معمولاً دارای تراشه‌های دو هسته‌ای بودند، واچ 7 و واچ اولترا نسبت به ساعت‌های گلکسی قبلی پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد نشان می‌دهند.

منبع
gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا